Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Ägd? På vilket sätt är jag ÄGD? haha du pratar som om du kunde se in i framtiden. Har du facit i hand eller.
Nu förutsätter du att regeringen faller nästa vecka som du så fint skriver själv.
Du kan väl vänta några dagar så får vi se vem som har rätt? Då får vi slutligen se vem som är ägd och inte. Jag är helt övertygad om att det är DU som blir ägd och motbevisad med facit.
Regeringen kommer inte falla. V's värsta fiende är SD. Punkt.
Varför skulle V medverka till att SD kommer till makten menar du? För det är så det kan sluta om det blir regeringskris.
V kommer bara med tomma hot, precis som vanligt. Ibland kan man tro att du har bott under en sten under innevarande mandatperiod, och ifall det är så fallet, så kan jag upplysa dig om att det INTE är första gången V hotar hej vilt runtomkring sig som en galen människa hög på droger. Det var tomma hot då, och det är tomma hot nu.
Så här är det, kära du. OM V hade menat allvar med detta. Så hade hon redan under presskonferensen gett en helt logisk och tydlig förklaring om vad som kommer ske, och hur hon skall gå till väga för att fälla regeringen.
Då hade hon klart och tydligt förklarat att trots att V inte klaffar med SD, så kommer hon att kontakta Åkesson redan kl. 10.05 imorgon förutsatt att Löfven inte har uppfyllt hennes krav.
Hon hade talat om att hon med alla medel skulle se till så regeringen blir avsatt.
Men NEJ, så är INTE fallet. Men du är för dum för att fatta det, och nu är det slutdiskuterat med dig, då du aldrig skulle fatta något av detta om vi upprepade det för dig 1.000.000 gånger.
Klart vi förutsätter saker din ärthjärna. Det är ju det hela min diskussion med Oishin går ut på.
Jag säger OM regeringen faller nästa vecka.
Du sa att Oishin har rätt i hur budgetförfarandet kommer se ut i höst. Jag gav honom några simpla punkter på hur det kommer se ut i framtiden OM regeringen faller och vi får talmansrundor under hösten samtidigt som en höstbudget ska röstas igenom under hösten samt hur partierna kommer förhålla sig till detta, vilket kommer leda till att en M/KD budget går igenom med stöd av SD.
Så besvara detta istället för att dra igång dravlet om att V är dörrmattor. Vi har redan haft den diskussionen. Nu handlade vår diskussion om att du tyckte Oishin hade rätt om hur budgetförfarandet kommer se ut i höst, men du kan inte ens stå upp för din sak med argument förutom att diskutera om V:s vara eller icke vara som dörrmattor när det är en helt annan diskussion, dessutom redan avklarad.