2021-06-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
 Vet ikke. Ringte fra lensmannskontoret i en nabokommune, ikke fra tipsmottaket på Gardermoen.

Jeg ville jo trodd at saken ble såpass prioritert at de som jobber fulltid på den også skulle sjekke opp tips mm. Men lite overrasker meg når det gjelder politiet
Citera
2021-06-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis du ringer inn et tips på TH, ringer de nok før du legger på. Flashback tråden oppleves nok som privat etterforskning og det tror jeg de ikke liker. Hvis det viser seg at løsningen stod i denne tråden, tror jeg de heller henlegger saken enn å bite i det sure eple.

Jeg opplevde at jeg ble tatt alvorlig, det var en god samtale. Men politiet har selvsagt gjort mange feil under etterforskningen. Og selv om denne betjenten påstod at han ikke hadde hørt om Flashback, har de nok andre som følger med. De kan for eksempel ha bitt seg merke i at noen brukere jobber intenst for å frame TH, med tilhørende planting av rykter. Det kan tenkes at de funderer over intensiteten bak denne agendaen, og hva som er motivet.
Svensk politi har i mange år overvåket Flashback, og det har vel hendt flere ganger at kriminelle har røpet seg i trådene.
Ved for eksempel å røpe opplysninger som ikke er kjent blant allmennheten.
Det kan ha også ha forekommet i denne tråden, og det man har skrevet, blir stående.
Gjerningspersonen(e), eller eventuelle medhjelpere, har trolig deltatt i tråden fra trådstart.
Noen kan bli pågrepet i løpet av dette året, og det kan være gjerningspersoner som hittil har gått under radaren.
Når det er sagt, tipset jeg ikke om brukere i denne tråden. Det var et konkret tips på en person med krypto-kunnskaper, som ikke er nevnt i denne tråden. Ikke primært som mistenkt, men en person politiet kan utveksle kunnskaper med.
Og han er fra et område hvor de sier "vett".
Citera
2021-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er er ren løgn.

Ville ikke vært første gang!
Citera
2021-06-18, 15:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Svensk politi har i mange år overvåket Flashback, og det har vel hendt flere ganger at kriminelle har røpet seg i trådene.
Ved for eksempel å røpe opplysninger som ikke er kjent blant allmennheten.
Det kan ha også ha forekommet i denne tråden, og det man har skrevet, blir stående.
Gjerningspersonen(e), eller eventuelle medhjelpere, har trolig deltatt i tråden fra trådstart.

Jeg vil tro at evt. GM i denne saken holder seg til å lese i tråden, jfr. det du skriver om svensk politi.
Hvis vedkommende i det hele tatt tar sjansen på å oppsøke diskusjonsforum som omtaler saken.
Selv om saken i utgangspunktet er lokalisert i Norge, vil jeg tro politiet har orientert seg bredt
geografisk sett, ikke minst i digitale fora.

Jeg vil også anta FB er godt kjent hos politiet, selv om de kanskje gir uttrykk for noe annet.
Den startet vel litt som en svensk variant av Gateavisa, og har vært kontroversiell hele veien
pga. sine liberale holdninger til ytringsfrihet.

Jeg tror forøvrig ikke GM er en "vanlig" kriminell som vil røpe seg på nettet.
Citera
2021-06-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg ville jo trodd at saken ble såpass prioritert at de som jobber fulltid på den også skulle sjekke opp tips mm. Men lite overrasker meg når det gjelder politiet
du mener de drikker kaffe og slarver på bakrommet.
Citera
2021-06-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Ikke mange, men noen av dine meningsfeller her inne oppfører seg slik.
2: Veldig mye gikk nok tapt ved å holde saken skjult så lenge. Her blir kommer det nok et oppgjør hvor ansvarlige i politiet må stå til rette for sine vurderinger.
3 og 4: Ja, noe må de jo si. Og så lenge hovedmistenkte er på frifot, så må de for all del ikke avsløre sine funn før de har en vanntett sak.
5: Det kan være flere grunner til at de ventet med å ta kontakt. Det kan f.eks være at de har mottatt samme tips fra andre, og at de ga lyd etterhvert i ren høflighet? Når det gjelder Flashback, så er det lenge siden noen har kommet med relevante opplysninger. De som har kommet med litt innsideinfo har blitt forfulgt og tråden har flommet over av nonsense og personangrep, hvor hensikten tydelig er å hindre gode drøftinger.

Det er mulig, mitt inntrykk er at ingen hevder at TH er uskyldig. Hva tenker du om dine meningsfeller, for eksempel Kornblomst, som skriver rett ut at "han drepte henne". Hun har tydeligvis fasiten, og ingen av hennes meningsfeller har forsøkte å korrigere henne. Og hun er langt fra alene. Jeg forholder meg til at vi lever i en rettsstat, hvor du er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Ja, veldig mye gikk tapt. Tenkte senest på dette igår, da noen nevnte eventuell forgiftning. Gjerningspersonen(e) har trolig ikke kastet et eventuelle kaffekopper i søppelet, men ikke en gang avfallsbeholderen hadde politiet kontroll over. Hvorfor ba de ikke den lokale renovatøren om å ta en tur innom S4? I
kke noe mistenkelig ved dette, skjer til stadighet at renovatøren "glemmer" og tømme en beholder innerst i en blindvei.
Det vil nok bli et oppvaskmøte , men uten konsekvenser. Et tydelig eksempel på dette var Gjør*kommisjonen., som ble nedsatt etter massakren på Utøya.
Justisministeren ble fylkesmann i Hedmark. En annen av politi -toppene, ble direktør på Ahus. Spill for galleriet.

Jeg håper selvsagt på et gjennombrudd i kryptosporet, men ser ikke bort fra at politiet har drøyd lengst mulig med å varsle om et mulig gjennombrudd. Slik at de fikk en velsignelse fra høyere hold til til å fortsette. Det var ingenting nytt, "nyhetene" var ikke rykende ferske. Dette har de trolig ruget på i flere måneder.
Jeg forventer ikke å bli prioritert når jeg leverer et tips. Jeg skjønner at de har mye å gjøre. Men når de involverer lokale lensmannskontorer, i tillegg til tipsmottaket, bør det kanskje gå litt raskere?
Citera
2021-06-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du mener de drikker kaffe og slarver på bakrommet.

Nei, det sa jeg ikke, men det kan jo være at koordineringen ikke er helt på plass. Jeg har tiltro til Hellsculls og hvis han sier at han tror tipset ble håndtert tilstrekkelig så stemmer nok det.

Men ja, hvis det ringes inn et tips i denne saken så får jeg håpe at man blir satt over til noen i eller tett på etterforskningsgruppen.
Citera
2021-06-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Om motivet, fra THs dagbøker

Fra boka:

Og så kommer det:

Citat:
Politiet har også fattet interesse for en notatbok fra februar 2018, drøyt åtte måneder før Lisbeth forsvant. Der skriver Hagen at året 1993 «alltid har ligget i bunnen». Livet fra 1979 til 1993 var ok, før det ble vondt mellom 1993 og 2018.

Fra 2018 og fremover i tid har Hagen notert et spørsmålstegn.

Han har gjort det.
Citera
2021-06-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
TH har tydeligvis hatt hele historien klar, og han kunne nesten ikke vente med å servere den for politiet.

Heldigvis så kjøpte de den ikke blindt, selv om TH har prøvd å trykke den ned halsen deres.

Tenkt så irriterende for TH, han kunne vel ikke se for seg at han ikke skulle bli trodd.

Det er ikke normalt å gå med hevntanker i 25 år, da må man være helskrudd.
Citera
2021-06-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Men det virker som om HHB2 henger igjen i noen irrasjonelle oppfatninger av hva som har skjedd etter at AE ble borte. Uten at jeg skal gå inn på alle her. Det blir så mye å ta opp.

Du kan jo nevne 5 av de irrasjonelle oppfatningene, så vi får vite konkret hva du sikter til. Etter min mening virker dattera som en fornuftig og oppegående person. Det må jo være helt forferdelig det de har gått gjennom. Du kan jo forsøke å forestille deg hvis det var din mor som ble kidnappet.

Det er ikke for mye å forlange:

-At politiet ikke gjør slike alvorlige tabber i kommunikasjonen med motparten.

-At politiet gir korrekt informasjon angående telefonavlytting av de pårørende.

-At de sjekker ut alle håndverkerne som var i Sloraveien.

-At de klarer å skrive noenlunde korrekt hva en person har forklart i avhør.
Citera
2021-06-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det er ikke normalt å gå med hevntanker i 25 år, da må man være helskrudd.
Ja, absolutt ikke normalt +++. Så Hagen løste sine problemer med "hemoroider i hodet" ved å rydde AE av veien
Citera
2021-06-18, 17:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis du ringer inn et tips på TH, ringer de nok før du legger på. Flashback tråden oppleves nok som privat etterforskning og det tror jeg de ikke liker. Hvis det viser seg at løsningen stod i denne tråden, tror jeg de heller henlegger saken enn å bite i det sure eple.
Kanskje noen på forumet har riktig løsning. Skal ikke se bort fra det

Hvis det skjedde et Gone Girl-plott kan det forklare hvorfor saken ikke er løst enda..

Interessant analyse av filmen Gone Girl:

https://youtu.be/t8BAzlTqz6M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in