2021-06-18, 10:24
Medlem
Israelisk polis jagade och dödade en autistisk ung man.

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-indictment-filed-against-cop-who-killed-autistic-palestinian-eyad-al-hallaq-1.9914607
Citera
2021-06-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Du får gärna hänvisa till en källa, som seriösa människor gör. Adolf Hitler var en judeälskare: "As Führer, i will continue to ensure that the Jewish people, and Jewish values have the unbreakable support of Germany and Germans".

Hasbara yngeln kan inte googla. Citatet av ryssen Sheinerman latt o hitta, men inte till juden som inte vill hitta den

https://www.theledger.com/article/LK/20150612/Opinion/608079579/LL

Citat:
If former Israel Prime Minister Ariel Sharon is correct, the answer is a big fat yes. We will borrow the money, probably from China, and give it to Israel.
A few years ago, here’s what Sharon told Shimon Peres, former president and prime minister of Israel: “Every time we do something you tell me America will do this and will do that ... I want to tell you something very clear: Don’t worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it.“
Citera
2021-06-18, 10:41
Medlem
Citat:
Svenska kommiten mot antisemitism:

Jämförelserna demoniserar Israel och förvanskar grovt nazismens brott. Ibland förekommer antisemitism i debatten om Israel-Palestinakonflikten, som i det här exemplet där judar som grupp angrips och påstås begå samma brott som Nazityskland. Sex miljoner judar utrotades under några få år – och nu får israelerna höra att de är likadana på grund av det som sker i Gaza? Det argumentet trivialiserar Förintelsen och sprider antisemitism.
https://skma.se/blogg/2010/10/inte-bara-vanlig-demagogi/

Juden har inte langre tolkningsforetrade. Svenska judiska kommitten mot semiter tar ingen pa allvar, de ar zzionisters intresse kommitte.
Citera
2021-06-18, 10:48
Medlem
I slutet av dagen när vi går till valunorna så röstar ca 50% för partier som är Pro-Israel. Blir skönt när svenskt bistånd till Palestina dras in vid regerinsskiftet 2022. Då kanske ni här i tråden kan starta en gofundme till dessa våldsbejakande pro-jihadister i Palestina?
Citera
2021-06-18, 11:19
Avstängd
Citat:
Finner det oerhört märkligt hur så många här på Flashback vurmar för Palestina.
Ja, visst är det konstigt med att någon kan sympatisera med ett folk som blivit fördrivet och lever under ockupation. et är ju så mycket enklare att stödja den starkare sidan i alla konflikter, då slipper man känna att man behöver göra något.
Citera
2021-06-18, 11:27
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Åter så bara vräker du ur dig att de inte hade en hopplös sits, att de hade kunnat göra något, och åter ger du inga förslag på vad de kunnat göra för att stoppa sionisterna från att ta över där de bodde och fördriva dem.

Nej, du är uppenbarligen nöjd med dagens läge där Israel tar över mer och mer mark och du skyller på palestinierna. Det är ju fördelen med att stödja den starkare parten, man behöver inte göra något aktivt, bara hindra andra från att blanda sig i och stoppa övergreppen.

Jag talade dock om IDF och hur de svär eden på Masada med dess historik.

För att stödja skrivbordstillverkarna så säger jag igen att jag inte vill berätta för Israeler eller Palestinier hur de ska leva sina liv, hur de ska lösa den konflikt de båda har med varandra.

Nu är du bara fånig, jag har flertalet gånger skrivit att nuvarande situation inte är långsiktigt hållbar och att jag vill se en fred båda folken kan leva med.

Du nämnde det kollektiva självmordet och jag sa att jag inte försvarade religiösa fanatiska handlingar. Är Masada en symbol för motstånd fine jag förstår, men idèn med självmord förstår jag inte.
Citera
2021-06-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så du är apartheidförepråkare. Då tror jag ärligt talat inte vi har mycket att tala vidare om. Du hör hemma på historiens soptipp bland andra högerextremister.

Nej, jag är inte apartheidförespråkare.

Jag är för en tvåstatslösning som de flesta. Gränsdragningen avgörs av förhandlingar.

Palestinerna vill inte vara medborgare i Israel. Israeliterna vill inte heller ha dem som medborgare. Så varför tvinga fram en sådan lösning, det vore en verkligt tickande bomb.

Hamas förkastade Arafats förhandlingslösning. Det ledde till upplopp och en serie terrordåd i Israel. En våg av självmordsbombare mot mjuka civila mål.

Israel flyttar fram sina positioner därpå och bygger en skyddsmur. På så sätt får man slut på bomberna.

Problemet med Hamas är ju att de lever på att radikalisera sin befolkning. de söker inte en fredlig lösning, accepterar inte Israel.

Jag läste några röster från Palestina om hur tråkigt och jobbigt det var med våldet, men att det verkade vara enda sättet att få upp frågan på agendan. Och så är det ju, när Hamas gör sina bondeoffer och ställer civila i skottlinjen som skydd så är ju ni i vänstern där och eldar på.

Så fortsätter vanvettet ett varv till. Fredsrörelsen i Israel dog ut med intifadan efter Camp David. I Palestina dog den med Arafat (som väl inte är så poppis idag, ingen pratar om honom.)

Den enda rimliga strategin är en förhandlingslösning och den bör springa ur civilt motstånd i Palestina. Det är den effektiva strategin och det är vad ni i vänstern bör uppmuntra och premiera. Inte de har perversa galenskaperna.
Citera
2021-06-18, 12:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Judiska vuxna och barn skrek död åt araber för några dagar sedan. israelisk polis kollade på.

Brukar palestinsk polis ingripa när palestinier skriker döda judar?
Citera
2021-06-18, 12:50
Medlem
Melange5738s avatar
Hur mycket satsar ni på att palestinierna inte kommer att ta emot vaccinen?

https://www.timesofisrael.com/israel-to-give-palestinians-1-2-million-covid-vaccines-in-coming-days-report/
Citera
2021-06-18, 13:00
Medlem
Melange5738s avatar
Onda israel åtalar araber som eldat upp en arab: https://www.timesofisrael.com/3-arabs-charged-over-jaffa-firebombing-that-seriously-hurt-boy-during-riots/

I sin iver att elda upp judar försökte de elda upp judar i den enda staden med arabisk majoritet i området. Nästan så att man skulle kunna tro att kusingiftemål sänker IQn.
Citera
2021-06-18, 13:14
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Svenska kommiten mot antisemitism:

Jämförelserna demoniserar Israel och förvanskar grovt nazismens brott. Ibland förekommer antisemitism i debatten om Israel-Palestinakonflikten, som i det här exemplet där judar som grupp angrips och påstås begå samma brott som Nazityskland. Sex miljoner judar utrotades under några få år – och nu får israelerna höra att de är likadana på grund av det som sker i Gaza? Det argumentet trivialiserar Förintelsen och sprider antisemitism.
https://skma.se/blogg/2010/10/inte-bara-vanlig-demagogi/

Sionisterna har ansvar för att den judiska staten Israel skapades på främmande mark.
Sionisterna har ansvar för att hundratusentals palestinier drevs bort eller dödades.
Sionisterna har ansvar för att hela Palestina är ockuperat sedan decennier och för de illegala bosättningarna.
Senast redigerad av humanlife 2021-06-18 kl. 13:25.
Citera
2021-06-18, 13:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, de ockuperar väl inte Gaza? Och det är därifrån terror-bombningen kommer väl?
De kontrollerar alla gränser, Egypten måste få tillstånd från Israel för att släppa in något till Gaza, så det är Israel som bestämmer.
Och sedan maj har Israel stängt av postservicen till och från Gaza.

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, det verkar väldigt enkelt att provocera dem. Jag antar du ser det som positivt.
Jag tror att du tolkade mig fel där. Israel har makten över palestinierna, de kontrollerar allt, de har militär överallt. Rätt som det är attackerar de bedjande i en moské, rätt som det är skjuter de ihjäl folk, rätt som det är driver de bort fler människor eller startar bombningar.

De gör som de vill helt enkelt, helt hänsynslöst, väl medvetna om att de backas upp av USA om någon klagar. Ibland går kränkningarna för långt och då hotar Hamas med raketer. Israel struntar i internationell rätt, mänskliga rättigheter och FN:s uppmaningar.

Detta är en konflikt mellan inkräktare, som kräver ett eget land och en inhemsk befolkning. Israel backas upp av Väst, Palestinierna som redan har förlorat det mesta får betydligt mindre stöd. De kan inte försvara sig mot Israels bomber och illegala, hänsynslösa bosättare, de är maktlösa.
Senast redigerad av humanlife 2021-06-18 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in