2021-06-17, 08:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hennes facebook visar hon halstatueringar nerklottrade fingrar och händer armar.bröstkorg.ben..vader.rubbet..ser ut som en riktig trash med personlighetsstörning...typ vem är jag.
Hon har avlångt osymetriskt hästansikte som hon har försök fixa med stora läppar..blev bara ännu mera häst av det hela.
Håller med, hade passat bättre i porr branschen.
Citera
2021-06-17, 08:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker det är viktigt att känna ”förtroende” för en städare? Jag kan förstå att man inte kan se ut hur som helst om du är typ advokat eller läkare men städares utseenden skiter jag fan fullständigt i.

Vad ska alla riktigt fula jobba med om du inte ens får se ut hur som helst som städare?!

Den kropp du är född i, kommer med begränsningar (och möjligheter). Det är naturligtvis inte kul att ha dragit en nitlott i livet, men livet är inte rättvist.

En tjockis kommer ha svårt att sälja sig själv som hälsosam, en kort människa blir sällan chef, fula människor blir inte supermodeller, en rullstolsburen kommer inte slå världsrekordet i längdhopp osv.

Vad för signaler ger en utseendefixerad, långtidsarbetslös tjej, som söker jobb som städare och skickar med ett kort? Hon är nog inte ensam om att söka det där jobbet, så arbetsgivaren kan välja och vraka. Troligtvis väljer man någon som ser ut att inte rygga tillbaka för äckliga toaletter, någon som inte har lösnaglar och kan få ner händerna i ett par plasthandskar.
Citera
2021-06-17, 08:05
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Tippar på att den som nekade henne jobb också är av det fagrare könet.
Citera
2021-06-17, 08:06
Medlem
Måste vara en invandrare som svarat. Så tuffa är inte vi svenskar.
Ganska onödigt svar förstås. Klart han skulle få skit för det.
Citera
2021-06-17, 08:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Den kropp du är född i, kommer med begränsningar (och möjligheter). Det är naturligtvis inte kul att ha dragit en nitlott i livet, men livet är inte rättvist.

En tjockis kommer ha svårt att sälja sig själv som hälsosam, en kort människa blir sällan chef, fula människor blir inte supermodeller, en rullstolsburen kommer inte slå världsrekordet i längdhopp osv.

Vad för signaler ger en utseendefixerad, långtidsarbetslös tjej, som söker jobb som städare och skickar med ett kort? Hon är nog inte ensam om att söka det där jobbet, så arbetsgivaren kan välja och vraka. Troligtvis väljer man någon som ser ut att inte rygga tillbaka för äckliga toaletter, någon som inte har lösnaglar och kan få ner händerna i ett par plasthandskar.

Livet är såklart inte rättvist och just därför är det viktigt att det finns jobb där det INTE ställs krav på ett visst utseende.

Gå ett varv på stan och du kommer se flera människor som ser helt groteska ut. Dessa måste ju också få jobba eller hur?
Citera
2021-06-17, 08:24
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
Som många redan skrivit att företaget får anställa vem man vill och det är ju en självklarhet för personen ifråga kommer ju representera företaget, men det jag reagerar på är deras svar till henne varför hon inte fick det, man kunde uttryckt det på annat sätt varför hon inte fick jobbet.

Sen personligen så tycker jag att det inte är vackert med konstgjorda läppar och även i detta fallet henne halstatuering.

Oavsett vad orsaken är till att man blir nekad ett jobb må vara, så får man oftast "tjänsten är tillsatt" som orsak. Att kvinnan i artikeln har fått ett ärligt svar borde hon vara tacksam för.
Tänk om man hade varit på intervju för en tjänst inom sin bransch, så får man svaret: "Nej, vi vill inte anställa någon med Slayer-tshirt och en facebook fylld med fyllebilder", då hade man ju kunnat ta ställning inför nästkommande intervjuer så att ens liv/personlighet/utstrålning mer matchar det yrket man vill ha.

Ärligt talat, det hade varit bättre med feedback.
Citera
2021-06-17, 08:28
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Jag kan tycka att det är uppfriskande med deras ärlighet.
Tänk om t.ex. diverse statliga myndigheter gjorde likadant?
"Du fick inte jobbet eftersom du är ljushyad, vi vill ha en invandrare"
Ärligheten varar längst.
Citera
2021-06-17, 08:38
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Det är ingen diskrimineringsgrund enligt diskrimineringslagen. Det finns kanske andra lagar som kan ge hennes stöd för att stämma.

Att hon känner sig kränkt är kanske inte konstigt, men de flesta känner sig kränkta emellanåt.
Citera
2021-06-17, 08:39
Medlem
CommonSenses avatar
Lite creed ska hon ha iaf, kikade in hennes instagram och hade räknat med med hundratals selfies. Till min förvåning så hade hon knappt nå selfies fanns några stycken men inte så många som jag trodde.
Citera
2021-06-17, 08:48
Medlem
White trash från Örebro, ankläppar och tatueringar 😂😂 pinsamt. Vad har dom för verklighetsuppfattning, stackars barn.
Citera
2021-06-17, 08:51
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hennes facebook visar hon halstatueringar nerklottrade fingrar och händer armar.bröstkorg.ben..vader.rubbet..ser ut som en riktig trash med personlighetsstörning...typ vem är jag.
Hon har avlångt osymetriskt hästansikte som hon har försök fixa med stora läppar..blev bara ännu mera häst av det hela.

Ser mer ut som Draculas dotter. Har faktiskt inte träffat nån som tycker ankläppar är snygg, uppmärksamhet får dom, men mer för att det är så sjukt fult. finns en brud i min lokala affär hemma som va jättesöt, och sedan skaffade riktig ojämn ankmun, blir alltid full i skratt om hon sitter i kassan.
Citera
2021-06-17, 08:52
Medlem
Credd till företaget som sätter en tydlig gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in