Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Återigen ser du på rättvisan genom religiösa glasögon.
Hur kan du ens tro att en invandrad ryss som påstår sig ha judiska rötter får bygga hus på Västbanken i och med hans/hennes "religiösa rötter", samtidigt palestinier boende i omr[det sedan generationer vräks av ockupationsmakten?
Förklara gärna, utan att dra in Abraham, Mohammed och de andra farbröderna.
Jag tror en eller flera Gudar förmodligen inte finns, anledningen till att jag här nämner religion är att de inblandade kan inte sluta att prata om den och på vem sida Gud är (Hizbollah är det bästa exemplet). Kanske med reservation av palestiniernas grupper med Kommunistisk ideologi och vissa andra. Jag skickar gärna lite länkar på folk från alla sidor som talar om Gud och religion, tja nästintill alla.
Här kommer ironin och det sorgliga fram, jag har svårt för law of return, att alla Judar överallt kan komma och göra aliyah till Israel. Jag förstår att det kan kännas konstigt och orättvist.
Vips så hoppar det dock fram de som skriver:
I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom.
Japp, Vit, arab, svart, gul.. vad har vi gemensamt? Vi gillar inte judar 
(Om att Judar åker till Israel) Hoppas alla varldens judar horsammar ropet. Tycker att araber kan klara jobbet battre an nassarna - fan vad manga overlevde.
Juden o araben ser lika ut men juden ar den som ser smutsig ut
Judar fick medborgerliga rattigheter i Sverige 1870, ungefar samma tid som zigenare. Bada besluten felaktiga o maste aterkallas.
Allah säger om dagens judar:
17:4] Genom uppenbarelsen gav Vi Israels barn en varning: "Två gånger kommer ni att störa ordningen och fördärva sederna på jorden och visa ett högmod utan gräns."
Och så inser jag att det finns människor som alltid kommer att hata, som inte vill ha Judar någonstans alls. Och då inser jag varför lagen behövs, iallafall ETT land litet som Slovenien där Judar alltid kan åka.
Vad jag skulle önska är att Judar kunde leva precis i vilka länder de ville, bära kippah. Jag önskar att law of return inte behövdes för jag fattar problemen med det, jag lyssnar till den andra sidan.
Båda folken har upplevt och upplever orättvisor, önskar att den karusellen kunde stanna.