2021-06-17, 20:36
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Etnisk rensning ägnar man sig inte åt på västbanken. Byggnationen är väl olaglig dessutom enligt deras lag så vad skall dom göra? Har de jurisdiktion på västbanken eller inte?
Alla världens institutioner är rörande ense om att judiska bostättningar på Västbanken är olagliga.
Var ditt syfte med inlägget? Skjuta sig själv i foten?

Citat:
Blir du angripen får du försvara dig även på dennes mark.
Varför är du olagligen på någon annans mark?

Citat:
Om Ryssland lämnar tillbaka Kaliningrad till Tyskland, om det är principen som gäller. ja då kan vi sätta press på Israel.
Kalininggrad är enligt internationell rätt inte ockuperad mark, utan en del av Ryska Federationen.
Västbanken är däremot ockuperad mark, t o m enligt Israels HD.

Citat:
The status of the West Bank as an occupied territory has been affirmed by the International Court of Justice and, with the exception of East Jerusalem, by the Israeli Supreme Court.[1] The official Israeli government view is that the law of occupation does not apply and it claims the territories are "disputed"
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_occupation_of_the_West_Bank

Att den israeliska regeringen ger blanka fan i vad landets rättsväsende kommer fram till är ytterligare ett tecken på hur rättstaten fungerar där nere.
Citera
2021-06-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Alla världens institutioner är rörande ense om att judiska bostättningar på Västbanken är olagliga.
Var ditt syfte med inlägget? Skjuta sig själv i foten?

Varför är du olagligen på någon annans mark?

Kalininggrad är enligt internationell rätt inte ockuperad mark, utan en del av Ryska Federationen.
Västbanken är däremot ockuperad mark, t o m enligt Israels HD.

Att den israeliska regeringen ger blanka fan i vad landets rättsväsende kommer fram till är ytterligare ett tecken på hur rättstaten fungerar där nere.

Ja, det är olagliga bosättningar. Vem skall göra något åt det tycker du?

Jag är på grannens mark för att försvara mig.

Kaliningrad är annekterad mark, ockuperad i strid på grannens mark. Utrensad på sin ursprungliga befolkning.
Citera
2021-06-17, 20:51
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ja, det är olagliga bosättningar. Vem skall göra något åt det tycker du?
Kanske dina kära ledare, ledare av den sk fria världen.

Du kan börja med dig själv. Jag brukar välja bort israelisk frukt.

Citat:
Jag är på grannens mark för att försvara mig.
Sund inställning. Testa det i Texas, så slipper vi fler infantila inlägg från din sida.

Citat:
Kaliningrad är annekterad mark, ockuperad i strid på grannens mark. Utrensad på sin ursprungliga befolkning.
Japp, Tyska Orden har utrotat den ursprungliga baltiska befolkningen.

Citat:
Området beboddes inledningsvis av den baltiska stammen pruser (preussarna). På 1220-talet tog Tyska orden kontroll över området varpå pruserna kristnades och förtyskades eller utrotades
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ostpreussen
Citera
2021-06-17, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag fattar vad du menar, när Hamas dödar sina egna är det pga de inte har något val. Trist och vara palestinier bara, dödad av sina egna för att de inte hade något "val". :
Vadå "dödar sina egna"? Kan inte du eller Zigge förklara hur ni tycker de skall göra motstånd på ett sätt som ni kan godkänna?
Citat:
Om IDF använder mänskliga sköldar är det fel, anledningen till att Hamas är en dödskult och IDF inte, tja vi kan ta ex:
Delar av IDF svär sin ed på Masada. Du kanske minns vad det fortet är känt för? (Om inte kan jag påminna dig: de judiska rebellerna begick kollektivt självmord när det såg ut som de skulle förlora, inte bara soldaterna utan de dödade kvinnor och barn också). Vi har även den moderna versionen med Samson option.
Citera
2021-06-17, 20:56
Medlem
Citat:
Kanske dina kära ledare, ledare av den sk fria världen.

Du kan börja med dig själv. Jag brukar välja bort israelisk frukt.

Sund inställning. Testa det i Texas, så slipper vi fler infantila inlägg från din sida.

Japp, Tyska Orden har utrotat den ursprungliga baltiska befolkningen.

Se där preussarna var förtyskade balter.

Om grannen skjuter på mig bör jag rimligen försvara mig, annars är man lite knäpp.
Citera
2021-06-17, 20:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du vet mycket väl vad jag menar. Israel kontrollerar aktivt Gazas gränser, sjögränsen inkluderad.

Den israeliska politiken har medvetet skapat en tryckkokare och skyller cyniskt på terrorism. Vad hade du väntat dig?

Lika cyniskt gör du jämförelser gällande befolkningstätheten mellan Gazaremsan och Singapore.
Singapore är fritt. Det är inte Gaza.

Just det! Varför var de tvungna att smuggla in vapen?
Tvingas Israel smuggla in sina vapen?

Blockaden fanns inte innan terrorismen. Israel har ex. ingen blockad av Area A. Israel testade att göra det den duktiga omvärlden sa: lämna Gaza och låt palestinierna skapa sin egen utopiska stat. Man behöver inte göra det mer komplicerat än att se hur det ser ut. Hamas får in sina raketer även med en blockad, så det finns ingen anledning att misstänka att de tar in betydligt farligare vapen om blockaden upphör. Det är inte raketvetenskap att fatta det.
Citera
2021-06-17, 21:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vadå "dödar sina egna"? Kan inte du eller Zigge förklara hur ni tycker de skall göra motstånd på ett sätt som ni kan godkänna?

Delar av IDF svär sin ed på Masada. Du kanske minns vad det fortet är känt för? (Om inte kan jag påminna dig: de judiska rebellerna begick kollektivt självmord när det såg ut som de skulle förlora, inte bara soldaterna utan de dödade kvinnor och barn också). Vi har även den moderna versionen med Samson option.

Ja Hamas begår olika typer av brott mot sina egna, ingen som tvingar dem vad jag vet?

Palestinierna har sannerligen med sin egen hjälp och pga andra hamnat i en dålig sits, de borde agerat smartare och bättre årtionden tillbaka. Hur de lyckats så otroligt dåligt är en bedrift i sig självt. Men ok idag befinner vi oss där vi gör.

Palestinier kan använda hur mycket våld de vill, de behöver vare sig min eller någon annans godkännande, det jag invänder emot är användandet av terror mot Israeler och egna. Jag ska inte berätta för dem hur de ska använda våld, eller hur Israel ska använda våld, jag bara observerar vad konsekvenserna blir. Men det finns alternativ till våld..

Kan det varit så att denna händelse involverade religiösa människor? Trodde jag gjort det klart men jag har inte jätte mycket till övers till de människor av olika slag som säger sig ha Gud på sin sida.
Citera
2021-06-17, 21:25
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Blockaden fanns inte innan terrorismen.

Blockaden infördes 2007. Terrorismen har funnits sedan åtminstone Irguns dagar, dvs 1930-talet.

Citat:
Israel testade att göra det den duktiga omvärlden sa: lämna Gaza och låt palestinierna skapa sin egen utopiska stat.

När efter 1948 testade Israel att lämna Gaza och Västbanken i fred?

Citat:
Man behöver inte göra det mer komplicerat än att se hur det ser ut. Hamas får in sina raketer även med en blockad, så det finns ingen anledning att misstänka att de tar in betydligt farligare vapen om blockaden upphör. Det är inte raketvetenskap att fatta det.
Principiellt, varför ska Israel bifalla eller förbjuda vad palestinier tar in, givet att man seriöst låter dem "skapa sin egen utopiska stat"?

Du är inte det minsta kritisk mot Isreals politik, och faktum att Hamas är just en biprodukt av den. Om den andra sidan består av lika okritiska individer, då bådar det inget gott.
Citera
2021-06-17, 21:47
Avstängd
Citat:
Palestinierna har sannerligen med sin egen hjälp och pga andra hamnat i en dålig sits, de borde agerat smartare och bättre årtionden tillbaka. Hur de lyckats så otroligt dåligt är en bedrift i sig självt. Men ok idag befinner vi oss där vi gör.
Du talar alltid om hur dumma och elaka palestinierna är, men du ger aldrig något förslag på vad de skulle gjort istället. De hade en hopplös sits redan från början.
Citat:
Palestinier kan använda hur mycket våld de vill, de behöver vare sig min eller någon annans godkännande, det jag invänder emot är användandet av terror mot Israeler och egna.

Och återigen så klarar du bara av att kritisera, inte säga vad de skulle gjort istället. Det blir väl enklare så. Sen lärde sig palestinierna terror av de tidiga sionisterna så du kanske borde klaga mer på den sidan, men det gör du ju aldrig utom att du lite motvilligt kan vid behov hålla med om att de inte är perfekta de heller.
Citat:
Kan det varit så att denna händelse involverade religiösa människor? Trodde jag gjort det klart men jag har inte jätte mycket till övers till de människor av olika slag som säger sig ha Gud på sin sida.
IDF är inte en religiös organisation utan Israels militär.
Citera
2021-06-17, 23:04
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du talar alltid om hur dumma och elaka palestinierna är, men du ger aldrig något förslag på vad de skulle gjort istället. De hade en hopplös sits redan från början.

Och återigen så klarar du bara av att kritisera, inte säga vad de skulle gjort istället. Det blir väl enklare så. Sen lärde sig palestinierna terror av de tidiga sionisterna så du kanske borde klaga mer på den sidan, men det gör du ju aldrig utom att du lite motvilligt kan vid behov hålla med om att de inte är perfekta de heller.

IDF är inte en religiös organisation utan Israels militär.

Tror iallafall jag tycker bättre om palestinier än de här som menar att de inte kan ta ansvar för någonting alls i konflikten. Palestinierna är vanliga människor som har haft ett antal urusla ledare som de har stött. Klart de inte hade en hopplös sits redan från början, deras egna och andras beslut har fört dem till där de är idag.

Vad de ska eller skulle ha gjort? Jag kanske inte har varit tillräckligt tydlig i att jag har ideèr om hur saker skulle gjorts eller vad som ska göras nu, men jag är mest intresserad av målet, en fred båda kan leva med. Hur de ska nå dit måste de själva avgöra, jag gillar inte att säga vad israeler ska göra, och jag gillar inte att säga vad palestinier ska göra.

Jag talade inte om IDF utan om de som begick kollektivt självmord.
Citera
2021-06-18, 00:07
Medlem
Citat:
Jag har en känsla av att du inte gillar Judar, var tycker du dom ska bo?

Jag sag dig taga genom ockuperad Jerusalem med dina fascistvanner viftandes pa flaggan o skallrandes: Doda alla araber. Mobben bestod saklart av ryssar, dessa illegala bosattare som pastar att gud gav dem Palestina. O det pastas att judar ar intelligenta. Oh well
Citera
2021-06-18, 00:41
Medlem
Damortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Jag sag dig taga genom ockuperad Jerusalem med dina fascistvanner viftandes pa flaggan o skallrandes: Doda alla araber. Mobben bestod saklart av ryssar, dessa illegala bosattare som pastar att gud gav dem Palestina. O det pastas att judar ar intelligenta. Oh well

Jag älskar hur antisemiter tror att judar kontrollerar hela världens ekonomi och media och manipulerar oss från bakgrunden, samtidigt är dom så korkade att de knappt kan knyta sina egna skor. 🤣

Det säger ju en hel del om intelligensen hos de som judarna kontrollerar och manipulerar antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in