2021-06-17, 18:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Anders Tegnell har inte bara varit passiv medan fienden marcherade in. Anders Tegnell har dessutom uppmanat svenskarna att omedelbart lägga ner vapnen. För att tillse att svenskarna inte ska komma på idén att försöka bekämpa viruset, har Anders Tegnell spridit budskapet att allt motstånd är meningslöst.

Tegnell har haft fel i precis alla sina prognoser.

Citat:
Hur ska Socialdemokraterna gå till val på det? Passar det med Socialdemokraternas budskap att offra medborgarnas liv av ekonomiska skäl? Det kan bli svårt att predika medmänsklighet och människovärde efter detta.

Med det sedvanliga med lögner. manipulering och förfalskning.

Sedan har vi redan en stor del av befolkningen som fick en psykos när de förstod att Corona skulle slå tillbaka mot dem inom det politiska. Det är ingen tillfällighet att alla förnekare och de som relativiserade viruset är även vänster människor, se Tegnells Fan Club som hade mängder av användare som tatuerade in hans ansikte på kroppen.

Det är samma dårar som skriker om överdödlighet, de skulle ha dött ändå, även när Anita Pettersson kvävdes till döds på film så skakade man på huvudet. Extrem ignorans likt den man hittar hos psykotiska religiösa fundamentalister.

Citat:
Eller gäller medmänsklighet bara för bosättare från andra kontinenter? Anser Socialdemokraterna att ursprungsbefolkningens liv inte har något värde?

Med tanke på att Miljöpartiet och S verkar skita i precis allting som händer i Sverige som extrem ökning av skjutningar, mord och våldtäkter så nej. De ska ha makten till varje pris.

Aldrig någonsin har det varit så här mycket kaos i Sverige, och då bjöd vi mer eller mindre in nazisterna under Andra Världskriget
Citera
2021-06-17, 18:58
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De som fick koksalt lär sakna antikroppar... Så ge bara dem en ny dos
De fick ju riktigt vaccin första gången. Det här skedde vid andra vaccineringen.
Citera
2021-06-17, 19:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De fick ju riktigt vaccin första gången. Det här skedde vid andra vaccineringen.

Ok, missade det... Ja då är det lurigt ;-)
Citera
2021-06-17, 19:05
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag är nog lite trög i huvudet för jag förstår inte vad du försöker säga. Anledningen till att smittan är 5 gånger högre bedöms vara tack vare vaccineringen.
Det är kanske inte så konstigt, vet knappt heller vad jag menar.

Men jag trodde att skillnaden skulle vara större. Det är ju inte enbart p.g.a vaccinet unga personer är mer smittade en äldre. Vi såg det redan innan vi började vaccinera.

De mest smittade grupperna är alltså 5-12 åringarna och unga vuxna de grupperna är alltså 5 gånger oftare smittade en de över 65 som är mer eller mindre full vaccinerade. Det är ju förväntad skillnad även utan vaccination. Barnen går i skolan och är utsatta för smittan, liksom de unga vuxna. Medans pensionärerna inte är det.

Jag tycker bara det inte bevisar något. Det enda som är förvånade och bryter trenden är att 5-12 är lika ofta smittade (fast rätt ord är kanske sjuka, barnen som testas har ju tydligen symtom) som unga vuxna med deltan. Det går ju knappast att mena att barn inte är drivande eller en del av det som är drivande i smittspridningen längre.
– I Sölvesborg har den främst spridits på förskolor. Viruset är inte farligt för barn, men kan ju vara farligt för de personer som barnen träffar, säger Bengt Wittesjö som är smittskyddsläkare i Region Blekinge.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/smittskyddslakaren-om-deltavariant-utbrottet-i-solvesborg-kommer-att-sprida-sig

Funderar på detta vi kan läsa nu om deltan i Sölvesborg. Det är alltså förskolan, barn och unga vuxna som driver smittan.
– Vi har redan konstaterat att vi har en samhällsspridning i fler miljöer inom Sölvesborgs kommun – och att det framför allt är barn och unga vuxna som drabbas, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/forskola-stanger-spridning-av-indiska-coronaviruset

Tydligen går deltan på barnen och unga vuxna även i Sölvesborg. Ändå är 30 och 40-åringarna inte full vaccinerade och borde i fall det enbart har med vaccinationen att göra även drabba dem i lika stor skala.

Jag menar inte att jag inte tror att vaccinationen skyddar, jag bara menar att dessa 5 gånger vanligare inte visar ett smack utan är förväntande. Det är till och med konstigt att skillnaden inte är större, för det borde den vara.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-17 kl. 19:10.
Citera
2021-06-17, 19:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
I Sverige är ingen ansvarig för någonting. De som författar rekommendationerna är enbart rådgivande o de som fattar besluten saknar kompetens för att ställas till ansvar då de bara följer fohm.

Elegant system får man säga

Vad är alternativet då? Fascistpoliser på stan som kontrollerar att munbindorna sitter korrekt?
Citera
2021-06-17, 19:32
Medlem
Citat:
Haha! 291 personer kommer alltså få trippel dos för att 7 fick koksalt.

De måste väl åtminstone vänta 3 veckor innan de får nya doser sen är det kanske inte testat för trippeldos heller?

Hade det inte varit bättre att testa mot antikroppar o hitta de 7 som fått kontakt koksalt?

"I lördags vaccinerades 298 personer mot covid-19 vid vårdcentralen Måsen i Lund. Sju doser innehöll dock koksalt. Nu måste samtliga personer omvaccineras."

Jamen oj oj oj!
7 pers av 4 miljoner. Verkligen illa.
Hur tänkte du med antikroppstest?
Du tror inte de fått antikroppar efter första dosen?

Jävla gnällspikar
Citera
2021-06-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag hävdar motsatsen...

För oss som är normalbegåvade och som inte inte rakar pungen så är livet precis som vanligt.
Vi kramas, skakar hand, bär inte mask, tänker inte vaccinera oss, umgås i stora sällskap och det kommer ingen politiker kunna förbjuda. Semestern bokades för 6 månader sedan..

Så var det inte i början av pandemin eftersom propagandan var effektiv.. men när väl fakta började aggregeras och man kunde själv dra slutsatser utifrån tillgängliga data gällande dödlighet blev det ganska snabbt klart att det inte handlar om något mördarvirus.

Censur, tvång, vaccinationspass a´la Kinesiska "Social Scoring System", förtäckta hot, Shillen på FB mm gör att jag inte kommer foga mig eller ta er Keminjektion.. och jag kommer komma tillbaka till detta inlägg när ni kommer med andra svepskäl till varför det är dags för dos 3, 4, 5, 6, 7, 8 .. för det kommer inte dröja länge.

Ni kan fara åt helvete med er politik.. för det är precis vad detta handlar om.

Så ja lille foliehatten!
Du behöver inte vara orolig för ”the great reset” eller ”big pharma”.
Detta är fantasifoster.
Bill Gates kommer inte och tar dig, jag lovar.
Citera
2021-06-17, 19:43
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Gud vad man har saknat den efterlängtade ordet "om 2 veckor"..

Vad händer sen då? När dör alla i Sverige tror du? Vad sägs om ca 1 månad?

Max. När skolan öppnar börjar apokalypsen. Förlåt, två veckor efter skolstart
Citera
2021-06-17, 19:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att det hade varit bättre, om FHM inte hade lagt sig i detta med coronan alls, utan fortsatt med sina genusstudier eller vad de nu gör i övrigt - och i stället låtit respektive smittskyddsläkare i varje region sköta coronahanteringen på sitt sätt. Med fullt mandat att sätta upp vägspärrar vid gränserna till andra regioner, införa nattliga utgångsförbud, stänga skolor och sådant. Nästan alla regioner skulle nämligen i så fall ha uppnått ett bättre resultat, med färre sjuka och döda. Den enda smittskyddsläkaren i landet som är på Tegnells uselhetsnivå är väl den där Britt Någonting i Östergötland. Minns någon blunder från den i Blekinge alldeles i början också...

Ja särskilt under första vågen gjorde FoHM betydliht mer skada än nytta.

Att det inte blev värre än det blev berodde på folkets självbevarelsedrift. Under helgen vid månadsskiftet februari / mars hade vi hamstringsvågen. Under dom första veckorna i mars låg gator och torg i det närmaste öde. Utifrån IVA, sjukhusfall och dödsfall pekar samtliga på att toppen för smittspridning nåddes fjärde veckan i mars 2020.

De rekommendationer från FoHM som då kunde påverkat förloppet var:

1. Tvätta händerna.
2. Samlas inte i större grupper än 500 personer.

Så ja, av regering och FoHM var vi utlämnade till oss själva. För min del hade det ingen större betydelse då jag inte lägger mitt liv / helsa i händerna på myndighet och / eller regering.
Citera
2021-06-17, 20:05
Medlem
Idag ser vi alltså 67 inlagda med konstaterad Covid i Region Stockholm. Med tanke på att smittspridningen även är i det närmaste obefintlig i regionen så innebär det att vården nog snart bara har de allra mest sjuka kvar på sjukhus.
En stilla undran är dock om en potentiell regeringskris kan komma att påverka "återöppningen" av samhället? De närmaste veckorna kan nog vara präglade av politiskt kaos i Sverige.
Citera
2021-06-17, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Fattar inte hur man kan vara rädd för covid men sprutan med rna-vaccin det trycker man i sig utan att blinka.
Det dör fler av covid än vaccinet.
Citera
2021-06-17, 20:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja särskilt under första vågen gjorde FoHM betydliht mer skada än nytta.

Att det inte blev värre än det blev berodde på folkets självbevarelsedrift. Under helgen vid månadsskiftet februari / mars hade vi hamstringsvågen. Under dom första veckorna i mars låg gator och torg i det närmaste öde. Utifrån IVA, sjukhusfall och dödsfall pekar samtliga på att toppen för smittspridning nåddes fjärde veckan i mars 2020.

De rekommendationer från FoHM som då kunde påverkat förloppet var:

1. Tvätta händerna.
2. Samlas inte i större grupper än 500 personer.

Så ja, av regering och FoHM var vi utlämnade till oss själva. För min del hade det ingen större betydelse då jag inte lägger mitt liv / helsa i händerna på myndighet och / eller regering.

Ja, vi räddade oss själva. Fast vissa gjorde sitt bästa för att motarbeta. Kommer ihåg när en skånska frågade i en av Agnes Wolds alla chatter på Expressen (varför de nu gett just henne så stort utrymme förstår jag inte): "vår smittskyddsläkare säger att vi inte ska resa någonstans, men Tegnell säger att det går bra. Vem ska man egentligen lita på?" "Då skulle jag lyssna på Tegnell, han vet mest om det här", svarade Wold...

Jag håller förresten fortfarande på och äter upp torrvaror och konserver som jag hamstade då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in