2021-06-17, 13:01
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Företagaren kan anställa vem hon vill, men hon är ju själv bitter och oknullad som svarar så.

Önskar henne all olycka pga bitterhet och lågt iq.
Citera
2021-06-17, 13:04
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kanske den till utseendet tråkigare dottern i familjen Fager https://www.fagershemservice.se/om-oss

Mamman ser ut som en typisk moderat-hagga som själv blonderar håret och bär schal för att dölja sin skrynkliga hals. Typiskt moderater att använda sin makt för att försöka knäcka en ung person som sticker ut på ett sätt som dom känner sig hotade av men som inte har ett skit med själva jobbet att göra.

Det är ett jävla städjobb som ska tillsättas säkert till en piss-lön men tanten har kriterier som ska uppfyllas som om det handlade om rekrytering av en börs-VD med lön på 200 papp.

Ser att dom "alltid söker folk" vilket brukar säga det mesta.

Söt tjej som inte verkar rädd för att ta i med tanke på att hon utbildat sig till billackerare hon är värd en bättre arbetsgivare.

En sak till är väldigt talande för chefs-haggan. HON HAR INGA LÄPPAR....
Citera
2021-06-17, 13:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men tror du verkligen ett visst utseende påverkar en städares chanser att få rengöra någons toalett? Så länge en städare gör sitt jobb och städar är det väl ingen som bryr sig om hur denne ser ut? Eller är det bara jag som tänker så?

Hur mycket kostar det en arbetsgivare att anställa fel person? Varför chansa när man har andra alternativ som verkar bättre på pappret? Det är så en arbetsgivare tänker.
Citera
2021-06-17, 13:10
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Kanske den till utseendet tråkigare dottern i familjen Fager https://www.fagershemservice.se/om-oss

Mamman ser ut som en typisk moderat-hagga som själv blonderar håret och bär schal för att dölja sin skrynkliga hals. Typiskt moderater att använda sin makt för att försöka knäcka en ung person som sticker ut på ett sätt som dom känner sig hotade av men som inte har ett skit med själva jobbet att göra.

Det är ett jävla städjobb som ska tillsättas säkert till en piss-lön men tanten har kriterier som ska uppfyllas som om det handlade om rekrytering av en börs-VD med lön på 200 papp.

Ser att dom "alltid söker folk" vilket brukar säga det mesta.

Söt tjej som inte verkar rädd för att ta i med tanke på att hon utbildat sig till billackerare hon är värd en bättre arbetsgivare.
Varför jobbar hon inte som billackerare då?
Citera
2021-06-17, 13:13
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Bland folk som även är helt eniga om att polisen ska ha rätt att göra kroppsvisitation helt utan annan misstanke än att man har träningsoverallsbyxor på sig om man inte tränar osv.
Varför ändra ett vinnande koncept?

Citat:
Men visst du har helt rätt i att i trådar som denna är 70 plus höger-stofiler etc i majoritet.
Eventuella 70+ i tråden resonerar nog snarare i stil med ”Nämen dra på trissor, en dylik slinka har jag icke skådat sedan min ungdoms dagar som sjöman. Hon påminner mig om Daisy i Port Said, med läppar som pilsnerkorvar och ett sug som en Electrolux! Nu är det dags att skaka lite vind i det gamla förseglet...”
Citera
2021-06-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Det här gör mig glad, man vill ju bara skaka om sånna människor som går runt med ankläppar och tycker de är sexiga.

I lagen finns det sju diskrimineringsgrunder. Det är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Arbetsgivaren har sin fulla rätt att bestämma vem hen vill anställa och välja bort folk med tatueringar, peirsings eller ankläppar. Om hon har en funktionsnedsättning som gjort att hon använt för mycket botox så skulle hon kunna gå till rätten

Du har helt rätt, så säger lagen och så skall lagen förbli
Citera
2021-06-17, 13:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur mycket kostar det en arbetsgivare att anställa fel person? Varför chansa när man har andra alternativ som verkar bättre på pappret? Det är så en arbetsgivare tänker.

Så är det såklart och jag tycker man ska få anställa vem man vill. Men hade jag haft ett städföretag hade inte utseendet på mina anställda varit något jag hade brytt mig om. Gränsen hade väl gått vid ett hakkors i pannan.
Citera
2021-06-17, 13:20
Medlem
swimmingpools avatar
Komisk historia.
Citera
2021-06-17, 13:23
Medlem
Lillamig72s avatar
Lite lustigt att hon skriver att en med äkta stora läppar kan råka ut för samma sak….
Som om det inte syns vad som är vad…
Citera
2021-06-17, 13:24
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Sant. Men om företaget är så mån om att ge ett välvårdat intryck, så kanske det inte ska uttrycka sig så pass ovårdat?

-edit-
Mindre förtydligande.
-/edit-
Senast redigerad av Vetteful 2021-06-17 kl. 13:27.
Citera
2021-06-17, 13:26
Medlem
Känner flertalet som ser ut som Ronja och de flesta av dem sköter sina jobb utan problem, och känner flera som ser ut som företagarens dotter som missköter sina jobb.

Som chef hade jag varit mer skeptisk till att hon var ensamstående morsa. Detta speciellt om jag hade varit ansvarig för ett litet företag där en VAB kan ställa till det extremt mycket.

Dock så även om det är diskriminering så är det i lagens mening inte en olaglig sådan.
Citera
2021-06-17, 13:27
Medlem
En av hennes bilder på FB, inte bara1 tatuering och inte bara läppar som är förstorade
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159646891985016&set=ecnf.677110015
Senast redigerad av Phumin 2021-06-17 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in