Sorry för att jag länkar till låst artikel men rubrik och ingress är i sig tillräckligt intressant.
https://www.sydsvenskan.se/2021-06-17/knarkdom-godkanner-bevis-i-mordharva
Visst måste detta vara Dani J?
Av artikeln framgår att en 38-årig man från Malmö med encroaliaset Waterbee nu dömts för narkotikabrott i Göteborgs tingsrätt. Där skrivs sedan om mordplanerna i Ängelholm.
Citat:
Han och hans familj bor på hotellet och lyfts bort av polisen till ett skyddat boende. Samma kväll kommer ett meddelande på den krypterade plattformen Encrochat: "Jag kommer att bli häktad om det sker utanför" och "Jag finns på kamera där."
Avsändaren har encro-pseudonymen Waterbee och har beställt mord på 35-åringen med bilen, som själv är en del av den undre världen. Och Waterbee vill se till att han själv är långt borta från själva dådet. Han poängterar att han fastnat på övervakningsbilder på hotellet.
Det framgår också att det finns kontakt mellan Waterbee och Loudpirate. Den senare är ju identifierad i tidigare Encromål och denna person var misstänkt för våldtäkt tillsammans med DJ för några år sedan. (Målet avskrevs) Det är alltså styrkt att de båda känner varandra.
Slutligen så har Sydsvenskan varit i kontakt med 38-åringens advokat Marcus Bergdahl och han är DJ:s försvarare.