2021-06-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Hur gamla barn pratar vi om?

Spelar det någon roll?. Hur i så fall? Det är alkoholfritt.
Citera
2021-06-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Barn får såklart dricka alkoholfri bärsa och röka cbd buds, men det känns inte vidare lämpligt.

Varför känns det inte lämpligt?
Citera
2021-06-17, 18:41
Avslutad
Absolut visst ska 5 åriga lilla Oscar och Lisa få en kall god Carlsberg till fotbollsmatchen.

Citera
2021-06-17, 18:50
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Vad har ni för syn på detta? Ge kall, alkholfri öl tilll barnen och titta på fotbolls-em eller ej?

Ja en/några kalla och några cigg till fotbollen ska de ha.
Citera
2021-06-17, 18:54
Medlem
Niggwards avatar
Känns onödigt. Varför sätta vanan tidigt? Ser inga fördelar med det alls
Citera
2021-06-17, 19:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag har svårt att se varför man ska ge sitt barn alkoholfri öl? Ingen annan kommer göra det så varför ska du börja? Det är inte synd om barnet som aldrig dricker öl att inte få öl, men visst låt dem smaka en klunk. Det är inget konstigt. Men det låter som du menar att ge ungen en egen öl att sitta och smutta på, så det är det jag menar och inte bara en smak alltså.

Kan inte se någon bra anledning att ge dem en nikotinfri vape att gå och suga på heller på samma tema.
Citera
2021-06-17, 19:47
Medlem
Brillmongos avatar
Citat:
Vad har ni för syn på detta? Ge kall, alkholfri öl tilll barnen och titta på fotbolls-em eller ej?
Fullkomligt oacceptabelt! Barn bör inte sitta inne och blänga på fotbolls-em när det är så fint väder. Ta med ungarna på fisketur och låt dem dricka sin öl är istället.
Citera
2021-06-17, 19:58
Medlem
Är det småbarn kommer de ju knappast gilla det..

Huruvida det är fel.. Jag vill gärna påstå att det ter sig olämpligt men har svårt att komma på något argument till varför det skulle vara det. Det är ju trots allt alkoholfritt.
Citera
2021-06-17, 20:06
Medlem
HarryManbacks avatar
För doppade man ju snuttefilten i lite sprit, då somnade barnen så sött. Sen fanns det ju svagdricka för barnen. Fick smaka öl som barn. Bara för att jag tjatade om att få prova.

Ser inga problem med att ge barnen alkoholfri öl, det kommer ju inte påverka dom. Vi drack cider till maten under min uppväxt och den hade 0.5% alkohol. Inte blev jag alkis för det.
Citera
2021-06-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
För doppade man ju snuttefilten i lite sprit, då somnade barnen så sött. Sen fanns det ju svagdricka för barnen. Fick smaka öl som barn. Bara för att jag tjatade om att få prova.

Ser inga problem med att ge barnen alkoholfri öl, det kommer ju inte påverka dom. Vi drack cider till maten under min uppväxt och den hade 0.5% alkohol. Inte blev jag alkis för det.

Varför inte en fingerborg med gin till barnen så de somnar snabbt, gick ju bra i England

Drack också cider och rökte chokladcigg som barn, men bara för att vi gjorde det så är det inte speciellt lämpligt. Vad blir nästa grej, rusfritt heroin för barn?
Citera
2021-06-17, 20:35
Medlem
Men att dricka Herrljunga cider man köper i affären är ok.. Det som är i samma klass som en lättöl! Så va e skillnaden ???
Citera
2021-06-17, 20:40
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Håller med. Förstår inte motståndet. Finns det ingen alkohol så finns det inte..

Barn gillar inte öl, det tycker möjligen det är spännande eller lite kul för det är "vuxet" och emulerar ett beteende som kanske inte är önskvärt att efterlikna?
Men ja förmodligen mer skadligt att uppmundra ungjävlarna att slösa sin tid med att titta på kärringsporten fotboll.

Ge dom lite chokladcigg, rada upp en lina vetemjöl och snorta det,,,,dra ett bälte om armen och ta en morot som en låtsasspruta i armen - helt ofarligt, men ett beteende man vill efterlikna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in