Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Det som er "kuriøst" er at du kun er opptatt av å underbygge påstander som du tror peker i retning at TH kan være uskyldig.
Jeg har mitt syn på saken, basert på slik jeg oppfatter opplysningene som foreligger.
Mitt - eller ditt - syn har forøvrig ingen betydning for etterforskningen overhodet.
Men du unnlater altså å kommentere din egen tvilsomme påstand om at "veldig ofte er det
drittsekkene som blir drept".
Jeg skulle gjerne vite om du sikter til konkrete saker, og hvordan denne påstanden din har
en eventuell relevans for saken vi diskuterer.
Citat:
Nå er det snart gått 3 år, og TH har blitt snudd opp-ned og ristet lenge nok, mens mediasirkuset har pågått. Likevel har ikke politiet nok til en tiltale, og det er kuriøst at du ikke ser den problemstillingen det skaper for rettsikkerheten i det norske samfunnet, når realitetene er at det ikke finnes empiriske bevis for at TH er skyldig.
Per 23.03.21 gir både stats- og riksadvokaten "full støtte" til videre etterforskning.
Sitat fra
denne artikkelen:
"Signalene fra både Oslo statsadvokatembeter, som har det overordnede ansvaret i saken, og Riksadvokatembetet, som er den høyeste påtalemyndigheten i Norge, er at de gir Øst politidistrikt sin fulle støtte til å fortsette etterforskningen."
Det er selvsagt de, og ikke noen i dette forumet, som avgjør.
Citat:
Lekkasjene fra de taushetsbelagte opplysningene fra avhør, er valgt med den intensjonen at TH skal fremstilles i et negativt lys. De opplysningene som kan brukes til THs fordel, er med overlegg holdt tilbake. Det finnes ingen objektivitet i en slik undersøkelse, og det er også en kuriositet du glatt hopper over.
Jeg vet ikke helt hva slags fordelaktige opplysninger i favør av TH du faktisk etterlyser, og
i hvilken sammenheng de evt. har relevans for saken. Uansett påpeker du jo selv at det ikke
fins beviser mot TH, og det må jo uten tvil være fordelaktig for ham?
Ellers har jo TH ved sin forsvarer blitt gitt tilsvarsmuligheter i mediesakene, men har altså avslått
å kommentere disse.