Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Jag tänker inte namnge någon såtillvida infon inte tillför tråden något...att gödsla med namn på F.B är föga produktivt anser jag (även F.Bs policy tror jag mig ha läst)🤔
Tycker tråden kommit framåt betydligt på sistone faktiskt...pudelns kärna🤓
Min fetning: Men det är ju precis den informationen som skulle tillföra tråden massor eftersom vi då skulle kunna tro på dig att du har varit i kontakt med Kalla fall! Eftersom det var så svårt att få ett svar på den här frågan tolkar jag det som att du helst ville slippa svara eller att du tyckte att det blev jobbigt - jobbigt därför att du just inte har varit i kontakt med Kalla fall. Eller hur?! För det har du väl aldrig varit?
Och om du inte har varit i kontakt med dem - trots att du slänger dig med "breaking news" i form av "vittnen" som skulle veta något om en "nattlig båtfärd" och en "tvättmaskin" - utgår jag från att vittnena inte finns. För om de
skulle finnas, borde du genast ha framfört informationen till Skövde-polisen och inte suttit och väntat på Kalla fall - som du dessutom inte kunde veta någonsin skulle komma att kopplas in! Nej, jag köper inte din story så här långt. Att du hänvisar till att du inte litade på "Kling och Klang" i Skövde är bara trams, just för att du omöjligen kunde veta att Kalla fall skulle komma att kopplas in.
Dessutom anser jag att det rent generellt skulle ha varit oerhört omdömeslöst och själviskt att sitta på information i åratal utan att meddela polisen, även om tilltron till just den lokala polisen inte skulle ha varit på topp. Ett bottennapp, verkligen!
Det som däremot möjligen skulle kunna vara fallet är att det är du själv som är vittnet (!), men att du av försiktighetsskäl tar skydd bakom fiktiva personer. Men om du själv vore vittnet, torde du ju ha kontaktat polisen för länge sedan (se ovan) - såvida du inte tycker att det är obekvämt och hellre vill "prata ut" anonymt här i tråden.