2021-06-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Eh, Holden er ikke betalt for å si sannheten, eller opptre nøytralt. Han er betalt for å forsvare TH og legge frem klientens syn.

Alle kjeltringer er uskyldige.

Før en rettssak er Holdens uttalelser LANGTfra fakta å regne.

"Alle kjeltringer er uskyldige".
Alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist, det vil si innen det foreligger en rettskraftig dom.
Slik fungerer rettssystemet, enten du liker det eller ei.
Citera
2021-06-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Alle kjeltringer er uskyldige".
Alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist, det vil si innen det foreligger en rettskraftig dom.
Slik fungerer rettssystemet, enten du liker det eller ei.

Jeg liker uskyldspresumpsjonen, den er en viktig del av rettssystemet.

Du mister poenget mitt, nemlig at uttalelser fra mistenktes forsvarer må ses i lys av nettopp dette.

At det, helt lovlig, hevdes uskyld på alle de (relevante og mindre relevante) punkter en kan peke på.

OleStoltenberg synes å oppriktig tro at det er *sannheten* per se som mistenktes forsvarervelger å poengtere for offentligheten. Det er ikke sannheten. Det er ikke bevis. Det er ikke motbevis. Det er ikke beviselige indisier. Det er uttalelser gitt med største mulig lovlige bias.
Citera
2021-06-17, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har mitt syn på saken, basert på slik jeg oppfatter opplysningene som foreligger.
Mitt - eller ditt - syn har forøvrig ingen betydning for etterforskningen overhodet.

Men du unnlater altså å kommentere din egen tvilsomme påstand om at "veldig ofte er det
drittsekkene som blir drept".

Jeg skulle gjerne vite om du sikter til konkrete saker, og hvordan denne påstanden din har
en eventuell relevans for saken vi diskuterer.

Per 23.03.21 gir både stats- og riksadvokaten "full støtte" til videre etterforskning.

Sitat fra denne artikkelen:
"Signalene fra både Oslo statsadvokatembeter, som har det overordnede ansvaret i saken, og Riksadvokatembetet, som er den høyeste påtalemyndigheten i Norge, er at de gir Øst politidistrikt sin fulle støtte til å fortsette etterforskningen."
Det er selvsagt de, og ikke noen i dette forumet, som avgjør.

Jeg vet ikke helt hva slags fordelaktige opplysninger i favør av TH du faktisk etterlyser, og
i hvilken sammenheng de evt. har relevans for saken. Uansett påpeker du jo selv at det ikke
fins beviser mot TH, og det må jo uten tvil være fordelaktig for ham?

Ellers har jo TH ved sin forsvarer blitt gitt tilsvarsmuligheter i mediesakene, men har altså avslått
å kommentere disse.
Citat:
Ellers har jo TH ved sin forsvarer blitt gitt tilsvarsmuligheter i mediesakene, men har altså avslått
å kommentere disse.
Her tar du selvsagt feil, siden saksdokumentene er klausulerte, kan ikke SH forsvare sin klient i forhold til lekkasjene fra de taushetsbelagte opplysningene fra THs avhør. Dette forstår du tydeligvis ikke!

Når det gjelder min påstand om at også drittsekker blir drept, ser jeg ingen grunn til å underbygge noe som er så opplagt.
Citera
2021-06-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jepp, men det kan bli utfordrende. Veldig greit å ha øynene åpne også, sånn at man ser at man ligger i grøfta og er helt lost.
Ikke alle som har øyne ser eller har ører og hører
Citera
2021-06-17, 15:32
Medlem
Citat:
Eh, Holden er ikke betalt for å si sannheten, eller opptre nøytralt. Han er betalt for å forsvare TH og legge frem klientens syn.

Alle kjeltringer er uskyldige.

Før en rettssak er Holdens uttalelser LANGTfra fakta å regne.
Saken og Holden har allerede vært i retten, du vet hvordan det endte. Ellers har Holden lest 15 til 20 tusen sider i saken og vet hva han snakker om.
Citera
2021-06-17, 15:42
Medlem
Citat:
Jeg liker uskyldspresumpsjonen, den er en viktig del av rettssystemet.

Du mister poenget mitt, nemlig at uttalelser fra mistenktes forsvarer må ses i lys av nettopp dette.

At det, helt lovlig, hevdes uskyld på alle de (relevante og mindre relevante) punkter en kan peke på.

OleStoltenberg synes å oppriktig tro at det er *sannheten* per se som mistenktes forsvarervelger å poengtere for offentligheten. Det er ikke sannheten. Det er ikke bevis. Det er ikke motbevis. Det er ikke beviselige indisier. Det er uttalelser gitt med største mulig lovlige bias.

SH uttaler seg selvsagt som forsvareren til TH. I siste Krimpodden uttalte han, at han før varetektsfengslingen syntes bevismaterialet var tynt. Han fikk rett.
Politiet har lekket jevnt og trutt, vel vitende om at SH, stort sett, har vært avskåret fra å kommentere. I norsk rettsvesen benyttes ikke begrepet "motbevis". Ut fra det vi vet per dags dato, kan påtalemyndigheten ikke bevise at TH er skyldig i noe som helst. Ikke i selve forsvinningen, og heller ikke som oppdragsgiver.
Citera
2021-06-17, 15:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Tråden er i ferd med å kveles helt. Dette vrøvlet frem og tilbake mellom TT er bare støy, opplagt bevisst.

Det samme har vi også sett i andre fora, selvsagt utført med agenda. Det sier bare hvor mye det brenner på dass for TH og gjengen hans, de er desperate nå.

Ingen av disse bryr seg katta om AE, her er det kun TH som er offeret. Derfor gleder vi oss stort til pågripelse og tiltale, og kommer til å sprette champagnen når AE endelig får sin rettferdighet.
Citera
2021-06-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Saken og Holden har allerede vært i retten, du vet hvordan det endte.

Ja, siste runde i retten, med bevis anskaffet etter at TH ble pågrepet, endte med at retten fant skjellig grunn til å mistenke TH for drap eller medvirkning til drap på AEH:

https://www.aftenposten.no/norge/i/0nPQXG/tingretten-finner-skjellig-grunn-til-aa-mistenke-tom-hagen-for-drap-ell

Denne kjennelsen har ikke TH anket.
Citera
2021-06-17, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ja, siste runde i retten, med bevis anskaffet etter at TH ble pågrepet, endte med at retten fant skjellig grunn til å mistenke TH for drap eller medvirkning til drap på AEH:

https://www.aftenposten.no/norge/i/0nPQXG/tingretten-finner-skjellig-grunn-til-aa-mistenke-tom-hagen-for-drap-ell

Denne kjennelsen har ikke TH anket.
Begrunnelsen for at TH ikke anket kjennelsen, var fordi at han så det nødvendig at alle eiendommene ble grundig undersøkt, med hensyn til etterforskningen og hans ønske om at saken skal bli løst.
Citera
2021-06-17, 16:08
Medlem
Citat:
Begrunnelsen for at TH ikke anket kjennelsen, var fordi at han så det nødvendig at alle eiendommene ble grundig undersøkt, med hensyn til etterforskningen og hans ønske om at saken skal bli løst.

Kjennelsen står uansett og han kunne jo ha anket dersom han ikke ønsket skjellig grunn til mistanke stemplet i panna av retten, men likevel gitt politiet fri tilgang til å undersøke eiendommene sine.

Så er det ikke til å komme rundt at rettens begrunnelse for å finne skjellig grunn til mistanke, er at de etter å ha vurdert sakens beviser, inkludert innsigelser fra TH via SH, har funnet sannsynlighetsovervekt for at han har drept kona eller medvirket til å få henne drept.
Senast redigerad av FlashBaronen 2021-06-17 kl. 16:16.
Citera
2021-06-17, 16:12
Medlem
Svartedikets avatar
Først skriver du følgende:

Citat:
Veldig ofte er det jo faktisk drittsekken som blir drept.

Så "korrigerer" du din egen uttalelse:

Citat:
Når det gjelder min påstand om at også drittsekker blir drept, ser jeg ingen grunn til å underbygge noe som er så opplagt.

I rest my case.
Citera
2021-06-17, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tråden er i ferd med å kveles helt. Dette vrøvlet frem og tilbake mellom TT er bare støy, opplagt bevisst.

Det samme har vi også sett i andre fora, selvsagt utført med agenda. Det sier bare hvor mye det brenner på dass for TH og gjengen hans, de er desperate nå.

Ingen av disse bryr seg katta om AE, her er det kun TH som er offeret. Derfor gleder vi oss stort til pågripelse og tiltale, og kommer til å sprette champagnen når AE endelig får sin rettferdighet.
Du har ingen grunn til å tro, at noen her i tråden ikke blir glad hvis saken blir løst.
Det er en hel familie som er offer i dette mediasirkuset, inkludert AEH. Ingen er hverken tiltalt eller dømt.
Det er ingen grunn til å feire med champagne, om det viser seg at noen i familien er skyldig i hennes død. Det vil i et slikt scenario være en dyp tragedie, og man må være istand til å vise respekt for de øvrige uskyldige i familien. Vulgære kaker og glass bør legges bort, med respekt for de som fremdeles, og til evig tid, er offer i denne saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in