Citat:
Ursprungligen postat av
plastdunkk
det som finns i ukraina är rysska medborgare.
det finns inte rysk trupp, däremot vill såklart rysslands president skydda sina medborgare, tydligen får man iaf i nazis-tukraine ha dubbla medborgarskap ( annars skulle alla lämna)
Så du menar att alla i Ukraina har dubbla medborgarskap? Det är väldigt ovanligt med dubbla medborgarskap. Det förbjuds uttryckligen i lag.
Citat:
kolla vad som faktiskt hände i majdan... nazister, azov battaljonen, micke skillt från sverige, vilken sida?
elizabeth warren?
finanisiering?
Ja, ett folk tröttnade på en vald presidents närmanden till Ryssland och protesterade. De sköts på öppen gata. Våldsamheter utbröt, understödda av Ryssland, presidenten flydde från sin miljardpalats (som tydligt pekade på korruption då det inte finansierats av pengar från skattebetalarna).
Azovbataljonen var som mest knappt 400 personer. Miljoner gick ut på gatorna och kastade ut den korrupte presidenten. Micke Skillt? En person? Var det han som låg bakom allt detta? Trams. Elizabeth Warren? Var det hon? Neeej... Finansiering? Ja, utan tvekan kom det stöd utifrån till både de som längtade efter ett demokratiskt, mer västerländskt samhälle och till de som ville närma sig diktaturen i Ryssland.
Citat:
krimhalvön är består av ryska medborgare, då minsk-regiemen började missahnadla och förbjuda allt ryskt, och rytssland har en skaplig bas där... då måste någon säga nej mot fascismen/nazismen... ryssland har gjort det innan och gjorde det igen.
Krimhalvön bestod till 100% av ukrainska medborgare till Ryssland olagligt ockuperade den. Ockupationen skedde med reguljära förband, men där man tagit bort alla igenkänningstecken för att man skulle kunan förneka detta från Rysslands sida. Varifrån skulle alla pansarfordon, helikoptrar och tiotusentals soldater kommit ifrån? Hade de smygtränat någonstans på en bondgård på Krimhalvön.
Misshandla allt ryskt? Snacka om historieomskrivning. Ryssland hade en bas där, ja, och inget hotade deras bas. Inget alls.
Citat:
att minskregiemen understöjs av eu och nato.. kolla "övningarna" och vartderas flotta varit och snokat... och blivit bortjagade.
Va? Understöds Minskregimen av EU och NATO? Det var en total nyhet för mig! Du vet att det är lagom komplicerat att med en flotta snoka någonstans i närheten av Minskregimen, det ligger, som jag tror du vet, i Vitryssland (som då saknar kust mot något hav där en flotta skulle kunna ta sig fram).
Citat:
det är inte ryska marinen som farit in i mexikanska golfen, eller anlagt baser i kanada...
Nej, tack gode Gud för det. Den ryska flottan är till stora delar alltjämt skrotfärdig (med en del undantag till följd av den pågående upprustningen i Ryssland). Vad var din poäng?
Citat:
du är vilse min vän...
Okej, jag brukar hitta rätt... Men vem vet. :-)