2021-06-17, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon gav ju tydligt besked om att de inte kommer släppa fram UK och då fortsätter S att regera.
Och tydliga besked om att Vänsterpartiet aldrig kommer släppa fram Löfven om dom tänker införa marknadshyror.
Menlöst att diskutera med en idiot som dig.
Jag har lyssnat på alla efterdebatter i dag och ingen resonerar som dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Javisst kan hon fälla Löfven men det betyder inte att han inte fortsätter styra. Var du inte med 2018 då han röstades ned då också men ändå fortsatte som statsminister eftersom ingen annan kunde röstas fram?

V har uteslutit UK som statsminister och då fortsätter S regera precis som 2018.

Men det stämmer ej min kompis..

L är inte med längre i Jöken (såvitt jag vet efter vad Sabuni sagt) så det kan du glömma, dom hade 1 mandat övertag, och det har dom ej längre.

Sen om det blir nyval (vilket jag tror) så är det ju upp till väljarna, men en sak är säker, jag tror inte SD kommer få 17 procent. Å det vet du oxå-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilket hon naturligtvis kommer att kunna eller vad har förändrats menar du?
Utan stödbenen MP och L har Annie ingen chans. Bägge två har jobbat hårt för att åka ut ur riksdagen i nästa val - vilket kan vara här redan om några månader.
Citera
2021-06-17, 23:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
När Löfven röstades ner 2018 så fick vi en övergångsregering i en expeditionsministär. Det är en annan sak än att regera i en helt vanlig parlamentariskt förankrad regering.

Inte direkt, han styrde som vanligt då också och så blir det även nu.
Citera
2021-06-17, 23:47
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Därför att du din dåre inte fattar vilka befogenheter en regering har. Du tror att hela Sveriges politik och regeringens befogenheter grundar sig på januariavtalet.
Du kommer ju bara med halmgubbar. Och div förvirrat yrande.

Varför kan du inte bemöta det du citerar. Förstår du inte vad som står?

Om du menar att jag har fel och C har något intresse av att S har regeringspositionen så får du väl visa det då. Det lyckas du inte med.

Har du inte ens förstått att S köpte fri lejt till statsministerposten genom att sälja genomförandet av div anti-sovjet reformer.
Det är C's intresse. Inget annat.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Och hon säger också att hon inte ens kan överväga att släppa fram UK och därmed kommer sossarna behålla makten.

game over, V sköt sig i fotem

Fast det kommer ju behöva bli någon ändring.

Antingen måste ju C eller V ge sig om marknadshyrorna. För alternativet till Ulf Kristersson som statsminister är ju ändå Löfven.

Och för att Löfven skall kunna bli statsminister igen (om han nu röstas ner), så måste ju C släppa fram honom. Liksom V.

Problemet är bara att de båda vill olika saker vad gäller marknadshyror, något som ju uppenbarligen är så viktigt för båda att de båda riskerar sina jobb för att få igenom sina linjer.
Löfven är nog inget problem i detta, utan han skiter ju i vad han måste gå med på, bara han får behålla makten.
Problem uppstår först när 2 av partierna som måste stödja Löfven för att få behålla makten, vill tvärtemot varandra i samma fråga. Någon måste alltså ge sig i frågan om marknadshyror i så fall.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Antar du är sarkastisk!?

Här i tråden diskuterar vi misstroendevotum mot regeringen om marknadshyror. Tankar om det?

/M 2022
Citera
2021-06-17, 23:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Och tydliga besked om att Vänsterpartiet aldrig kommer släppa fram Löfven om dom tänker införa marknadshyror.
Menlöst att diskutera med en idiot som dig.
Jag har lyssnat på alla efterdebatter i dag och ingen resonerar som dig.

Vad är det du inte förstår, Löfven är redan framsläppt, han är statsminister. Sveriges grundlag fungerar så att vi aldrig kommer stå utan statsminister så en ny måste röstas fram om S ska förlora regeringsmakten och det finns det inte mandat för i riksdagen pga beskedet från V.
Citera
2021-06-17, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utan stödbenen MP och L har Annie ingen chans. Bägge två har jobbat hårt för att åka ut ur riksdagen i nästa val - vilket kan vara här redan om några månader.

Vad kommer att hända som gör att Lööf förlorar sin ställning menar du?
Citera
Bannlyst
Citat:
Inte direkt, han styrde som vanligt då också och så blir det även nu.
Som vanligt? Med en avskalad övergångsbudget som dessutom röstades ner och där C släppte fram Ulf Kristerssons budget samtidigt som en övergångsregering enligt praxis inte får komma med partipolitiska förslag. Kallar du det för att regera som vanligt?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Men det stämmer ej min kompis..

L är inte med längre i Jöken (såvitt jag vet efter vad Sabuni sagt) så det kan du glömma, dom hade 1 mandat övertag, och det har dom ej längre.

Sen om det blir nyval (vilket jag tror) så är det ju upp till väljarna, men en sak är säker, jag tror inte SD kommer få 17 procent. Å det vet du oxå-

L är kvar i JÖK, de har sagt att de kommer stötta S även i den sista höstbudgeten och de kommer stötta Löfven nu i denna misstroendevotering.
Citera
2021-06-17, 23:50
Avslutad
Citat:
Precis. S sålde sin själ och gjorde bort sig inför alla, endast för att kunna regera i 2,5 år till.

C gjorde bort sig som blev ett stödparti till S samtidigt som deras förslag skjuts ner i punkt efter punkt. Nu är även JÖKEN i praktiken bruten.

Liberalerna har blivit ett lättölsparti tack vare avtalet.

MP är under spärren och hatade av alla, inte bara för deras skitpolitik, men att de är så kåta vid att sitta i regering. Och att sitta i regering kostar.

Löfven regerar vidare alltså eller vad menar du ska hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in