2021-06-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Nå fikk han da sutra, grini, krangla og kverrulert seg til å skru av kameraene til politiet i de siste politiavhørene... Prikk, prikk, prikk...

Det ble da fortsatt gjort lydopptak og han har fått høre på det han mente var feil, merkelig nok så sier han det samme på opptaket som han mener han er gjengitt feil på. Rare greier det der.

Kilde: Lørenskog-mysteriet.
Da var det som jeg trodde, det han sier blir gjengitt feil. At noen mener det han sier ikke blir gjengitt feil er helt fjernt. Alle kan i NRK forhøret se at det meste av det han sier blir gjengitt feil. Prøv selv å gjengi det han sier, så vil du se hvor vanskelig det er.
Citera
2021-06-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet hadde skrevet "den bikkja" flere ganger ifm nedskrivning av avhørene. I noen av tilfellene ble dette korrigert, i andre tilfeller ble det ikke korrigert.
Det trenger ikke være feil å si "den bikkja", men i noen tilfeller kan det være det.
Jeg har alltid hatt både katter og hunder rundt meg, min familie har alltid vært glad i dyr. Det vil innimellom oppstå irriterende, komiske og koselige opplevelser med dyr. Hunder og katter har personlighet, og når en hund f.eks. oppfører seg på en særegen måte så sier man kanskje "den bikkja er ...." - det trenger ikke være negativt. Det er flisespikkeri å mene noe særskilt om dette, når man ikke vet sammenhengen dette har blitt sagt.
Dessuten har TH drevet med hundespann selv, og da blir det litt vanskelig å påstå at han ikke er glad i hunder. Kanskje det var nettopp derfor han syntes at det var viktig å korrigere, i de tilfellene han skjønte at han ikke kunne sagt det på den måten, nemlig fordi han er glad i hunder, og har vært vant til å ha dem rundt seg.
Jeg synes det er snevert å tro at TH bare har brydd seg om penger, men jeg tenkte slik selv da saken ble kjent. Nå vet vi at han har hatt mange andre interesser også, og det må jeg si er imponerende at han har hatt tid til.

Kilde: Lørenskog Mysteriet

Det er ikke nødvendigvis feil å si. Poenget er at TH mente han var sitert feil noe han beviselig ikke var ref. lydopptak.
Citera
2021-06-16, 23:35
Medlem
Citat:
Politiet hadde skrevet "den bikkja" flere ganger ifm nedskrivning av avhørene. I noen av tilfellene ble dette korrigert, i andre tilfeller ble det ikke korrigert.
Det trenger ikke være feil å si "den bikkja", men i noen tilfeller kan det være det.
Jeg har alltid hatt både katter og hunder rundt meg, min familie har alltid vært glad i dyr. Det vil innimellom oppstå irriterende, komiske og koselige opplevelser med dyr. Hunder og katter har personlighet, og når en hund f.eks. oppfører seg på en særegen måte så sier man kanskje "den bikkja er ...." - det trenger ikke være negativt. Det er flisespikkeri å mene noe særskilt om dette, når man ikke vet sammenhengen dette har blitt sagt.
Dessuten har TH drevet med hundespann selv, og da blir det litt vanskelig å påstå at han ikke er glad i hunder. Kanskje det var nettopp derfor han syntes at det var viktig å korrigere, i de tilfellene han skjønte at han ikke kunne sagt det på den måten, nemlig fordi han er glad i hunder, og har vært vant til å ha dem rundt seg.
Jeg synes det er snevert å tro at TH bare har brydd seg om penger, men jeg tenkte slik selv da saken ble kjent. Nå vet vi at han har hatt mange andre interesser også, og det må jeg si er imponerende at han har hatt tid til.

Imponerende? Hva er imponerende ved å ha tid til? Enten så har man tid eller så har man ikke.
Har man penger så kan man kjøpe seg tid.
Citera
2021-06-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Da har omtrent samtlige som blir avhørt av politiet veldig lav intelligens. Jeg kan bekrefte at det er helt unntaksvis at det nektes avhør. Enda sjeldnere å ikke underskrive avhør.

Ingen er forpliktet til å møte til avhør, og har heller ingen plikt til å la seg avhøre. Om det er klokt, er en annen sak.
Dersom det er klart at du vil nekte å forklare deg, kan du si fra om dette til politiet. Da har du heller ikke møteplikt. Du kan i denne forbindelse vise til Ot. prp. nr. 66 (2001-2002) side 136;

"Dersom politiet etter å ha fått slik melding ikke har noen grunn til å tro at vitnet vil ombestemme seg, vil det etter departementets vurdering ikke lenger foreligge grunnlag for møteplikt og avhenting.” Samt Norsk Lovkommentar note 1778 til § 230; ”Det er derimot ikke grunnlag for å innkalle vedkommende dersom det allerede er klart at vedkommende ikke er villig til å forklare seg."

Politiet kan derimot begjære et rettslig avhør, som i dette tilfelle trolig vil være Romerike og Glåmdal tingrett.
Hvorfor benytter ikke politiet seg av denne muligheten, tror du?
Er det ikke så viktig med avhør likevel?
Og hvorfor er ikke politiet interessert i flere avhør med RU, kanskje spesielt med tanke på at han har endret forklaring?
Citera
2021-06-17, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Da har omtrent samtlige som blir avhørt av politiet veldig lav intelligens. Jeg kan bekrefte at det er helt unntaksvis at det nektes avhør. Enda sjeldnere å ikke underskrive avhør.
Det kommer nok litt an på hvor mange avhør man har vært i, og om det som står skrevet stemmer med det som har blitt sagt. Det kan bli et stort materiale å gjennomlese. Ellers er det vel også slik at mange bare signerer pga utmattelse. I tilfellet man bare er i ett avhør, tas gjennomlesingen direkte etter avhøret. Fordi avhør er krevende, blir konsentrasjonen neppe helt på topp ved gjennomlesningen, og vedkommendes fokus er kanskje mest på å komme seg derifra.
Citera
2021-06-17, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Imponerende? Hva er imponerende ved å ha tid til? Enten så har man tid eller så har man ikke.
Har man penger så kan man kjøpe seg tid.
Jeg har hørt det motsatte.

TH har ikke arvet pengene. Han har jobbet for å oppnå den statusen han har.
Senast redigerad av Havhest 2021-06-17 kl. 00:10.
Citera
2021-06-17, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Det er ikke nødvendigvis feil å si. Poenget er at TH mente han var sitert feil noe han beviselig ikke var ref. lydopptak.
Det stemmer ikke. Det ble rettet på noen tilfeller hvor politiet hadde skrevet "den bikkja".
Jeg tror ikke at forfatterne av Lørenskog Mysteriet har tilgang til lydopptakene, så du får nøye deg med å referere til boka.
Citera
2021-06-17, 00:09
Medlem
Citat:
Nå vet vi at han har hatt mange andre interesser også, og det må jeg si er imponerende at han har hatt tid til.

Utrolige at noen ble imponert av den siktede griske milliardæren.
De ble imponert av ..... penga hans, staben av advokater han betaler, fantastiske fantasifylle historier han kom med, løgnen han serverer og dritt atferden ingen så maken til.
Citera
2021-06-17, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Utrolige at noen ble imponert av den siktede griske milliardæren.
De ble imponert av ..... penga hans, staben av advokater han betaler, fantastiske fantasifylle historier han kom med, løgnen han serverer og dritt atferden ingen så maken til.
Jeg vet ikke om noen løgner foreløpig. Forsvarsadvokaten har ikke begynt å forsvare han ennå, fordi saksdokumentene er klausulerte. Advokaten har fått innsyn i saksdokumentene på den betingelse at han ikke bruker opplysningene. Det advokaten imidlertid har sagt, er at det finnes opplysninger som vil sette TH i et annet lys.

Hvis du ikke klarer å bli imponert over hva andre mennesker presterer uten å like personen, så får det bli ditt problem. Det finnes mange mennesker jeg ikke liker personlig, men som jeg ærlig må innrømme har vært flink til noe. Noe annet ville vært å lyve, og det vil jeg jo ikke.
Citera
2021-06-17, 00:30
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om noen løgner foreløpig. Forsvarsadvokaten har ikke begynt å forsvare han ennå, fordi saksdokumentene er klausulerte. Advokaten har fått innsyn i saksdokumentene på den betingelse at han ikke bruker opplysningene. Det advokaten imidlertid har sagt, er at det finnes opplysninger som vil sette TH i et annet lys.

Hvis du ikke klarer å bli imponert over hva andre mennesker presterer uten å like personen, så får det bli ditt problem. Det finnes mange mennesker jeg ikke liker personlig, men som jeg ærlig må innrømme har vært flink til noe. Noe annet ville vært å lyve, og det vil jeg jo ikke.
Jeg ble ikke imponert av løgner og dritt vrang oppførsel, nei
Citera
2021-06-17, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Jeg ble ikke imponert av løgner og dritt vrang oppførsel, nei
Du virker litt personlig berørt, utifra ordleggingen din. Er du det?

Og hvilke fantastiske fantasifylle historier sikter du til i forrige innlegg?
Citera
2021-06-17, 00:40
Medlem
Citat:
Du virker litt personlig berørt, utifra ordleggingen din. Er du det?

Og hvilke fantastiske fantasifylle historier sikter du til i forrige innlegg?
Nei, ikke personlige berørt. Fantastiske
fantasifylle historier, ja som man kan le av.de er mange de.ta av seg rose briller og finn ut selv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in