2021-06-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tegnell vill få så många som möjligt vaccinerade med en dos. Det var rätt med dom tidigare varianterna men inte med Delta. En dos hejdar inte Delta. Svensk sjukvård står inte rustade när Delta tar fart.

Ganska svårt att få två doser om man inte fått den första. För övrigt börjar 65+ bli färdiga nu.

Ni alarmister hittar bara nya saker att hänga upp sig på.
Citera
2021-06-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Varför säger Tegnell 7 veckor? På Pfizerkortet rekommenderas 3 veckor innan man tar den andra dosen.

Föredömet norge kör 12 veckor.
Vi borde ta efter dom.
Jävla Tegnell som bara vill köra 7
Citera
2021-06-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Siffrorna är kanske inte helt exakta. Jag såg något om 80-120% högre risk någon annanstans men jag vill minnas att siffran 80% var från Lancet så jag körde på den siffran.
Känslan är att det finns väldigt stora osäkerheter i dessa siffror. Stora skillnader i urvalscrupperna (många faktorer som har ändrats under senaste året) som man jämför sinsemellan, gör att det är väldigt svårt att dra några slutsatser.

Men kombinationen, att viruset är mer smittsamt och samtidigt mkt farligare, låter osannolik. Jag tror det är skit bakom spakarna.
Senast redigerad av jerka11 2021-06-18 kl. 14:11.
Citera
2021-06-18, 14:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Aha, FHM:s utsända lakejer, ja de har ropat sen dag ett att det är över nu, platå etc.

Fan vad ni är genomskinliga.. nej, inte FHMs... utan de som tagit över ratten då de förpassade Tegnell till baksätet i Nov 2020 då den massiva tvångsvaccineringskampanjen körde igång

FHM har varit mer sansade och balanserade.. vilket inte passar Vaccingrisarna.
Det är därför det körs en smutskastningskampanj mot Tegnell då han är lite oberäknelig för er...
Citera
2021-06-18, 14:13
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Aha, FHM:s utsända lakejer, ja de har ropat sen dag ett att det är över nu, platå etc.

.. och vad är fel menar du?

De har haft rätt från dag ett
Citera
2021-06-18, 14:15
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du anser ju att folk som passerat medellivslängden gott kan dö utan att nån bryr sig...

vart skriver jag att devot kan dö? .. peka vart jag skrev det eller håll käften med dina lögner.
Så går det när man inte hkan bemöta med argument

Visa mig nu hur man beräknar medellivslängden med och utan C19.. och hur dessa eventuellt diffar

Som sagt.. jag förväntar mig inte ett sakligt svar från er Vaccinfanatiker.. så bara kom med er folihatts dynga.. det är det enda ni klarar av att producera.
Citera
2021-06-18, 14:20
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Låt mig summera lite om vad vi vet om Delta hittills.

80% högre risk att hamna på sjukhus jmf med originalet och 40% mer smittsamt än den brittiska supermutanten. Så nu till sist kanske plattjordarna/antivaxxarna kan få sig en riktig minnesbeta.

Två doser Astra ger 60% skydd mot viruset (ungefär som att singla slant alltså!).

Man får max 33% skydd mot viruset en månad efter första dosen av Astra eller Pfizer. Så Tegnells beslut att vänta upp till 7 eller fler veckor på andra dosen kan visa sig vara rena dödsdomen för många av våra stackars äldre.

Detta hittade jag vid en snabb googling. Tidiga data detta så med tanke på de smältande krematorieugnarna i Indien kanske det kommer visa sig vara ännu värre än befarat.
"Den brittiska supermutationen", "De smältande krematorieugnarna i Indien"

Enligt övriga världens data är den brittiska mutationen en mild förkylning, och den indiska en mild förkylning man får mild huvudvärk av. Har du några rapporter som motsäger detta?

Rapporter som alltså inte är i nivå med grumliga LiveLeak-klipp där det visas smältande krematorieugnar eller hur folk ligger och kippar efter andan och sparkar med benen i Kina.
Citera
2021-06-18, 14:21
Medlem
Citat:
Låt mig summera lite om vad vi vet om Delta hittills.

80% högre risk att hamna på sjukhus jmf med originalet och 40% mer smittsamt än den brittiska supermutanten. Så nu till sist kanske plattjordarna/antivaxxarna kan få sig en riktig minnesbeta.

Två doser Astra ger 60% skydd mot viruset (ungefär som att singla slant alltså!).

Man får max 33% skydd mot viruset en månad efter första dosen av Astra eller Pfizer. Så Tegnells beslut att vänta upp till 7 eller fler veckor på andra dosen kan visa sig vara rena dödsdomen för många av våra stackars äldre.

Detta hittade jag vid en snabb googling. Tidiga data detta så med tanke på de smältande krematorieugnarna i Indien kanske det kommer visa sig vara ännu värre än befarat.

Skyddet mot att hamna på sjukhus eller dö efter en dos är betydligt högre än så.

Pfizer ger ett 94% skydd mot att hamna på sjukhus eller dö efter en dos.
AZ ger ett 71% skydd mot att hamna på sjukhus eller dö efter en dos.

https://www.pmlive.com/pharma_news/pfizerbiontech,_az_vaccines_effective_against_delt a_covid-19_variant_after_two_doses_1371713

Fallen kan KANSKE gå upp lite men då vaccinen ger ett så bra skydd redan efter en dos (och de i riskgrupperna har ju fått två doser) samt att vi har mestadels Pfizers vaccin så ligger vi bra till.
Citera
2021-06-18, 14:32
Medlem
Citat:
Tegnell vill få så många som möjligt vaccinerade med en dos. Det var rätt med dom tidigare varianterna men inte med Delta. En dos hejdar inte Delta. Svensk sjukvård står inte rustade när Delta tar fart.

Nej, och nästa variant kanske tar sig förbi 2 doser o.sv.....Blir intressant i sådana fall att se hur många doser de kan få i folket innan de börjar titta på de andra alternativen.
Citera
2021-06-18, 15:01
Medlem
Citat:

Med Pfizers vaccin är det rätt.

94% skydd mot att hamna på sjukhus eller avlida efter en dos. 96-97% med två doser.

Med de siffrorna är det hål i huvudet att INTE ge så många förstadoser som möjligt på bekostnad av andradoserna.
Citera
2021-06-18, 15:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Kommer självmorden öka pga long-covid?

"Heidi Ferrer, a writer for "Dawson’s Creek," committed suicide in May after a yearlong battle with COVID-19, her husband said. She was 50"

https://www.foxnews.com/entertainment/dawsons-creek-writer-heidi-ferrer-suicide-covid
Citera
2021-06-18, 15:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
vart skriver jag att devot kan dö? .. peka vart jag skrev det eller håll käften med dina lögner.
Så går det när man inte hkan bemöta med argument

Visa mig nu hur man beräknar medellivslängden med och utan C19.. och hur dessa eventuellt diffar

Som sagt.. jag förväntar mig inte ett sakligt svar från er Vaccinfanatiker.. så bara kom med er folihatts dynga.. det är det enda ni klarar av att producera.

Du kan ju förklara varför du jämför medellivslängd med snittåldern för dödsfall i covid19?

Uppenbart vad du syftade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in