Citat:
Hm, ditt resonemang är således att väljarna ser att V kämpar hårt för att behålla gammal Sovjet-politik. Och det skulle göra att folk säger till varandra att "jo, men Sovjet och Stalin var bra. Låt oss rösta på V".Jag vill inte göra mig till tolk för hur väljarna gör, men är inte helt övertygad om det händelseförloppet.
Citat:
Du har flera ggr fått förklarat för dig att C skiter i V.Vad skulle du själv säga är orsaken till att du inte kan ta in den informationen.
Citat:
Jag har levererat logik. Du har levererat svammel och personangrepp.Snarare du som blev svarslös när du försöker få det allmänt känt vad som är höger och vänster när du inte ens kan göra en djupgående analys mer än att kalla SD "sovjet" bara för att de är lite mer vänster i vissa förslag. Det du säger är "tämligen vedertaget" verkar inte vara "tämligen vedertaget" för andra experter. Så varför har du mer rätt än dessa i dina definitioner av höger-vänster skalan?
Citat:
Tja, det har jag förklarat flera ggr så att en lågstadieelev kan förstå.
Citat:
Det där är ju förklarat 50-11 ggr. Vad hindrar dig att ta emot informationen?Om det blir nya talmansrundor med dagens mandatfördelning så är det ändå bättre än att Löfven sitter som regerande statsminister då oppositionen tjänar på att Löfven inte sitter vid makten en dag för mycket. Samtidigt som centerpartiet måste bekänna färg. Ska de välja Löfven och vänsterpartiet eller Kristersson och SD?
Säger S att vi avser följa avtalet. Då kommer C+L släppa fram Löfven. Och V rimligen stoppa Löfven.
Säger S att de inte tänker följa avtalet får dom röster från V men stoppas av C+L.
Ett barn kan förstå detta.
UK kan ta sig igenom riksdagen OM, notera nu OM UK kan hala fram ett tillräckligt bra avtal till C.
(Finns lite fler om också).
En försvårande omständighet för UK är att han måste dras med Ebba som ständigt trampar i klaveret.
Men jag skulle tro att Lööf är väldig professionell och ignorerar Ebbas beteende. Och snarare beklagar att UK måste dras med henne.