Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Vadå "dödar sina egna"? Kan inte du eller Zigge förklara hur ni tycker de skall göra motstånd på ett sätt som ni kan godkänna?
Delar av IDF svär sin ed på Masada. Du kanske minns vad det fortet är känt för? (Om inte kan jag påminna dig: de judiska rebellerna begick kollektivt självmord när det såg ut som de skulle förlora, inte bara soldaterna utan de dödade kvinnor och barn också). Vi har även den moderna versionen med Samson option.
Ja Hamas begår olika typer av brott mot sina egna, ingen som tvingar dem vad jag vet?
Palestinierna har sannerligen med sin egen hjälp och pga andra hamnat i en dålig sits, de borde agerat smartare och bättre årtionden tillbaka. Hur de lyckats så otroligt dåligt är en bedrift i sig självt. Men ok idag befinner vi oss där vi gör.
Palestinier kan använda hur mycket våld de vill, de behöver vare sig min eller någon annans godkännande, det jag invänder emot är användandet av terror mot Israeler och egna. Jag ska inte berätta för dem hur de ska använda våld, eller hur Israel ska använda våld, jag bara observerar vad konsekvenserna blir. Men det finns alternativ till våld..
Kan det varit så att denna händelse involverade religiösa människor?

Trodde jag gjort det klart men jag har inte jätte mycket till övers till de människor av olika slag som säger sig ha Gud på sin sida.