2021-06-17, 18:12
Medlem
Vad har ni för syn på detta? Ge kall, alkholfri öl tilll barnen och titta på fotbolls-em eller ej?
Citera
2021-06-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Vad har ni för syn på detta? Ge kall, alkholfri öl tilll barnen och titta på fotbolls-em eller ej?

Kan inte se några som helst problem. Frågan är väl om barnen är sugna.
Citera
2021-06-17, 18:18
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Låt barnen titta fotboll och så kan du dricka den alkoholfria ölen själv.
Citera
2021-06-17, 18:19
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Barn brukar inte gilla öl. Men gör de det är det inga problem så länge den är alkoholfri. Tycker åtminstone jag.
Citera
2021-06-17, 18:19
Medlem
Brukade få en 33cl flaska pripps lättöl till fredagspizzan efter att jag började plugget så akoholfritt om du vill men jag tror inte man tar skada av lättöl heller.
Citera
2021-06-17, 18:23
Medlem
Tvonds avatar
Jag fick alltid en Sankt Olof lättöl av Mormor som liten påg jag gillade källarsval lättöl.
Citera
2021-06-17, 18:24
Moderator
Lapapps avatar
Hoppas ni trollar. Det är givetvis helt olämpligt, givetvis beroende på hur gamla barnen är. 5 eller 17 skiljer sig så klart. Men är det yngre barn skall man inte ge dem alkoholfria drycker av vanligtvis alkoholinnehållande drycker, då främst vin och öl. Om man ger det till dem tidigt och skapar tillvänjning av de något skarpa smakerna banar det vägen för att de skall bli vana av smaken.
Citera
2021-06-17, 18:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Frågan som skall besvaras först är väl VARFÖR?
Beroende på vilken definition man väljer på barn blir det lite olika svar, men det är väl uppenbart, så det nämner jag ej.
Fattar man det inte spontant är det heller ingen vits med att berätta det.
Citera
2021-06-17, 18:30
Medlem
Mrcool911s avatar
Vilken superidé. Ska omedelbart börja dela med mig av naturens skönhet till barnen!
Citera
2021-06-17, 18:35
Medlem
Cannibalizations avatar
Hur gamla barn pratar vi om?
Citera
2021-06-17, 18:37
Medlem
Barn får såklart dricka alkoholfri bärsa och röka cbd buds, men det känns inte vidare lämpligt.
Citera
2021-06-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Barn brukar inte gilla öl. Men gör de det är det inga problem så länge den är alkoholfri. Tycker åtminstone jag.

Håller med. Förstår inte motståndet. Finns det ingen alkohol så finns det inte..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in