2021-06-17, 14:53
Medlem
Att D.O hade lallat omkring i city vid halv fyra på morgonen var helt ny info för mig faktiskt-intressant! Jag har sagt det tidigare:
Kan man kartlägga denna grupp av unga mäns förehavanden under efternatten har vi nog sanningen inom räckhåll😳
Tally Ho
Citera
2021-06-17, 15:01
Medlem
Så här sent på natten är det ju mest duvor och måsar ute och letar käk vid korvmojjen samt ett mindre antal unga män.
De flesta har gått hem..en del efterfestar.
De som är ute o rullar på stan med omnejd är såklart högintressanta oavsett initialer..de var ett flertal..som kände varandra tillräckligt väl..de kände oxå Helena i varierande utsträckning.
Nu drar vi åt nätet kring dessa fula fiskar!!!
Citera
2021-06-17, 15:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
l Att D.O hade lallat omkring i city vid halv fyra på morgonen var helt ny info för mig faktiskt-intressant! Jag har sagt det tidigare:
Kan man kartlägga denna grupp av unga mäns förehavanden under efternatten har vi nog sanningen inom räckhåll😳
Tally Ho

Det är ingen info det var spekulation.
Men om uppgiften stämmer, d.v.s. att DO bodde på Marieholmsvägen 28 finns det en möjlighet att Dan*el Olsson kan vara mmpg (pilot). I sådant fall är det Dan*el som Gabriella träffar på ibland ute på stan. Kan DO ha gått i samma klass som Helena på gymnasiet? dom är ju födda samma år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-17 kl. 15:55.
Citera
2021-06-17, 16:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag tänker inte namnge någon såtillvida infon inte tillför tråden något...att gödsla med namn på F.B är föga produktivt anser jag (även F.Bs policy tror jag mig ha läst)🤔
Tycker tråden kommit framåt betydligt på sistone faktiskt...pudelns kärna🤓

Min fetning: Men det är ju precis den informationen som skulle tillföra tråden massor eftersom vi då skulle kunna tro på dig att du har varit i kontakt med Kalla fall! Eftersom det var så svårt att få ett svar på den här frågan tolkar jag det som att du helst ville slippa svara eller att du tyckte att det blev jobbigt - jobbigt därför att du just inte har varit i kontakt med Kalla fall. Eller hur?! För det har du väl aldrig varit?

Och om du inte har varit i kontakt med dem - trots att du slänger dig med "breaking news" i form av "vittnen" som skulle veta något om en "nattlig båtfärd" och en "tvättmaskin" - utgår jag från att vittnena inte finns. För om de skulle finnas, borde du genast ha framfört informationen till Skövde-polisen och inte suttit och väntat på Kalla fall - som du dessutom inte kunde veta någonsin skulle komma att kopplas in! Nej, jag köper inte din story så här långt. Att du hänvisar till att du inte litade på "Kling och Klang" i Skövde är bara trams, just för att du omöjligen kunde veta att Kalla fall skulle komma att kopplas in.
Dessutom anser jag att det rent generellt skulle ha varit oerhört omdömeslöst och själviskt att sitta på information i åratal utan att meddela polisen, även om tilltron till just den lokala polisen inte skulle ha varit på topp. Ett bottennapp, verkligen!

Det som däremot möjligen skulle kunna vara fallet är att det är du själv som är vittnet (!), men att du av försiktighetsskäl tar skydd bakom fiktiva personer. Men om du själv vore vittnet, torde du ju ha kontaktat polisen för länge sedan (se ovan) - såvida du inte tycker att det är obekvämt och hellre vill "prata ut" anonymt här i tråden.
Citera
2021-06-17, 16:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är ingen info det var spekulation.
Men om uppgiften stämmer, d.v.s. att DO bodde på Marieholmsvägen 28 finns det en möjlighet att Dan*el Olsson kan vara mmpg (pilot). I sådant fall är det Dan*el som Gabriella träffar på ibland ute på stan. Kan DO ha gått i samma klass som Helena på gymnasiet? dom är ju födda samma år.

Visst skulle DO möjligen kunna vara "mannen med pilotglasögon", men enligt beskrivningen från Gabriella så ska ju "mannen med pilotglasögon" ha bott i rakt motsatt riktning till Helenas hem sett från Marieholmsbron. Marieholmsvägen uppfyller inte det kriteriet för fem öre!

Bröderna O som GW Perssons gubbar, då? Absolut, men det enda som då haltar lite är att det knappast blir så att de "kör mot där man bor en bit utanför Mariestad" när Do ska ha bott på Marieholmsvägen. Jag har inte koll (än), men vet någon var MO bodde 1992?
Citera
2021-06-17, 16:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Visst skulle DO möjligen kunna vara "mannen med pilotglasögon", men enligt beskrivningen från Gabriella så ska ju "mannen med pilotglasögon" ha bott i rakt motsatt riktning till Helenas hem sett från Marieholmsbron. Marieholmsvägen uppfyller inte det kriteriet för fem öre!

Bröderna O som GW Perssons gubbar, då? Absolut, men det enda som då haltar lite är att det knappast blir så att de "kör mot där man bor en bit utanför Mariestad" när Do ska ha bott på Marieholmsvägen. Jag har inte koll (än), men vet någon var MO bodde 1992?

Jo det uppfyller det kriteriet på pricken! Marieholmsvägen 28 ligger i princip mitt emot Ekuddenvägen och Marieforsleden går mitt emellan. Det är alltså i rakt motsatt riktning till Helenas hem.

DO kanske nyligen hade flyttat hemifrån, så om han och brorsan MO åkte hem till föräldrahemmet där man alltid bott och där åtminstone MO fortfarande bodde kvar så kan man absolut använda sig av uttrycket "att man kör mot där man bor". GW diktar ju lite som du själv sa så man inte ska kunna räkna ut vilka han misstänker. Han kunde givetvis inte ha skrivit: En av dom hade nyss skaffat sig en lägenhet i stan när dom hade bott tillsammans på samma ställe i över 20 år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-17 kl. 17:03.
Citera
2021-06-17, 17:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jo det uppfyller det kriteriet på pricken! Marieholmsvägen 28 ligger i princip mitt emot Ekuddenvägen och Marieforsleden går mitt emellan. Det är alltså i rakt motsatt riktning till Helenas hem.

DO kanske nyligen hade flyttat hemifrån, så om han och brorsan MO åkte hem till föräldrahemmet där man alltid bott och där åtminstone MO fortfarande bodde kvar så kan man absolut använda sig av uttrycket "att man kör mot där man bor". GW diktar ju lite som du själv sa så man inte ska kunna räkna ut vilka han misstänker. Han kunde givetvis inte ha skrivit: En av dom hade nyss skaffat sig en lägenhet i stan när dom hade bott tillsammans på samma ställe i över 20 år.

Som jag förstod det på Gabriella så gällde det - som jag skrev - i motsatt riktning från Marieholmsbron sett - alltså i motsatt ände av Mariestad. Och då passar Marieholmsvägen inte in alls! Gabriella säger att "mannen med pilotglasögon" inte hade en normal anledning att gå åt Helenas håll med utgångspunkt från just Marieholmsbron.
Citera
2021-06-17, 17:52
Medlem
Citat:
Som jag förstod det på Gabriella så gällde det - som jag skrev - i motsatt riktning från Marieholmsbron sett - alltså i motsatt ände av Mariestad. Och då passar Marieholmsvägen inte in alls! Gabriella säger att "mannen med pilotglasögon" inte hade en normal anledning att gå åt Helenas håll med utgångspunkt från just Marieholmsbron.
Så tolkar jag det också. Gabriella säger dessutom ungefär: kanske skulle han till sin syster.
MMPG har alltså en syster boendes på samma sida Tidan som Helena. Vilka utav våra herrar kan det stämma in på förutom KM?
Citera
2021-06-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Hur vet du detta?

Hon skrev det i ett inlägg ang Helena på fb.
Hon ville inte säga namnet nej

Nån som vet?
Citera
2021-06-17, 18:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok, är det i radioföljetongen som Gabriella säger det?
Citera
2021-06-17, 18:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Så tolkar jag det också. Gabriella säger dessutom ungefär: kanske skulle han till sin syster.
MMPG har alltså en syster boendes på samma sida Tidan som Helena. Vilka utav våra herrar kan det stämma in på förutom KM?

Var exakt kan man ta del av detta uttalande?
Citera
2021-06-17, 18:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Vem är det som har varit anhållen i detta och är pappa till en tjej C*milla Tängm*rk?

Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Hur vet du detta?

Problemet med din fråga är att det bara är dansken ErAn och Pilot som varit anhållna, så vitt jag vet.

Jag kan gissa att pappan varit inne på förhör eftersom han är bekant med en del namn som förekommer i tråden. Tyvärr är dina källor så grumliga att det inte finns någon anledning att hänga ut honom. Det är många som varit på förhör och vi kan inte nämna dem alla vid namn. Han finns dock med på den namnlista som i olika varianter figurerar i forumet.

1990 bodde han med fru och tre barn. Om han inte skiljt sig innan mordet så talar det mot honom som gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in