2021-06-17, 15:09
Avslutad
Jaha, så tjejen fick uppleva att folk inkl potentiella arbetsgivare dömer efter utsidan? Jag har svårt att bli upprörd faktiskt. Det är ett faktum att man gör ett intryck på andra med sitt utseende, värt att tänka på innan man kluddar ner sig med massor av tatueringar, piercingar och div ingrepp.
Citera
2021-06-17, 15:13
Medlem
Ghastens avatar
Nu var ju inte läpparna så jävliga som jag sett på stan. Kan det vara att dom var nypumpade på bilden hon skickade eller och arbetsgivaren varit och tittat på hennes Instagram eller liknande.
Citera
2021-06-17, 15:17
Medlem
Sqrbankens avatar
En privat arbetsgivare ska naturligtvis kunna vägra en anställd på vilka grunder som helst denne inte anser önskvärda i sin organisation. Kvinnan i fråga har sin fulla rätt i ett fritt samhälle ta beslutet att fylla sina läppar på samma vis som arbetsgivaren naturligtvis ska ha full rätt att vägra anställa kvinnor med fillers.
Citera
2021-06-17, 15:21
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det enda fel tjejen har gjort är : Sökt jobb på ett ställe där chefen är : En grinig / ful / avundsjuk medelålders kvinna. Finns ingen manlig chef som skulle reagera på det sättet på en jobbansökan. Ankläppar har var och varannan tjej/kvinna idag. Säger ingenting om hur någon är som person / sköter jobbet. Företaget kommer att få allvarliga problem med sina uppdrag, på grund av detta. Jag skulle säga att det är fråga om diskriminering kopplat till kön. Skulle en man ifrågasättas/dissas på detta vis, vid jobbsökande? Nä, just det.
Företaget kommer betala dyrt för detta felsteg.
Oj här blev vi känslomässiga! Exakt hur är det kopplat till kön? Ps. Är du också en plastdocka? Ds.
Citera
2021-06-17, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men tror du verkligen ett visst utseende påverkar en städares chanser att få rengöra någons toalett? Så länge en städare gör sitt jobb och städar är det väl ingen som bryr sig om hur denne ser ut? Eller är det bara jag som tänker så?
En hemstädare kan inte se ut som en knarkare eller brottsling - eller flickvän till en knarkare eller brottsling för den delen. Då vill inte kunderna lämna ut nyckel, larmkod eller ens släppa personen över tröskeln.
Citera
2021-06-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Din dumknullade horunge jag har 10+ generationer arisk på båda sidor

10+ generationer autism också eller?
Citera
2021-06-17, 15:34
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Håller med 100 %
Viken korkad kärring som skriver ut det så korkat.

"Tack för visat intresse " hade räckt så bra
Gjort det själv 100 ggr , folk fattar utan att man skriver det på näsan

Eller helt enkelt... Tystnad.
Citera
2021-06-17, 15:35
Medlem
grottmuttans avatar
Förresten vill jag påpeka att ni som tycker bilden funkar bättre till Tinder är efterblivna. Såna bilder funkar aldrig bra, de är fake and gay. Vänsterswipe på alla filterluder.
Citera
2021-06-17, 15:38
Medlem
Hon ser grotesk ut. Men företagets svar var dumt.
Citera
2021-06-17, 15:39
Medlem
9/10 flashbackare tror att man städar med nyllet.
Världen idag. 😂😂😂
Citera
2021-06-17, 15:40
Medlem
Blarggs avatar
Att vara ärlig i Sverige år 2021 = Räkna med att få hatgrupper på fejjan efter dig
Citera
2021-06-17, 15:41
Medlem
Jag skulle bli glad att få veta varför jag inte fick jobbet..
Varför ta det så hårt?
Om jag söker jobb så berätta gärna som det är..
Tyvärr jag är för fet jag är för ful osv skulle inte bry mig mindre, säger bara mycket om arbetsgivaren ..

Jag tar det gärna i ansiktet en bakom ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in