Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Var har jag skrivit att SD är ett renodlat högerparti? Jag har sagt att de är varken eller. SD är mitten.
Det har du bland annat skrivit. Du skrev också att många experter och sossar kallar SD renodlat höger och att jag inte har mer rätt än dessa, vilket signalerar att du innerst inne är en sosse som tycker att SD är ett renodlat högerparti.
Citat:
Att du tycker SD är vänster spelar ingen som helst roll i sammanhanget när andra halvan av befolkningen tycker att SD är höger. Så varför har du mer rätt än den andra halvan?
För att jag inte är sosse, som du.
Citat:
M väljare bryr sig inte om frågan om marknadshyror. En absolut majoritet i Sverige, även borgerliga väljare, är emot marknadshyror. Om M däremot räddar Stefan Löfven så kan du ge dig fan på att M tappar väljare precis som de gjorde 2014-2018 när de fäste sig vid decemberöverenskommelsen.
Det här har vi gått igenom flera ggr tidigare. Ett utpräglat vänsterparti som SD (som lever på taktikröster från M) har inget att vinna, men allt att förlora, på att springa vänsterns ärenden och rikta misstroende mot marknadshyror. Det kommer du snart bli varse om de gör verklighet av sina hot.