Det är möjligt att Sverige är en bananrepublik, men om man kan hacka några av världens största företag, ex. Sony.
Vad i helvete får er att tro att FoHM skulle ha bättre säkerhet än dom?
Ytterligare skräpargument mot Tegnell o co.
Det finns så mycket ”riktig” kritik att framföra, men det kommer ju bort bland allt trams.
Tycker förresten någon att det skulle vara bra om ex. HIV-patienters identiteter skulle ligga öppet på något forum?
Att man stänger ner för att denna risken finns, tycker jag är bra.
Dock kunde vi ju haft ett eget system för covid-19, så hade ju problemet varit löst.
meningslöst argument. då kan vi avsäga oss all strävan om det ändå alltid det finns någon bättre som det skiter sig för. då kommer man inte långt i livet ser du. bättre att ställa höga krav. det är dåligt att de inte får ordning på sin databas nu när det redan skett en gång tidigare. de stänger ju ner för att deras säkerhet är undermålig så det är inte "bra att de stänger ner pga hiv" fhm styrs av ett gäng karriärkåta, gubbar och tanter som snart är redo för pension. de vet knappt var deras eget rövhål är har vi ju lärt oss nu av pandemin då de i princip inte haft ett enda rätt hittills. enda anledningen till att de sitter där är att deras attityder och sätt att agera gillas av regeringen som ju sätter ekonomin före hälsa i det här.
Senast redigerad av -AIR- 2021-06-17 kl. 08:49.
Fast han är rätt så fin på att smutskasta sig själv också. Bara det exemplet jag drog upp. Stå på en presskonferens och utrycka förhoppningar att Sverige skulle klara en ev. andra våg bättre en Norge. Varför över huvud taget ha förhoppningar på att det ska gå dåligt för Norge.
Eller varför inte på halloween då Statsministern, kungen och Fohm gick ut med att barn inte skulle gå på bus och godis. Samtidigt så gick Tegnell ut och uppmanade oss att skicka ut barnen på bus och godis.
Han kör ju någon slags en mans show och det har ingen gett honom befogenhet till.
Hur osmakligt var det inte heller i början av pandemin, då vi lät våra gamla dö samtidigt missade Tegnell inte en chans att stå i rampljuset och var till och med med på en talkshow.
Problemet är ju inte om man väljer den hårda vägen eller den mjuka vägen. Utan om man klarar av att vara handlingskraftig när det behövs. Bara ta dessa typnings-PCR test som vi slutade med på Fohm begäran när vi behövde de som mest.
Så hur fel har han haft med sin strategi?
1. Vi kan tydligt se att Vaccinfanatikerna och Politikerna är nu ute efter barnen med sina Keminjektioner... men de glömmer bort att det finns Föräldrar.. kommer ALDRIG att ske!
2. Vilken plats ligger Sverige på i statistiken jämfört med många andra länder som infört hårdare restriktioner?
3. Varför har du ett problem att PCR testen inte bör användas? Du kan inte undgått kritiken gällande tillförlitligheten av dessa test som inte ska köra fler iterationer än 25.. annars ger de positiva utslag även för de som inte är smittade.
4. Jag har inte kunnat undgå den koordinerade smutskastningskampanjen av Tegnell som drivs av samma individer här inne som är extremt starka försvarare av restriktioner och tillika Vaccinfanatiker... Varför sker detta? Kan det vara för att Tegnell är ett hot och kan bli ett problem i denna kampanj?
Det är möjligt att Sverige är en bananrepublik, men om man kan hacka några av världens största företag, ex. Sony.
Vad i helvete får er att tro att FoHM skulle ha bättre säkerhet än dom?
Ytterligare skräpargument mot Tegnell o co.
Det finns så mycket ”riktig” kritik att framföra, men det kommer ju bort bland allt trams.
Tycker förresten någon att det skulle vara bra om ex. HIV-patienters identiteter skulle ligga öppet på något forum?
Att man stänger ner för att denna risken finns, tycker jag är bra.
Dock kunde vi ju haft ett eget system för covid-19, så hade ju problemet varit löst.
Jobbar lite med liknande saker och vet hur det är.
De skulle kunna göra SmiNet extremt säkert men då det ska användas av massa olika aktörer (lättillgängligt) så måste man göra vissa avsteg.
Man skulle enkelt kunna låsa ner systemet och kräva VPN, biljetter, certifikat, vitlistade IP-nummer, ldp-servrar osv men då skulle många legitima användare inte komma åt uppgifterna.
Om man bara är intresserad av sifforna så skulle ju dessa också enkelt kunna sammanställas då varje region vet hur många som testas positivt och skulle enkelt och integritets-säkert kunna rapportera detta varje dag med telefon eller mail men de sifforna blir ju inte spårbara eller användbara för någon utom några forumsrunkare här som kan sitta och försöka vrida och vända de sjunkande sifforna till något förfärligt.
Stenhårda beslut, snabb nedstängning och sen håller man gränsen. Hur svårt kan det vara liksom Tegnell? Man väntar inte medan fienden väller över gränsen och gräver ner sig.
Det går jättebra ekonomiskt för länder som isolerar sig på obestämd tid.... nooot.
Vill du försätta oss i konkurs? Vad ska vi då leva av?
Vi ska vara glada att vi inte isolerat oss för ett virus som är i stort sett ofarligt för de allra flesta.
Det är nog du antivaxxer som behöver vara orolig.
Vi fullvaccinerade lever ett fritt liv redan.
Vi "experter" har varit i denna tråd sedan januari 2020 och sett detta blomma upp och utveckla sig. medan du satt i ditt pojkrum och lekte med dig själv. Vi som haft öppet sinne och tagit till oss information om virusets funktion har de flesta hållit sig friska.
Oavsett vad folkhälsomyndigheten vet eller tror sig veta går de inte ut med hela sanningen/informationen då det skulle skapa panik i samhället. Se bara på hur de hanterade fenomenet med att de utan symptom kunde föra smittan vidare, flera dygn före de fick symptom.
De visste det med stor sannolikhet men hade skapat panik om de gått ut med det våren 2020.
Vi som följt tråden har fått ta del av detta och kunnat agera därefter.
Släck nu lampan i ditt pojkrum och händerna på täcket.
Jag levde fritt redan innan vaccinet kom, på vilket sätt kände du dig ofri? Och den enda anledningen att vaccinera sig om man inte tillhör någon riskgrupp är att kunna resa fritt.
De enda som drabbades av panik var politiker, som fick för sig att i praktiken förbjuda vissa verksamheter och komma med olika påbud på oklara grunder.
Översiktsartikel, Coronavirusets (namngetts som Covid 19) uppdykande i Spanien redan i mars 2019, sedan på olika platser runt omkring i världen – i Italien, Frankrike, Brasilien och USA - före utbrottet i Wuhan i Kina i december 2019.
Detta är förstås en pågående viktig vetenskaplig diskussion om virusets ursprung. Mer resultat kan förväntas.
”More scientific evidence in countries such as the US and France has emerged to suggest that those countries may have had COVID-19 cases way before they officially confirmed. A US government study suggested that the coronavirus may have already been circulating among people one month earlier than it was officially confirmed, and French scientists also presented scientific evidence that the country's cases were caused by an indigenous virus strain prevailing before 2020.” https://www.globaltimes.cn/page/202106/1226339.shtml
1. Vi kan tydligt se att Vaccinfanatikerna och Politikerna är nu ute efter barnen med sina Keminjektioner... men de glömmer bort att det finns Föräldrar.. kommer ALDRIG att ske!
?
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
2. Vilken plats ligger Sverige på i statistiken jämfört med många andra länder som infört hårdare restriktioner?
?
Citat:
3. Varför har du ett problem att PCR testen inte bör användas? Du kan inte undgått kritiken gällande tillförlitligheten av dessa test som inte ska köra fler iterationer än 25.. annars ger de positiva utslag även för de som inte är smittade.
Jag skrev typnings-PCR!
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Problemet är ju inte om man väljer den hårda vägen eller den mjuka vägen. Utan om man klarar av att vara handlingskraftig när det behövs. Bara ta dessa typnings-PCR test som vi slutade med på Fohm begäran när vi behövde de som mest.
På Fohm begäran slutade Sverige med dessa i början av april. De är de man använder om man vill veta inom någon dag vilken mutation ett positivt test har. I stället ville Fohm enbart använda helgenomekvenseringar som kan ta över en månad att analysera. Vilken chans har då regionerna att stoppa utbrott av oönskade mutationer. Då i början av april började dessa typnings-PCR bli ytterst väsentliga. Men enligt Fohm spelade det ingen roll för regionerna om de viste viken mutation ett utbrott bestod av. https://sverigesradio.se/artikel/folkhalsomyndigheten-slutat-med-snabbkoll-av-coronatester(från 18 maj)
Citat:
4. Jag har inte kunnat undgå den koordinerade smutskastningskampanjen av Tegnell som drivs av samma individer här inne som är extremt starka försvarare av restriktioner och tillika Vaccinfanatiker... Varför sker detta? Kan det vara för att Tegnell är ett hot och kan bli ett problem i denna kampanj?
Vet du vad. Du dömer andra efter hur du själv verkar fungera.
Ännu en gång har Fohm sabbat en möjlighet att stoppa en oönskad mutation. Den kritiken vill du inte att andra ska framföra. Men din egna oavbrutna upprepning av dig själv är alltså helt ok. Men diskussioner om aktuella misslyckanden av Fohm är alltså inte ok för dig?
Lika så dömer du andra, klistrar på åsikter på andra. "Extremt starka försvarare av restriktioner och tillika Vaccinfanatiker" är detta ett fack du placerar mig? Varför då, det är inte mina åsikter men tydligen älskar du att placera andra i fack oavsett om de passar in där eller inte.
Men jag förstår. Du gillar inte att andra ska kunna utrycka sig fritt. Du hade ju inga problem när tråden inte längre fick dela fritt information rörande covid. Du verkar ju inte ha problem med inskränkningar på frihet, det verkar ju bara vara något du låssas ha för att det gynnar dig just nu.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-17 kl. 09:16.
?
Jag skrev typnings-PCR!
På Fohm begäran slutade Sverige med dessa i början av april. De är de man använder om man vill veta inom någon dag vilken mutation ett positivt test har. I stället ville Fohm enbart använda helgenomekvenseringar som kan ta över en månad att analysera. Vilken chans har då regionerna att stoppa utbrott av oönskade mutationer. Då i början av april började dessa typnings-PCR bli ytterst väsentliga. Men enligt Fohm spelade det ingen roll för regionerna om de viste viken mutation ett utbrott bestod av. https://sverigesradio.se/artikel/folkhalsomyndigheten-slutat-med-snabbkoll-av-coronatester(från 18 maj)
Vet du vad. Du dömer andra efter hur du själv verkar fungera.
Ännu en gång har Fohm sabbat en möjlighet att stoppa en oönskad mutation. Den kritiken vill du inte att andra ska framföra. Men din egna oavbrutna upprepning av dig själv är alltså helt ok. Men diskussioner om aktuella misslyckanden av Fohm är alltså inte ok för dig?
Lika så dömer du andra, klistrar på åsikter på andra. "Extremt starka försvarare av restriktioner och tillika Vaccinfanatiker" är detta ett fack du placerar mig? Varför då, det är inte mina åsikter men tydligen älskar du att placera andra i fack oavsett om de passar in där eller inte.
Men jag förstår. Du gillar inte att andra ska kunna utrycka sig fritt. Du hade ju inga problem när tråden inte längre fick dela fritt information rörande covid. Du verkar ju inte ha problem med inskränkningar på frihet, det verkar ju bara vara något du låssas ha för att det gynnar dig just nu.
OK.. låt oss vara sakliga då.
Vi hr under de senaste 6 månaderna (minst) kunnat läsa om de olika mutationerna som nu minsann kommer vara den mördarmutation vi fasat för.. därför måste hårdare restriktioner införas.
Säg mig.. vad hände med den Sydafrikanska, Brasilianska, mfl mutationerna?
Hur många dödsoffer skördade de?
Om du jämför den Indiska mutationer mot dessa tidigare mutationer.. på vilket sätt menar du att ni kommer få mer rätt nu?