Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
1: Ikke mange, men noen av dine meningsfeller her inne oppfører seg slik.
2: Veldig mye gikk nok tapt ved å holde saken skjult så lenge. Her blir kommer det nok et oppgjør hvor ansvarlige i politiet må stå til rette for sine vurderinger.
3 og 4: Ja, noe må de jo si. Og så lenge hovedmistenkte er på frifot, så må de for all del ikke avsløre sine funn før de har en vanntett sak.
5: Det kan være flere grunner til at de ventet med å ta kontakt. Det kan f.eks være at de har mottatt samme tips fra andre, og at de ga lyd etterhvert i ren høflighet? Når det gjelder Flashback, så er det lenge siden noen har kommet med relevante opplysninger. De som har kommet med litt innsideinfo har blitt forfulgt og tråden har flommet over av nonsense og personangrep, hvor hensikten tydelig er å hindre gode drøftinger.
Det er mulig, mitt inntrykk er at ingen hevder at TH er uskyldig. Hva tenker du om dine meningsfeller, for eksempel Kornblomst, som skriver rett ut at "han drepte henne". Hun har tydeligvis fasiten, og ingen av hennes meningsfeller har forsøkte å korrigere henne. Og hun er langt fra alene. Jeg forholder meg til at vi lever i en rettsstat, hvor du er uskyldig inntil det motsatte er bevist.
Ja, veldig mye gikk tapt. Tenkte senest på dette igår, da noen nevnte eventuell forgiftning. Gjerningspersonen(e) har trolig ikke kastet et eventuelle kaffekopper i søppelet, men ikke en gang avfallsbeholderen hadde politiet kontroll over. Hvorfor ba de ikke den lokale renovatøren om å ta en tur innom S4? I
kke noe mistenkelig ved dette, skjer til stadighet at renovatøren "glemmer" og tømme en beholder innerst i en blindvei.
Det vil nok bli et oppvaskmøte , men uten konsekvenser. Et tydelig eksempel på dette var Gjør*kommisjonen., som ble nedsatt etter massakren på Utøya.
Justisministeren ble fylkesmann i Hedmark. En annen av politi -toppene, ble direktør på Ahus. Spill for galleriet.
Jeg håper selvsagt på et gjennombrudd i kryptosporet, men ser ikke bort fra at politiet har drøyd lengst mulig med å varsle om et mulig gjennombrudd. Slik at de fikk en velsignelse fra høyere hold til til å fortsette. Det var ingenting nytt, "nyhetene" var ikke rykende ferske. Dette har de trolig ruget på i flere måneder.
Jeg forventer ikke å bli prioritert når jeg leverer et tips. Jeg skjønner at de har mye å gjøre. Men når de involverer lokale lensmannskontorer, i tillegg til tipsmottaket, bør det kanskje gå litt raskere?