2021-06-16, 23:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
S lägger fram ett helt urvattnat förslag som i princip inre ändrar någonting.
Glöm att det blir någon som helst action i någon favvör.

Det är fullt möjligt och ett sådant förslag kan mycket väl M+KD rösta ned eftersom det är meningslöst. Mycket återstår alltså innan vi vet om det blir majoritet för detta förslag som ännu inte finns.
Citera
2021-06-16, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nu kommer du med rena konspirationer igen. SD:s högerpolitik i vissa områden beror knappast på att de vill binda sig med M/KD. Utan att de är pragmatiska och tror på det dom vill. De har varit konsekventa med detta under en längre tid.

Skrev jag inte att de är ett vänsterparti med inslag av småborgerlighet?

Citat:
Enligt många sossar så är SD ett högerparti, så hur ska du/ni ha det? Vad är SD? Kanske så enkelt som att SD är ett mittenparti med delar av både höger och vänster?

Vad sossar anser om saker och ting är irrelevant. Eller är du sosse?

Citat:
Varför ska moderaterna bry sig om en sketen fråga som marknadshyror när de själva kan få makten genom att fälla Löfven och själva införa marknadshyror i framtiden? Inte ens Reinfeldts majoritetsregering införde marknadshyror. Ska M ge upp makten på grund av en liten sketen fråga som kommer påverka en väldigt liten del av beståndet?

M har inte makten. Varför tror du det? Andra har varit inne på att du knarkar, hur står det till?
Citera
2021-06-16, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Ja, men måste de göra det efter valet så kan de lika gärna göra det innan valet. Varför då ställa till med nyval när förutsättningarna bara kan bli sämre? I dagens parlamentariska läge är C vågmästare, men det finns ingen garanti för att de förblir vågmästare efter ett nyval. Och blir de inte vågmästare så har de inga vänner kvar och det kommer vara C som ingen vill tala med.
Alternativet är värre, det vill säga att C binder sig till V innan ett eventuellt val. C kommer till varje pris gå till val som en självständig kraft.
Citera
2021-06-16, 23:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej, du svarade inte på ett skit. Du väljer att besvara små delar av sammanhanget för att få diskussionen på sidovägar och hoppas vinna diskussionen på det sättet istället. Du visste inte ens att jag talade om ett scenario där budgetomröstningen i höst sker med samma mandatfördelning i samband med talmansrundor. SÅ usel är din läsförståelse.

En budget handlar inte endast om invandring. Eftersom C kommer vara neutrala inför ett i deras ögon svårt val och där de inte kommer få förhandla så kommer de lägga ner sina röster, precis som hösten 2018. Vilket leder till att M/KD budgeten går igenom genom att SD röstar för den i syfte att sabotera för Löfven.

C har uppenbarligen stöttat UK:s strikta migrationsbudget från 2018 genom att lägga ner sin röst. Men det har du redan glömt eller hur din ärthjärna?

Det är nog bäst om du sover ruset av dig och läser svaren i nyktert tillstånd, nu är du inte kapabel att ta in information alls.

Ingen har heller sagt att en budget bara handlar om invandring, detta är bara en tramsig halmgubbe.
Citera
2021-06-16, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ägd? På vilket sätt är jag ÄGD? haha du pratar som om du kunde se in i framtiden. Har du facit i hand eller.

Nu förutsätter du att regeringen faller nästa vecka som du så fint skriver själv.

Du kan väl vänta några dagar så får vi se vem som har rätt? Då får vi slutligen se vem som är ägd och inte. Jag är helt övertygad om att det är DU som blir ägd och motbevisad med facit.

Regeringen kommer inte falla. V's värsta fiende är SD. Punkt.
Varför skulle V medverka till att SD kommer till makten menar du? För det är så det kan sluta om det blir regeringskris.

V kommer bara med tomma hot, precis som vanligt. Ibland kan man tro att du har bott under en sten under innevarande mandatperiod, och ifall det är så fallet, så kan jag upplysa dig om att det INTE är första gången V hotar hej vilt runtomkring sig som en galen människa hög på droger. Det var tomma hot då, och det är tomma hot nu.

Så här är det, kära du. OM V hade menat allvar med detta. Så hade hon redan under presskonferensen gett en helt logisk och tydlig förklaring om vad som kommer ske, och hur hon skall gå till väga för att fälla regeringen.
Då hade hon klart och tydligt förklarat att trots att V inte klaffar med SD, så kommer hon att kontakta Åkesson redan kl. 10.05 imorgon förutsatt att Löfven inte har uppfyllt hennes krav.
Hon hade talat om att hon med alla medel skulle se till så regeringen blir avsatt.

Men NEJ, så är INTE fallet. Men du är för dum för att fatta det, och nu är det slutdiskuterat med dig, då du aldrig skulle fatta något av detta om vi upprepade det för dig 1.000.000 gånger.
Klart vi förutsätter saker din ärthjärna. Det är ju det hela min diskussion med Oishin går ut på.

Jag säger OM regeringen faller nästa vecka.

Du sa att Oishin har rätt i hur budgetförfarandet kommer se ut i höst. Jag gav honom några simpla punkter på hur det kommer se ut i framtiden OM regeringen faller och vi får talmansrundor under hösten samtidigt som en höstbudget ska röstas igenom under hösten samt hur partierna kommer förhålla sig till detta, vilket kommer leda till att en M/KD budget går igenom med stöd av SD.

Så besvara detta istället för att dra igång dravlet om att V är dörrmattor. Vi har redan haft den diskussionen. Nu handlade vår diskussion om att du tyckte Oishin hade rätt om hur budgetförfarandet kommer se ut i höst, men du kan inte ens stå upp för din sak med argument förutom att diskutera om V:s vara eller icke vara som dörrmattor när det är en helt annan diskussion, dessutom redan avklarad.
Citera
2021-06-16, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skrev jag inte att de är ett vänsterparti med inslag av småborgerlighet?

Vad sossar anser om saker och ting är irrelevant. Eller är du sosse?

M har inte makten. Varför tror du det? Andra har varit inne på att du knarkar, hur står det till?
Vad du tycker är inte intressant eftersom flera andra experter och sossar anser att SD är ett renodlat högerparti. Så varför menar du att din version av SD är den rätta?

Har jag sagt att M har makten? Jag sa att M kan få makten om Löfven fälls och det är ett betydligt bättre pris än att rädda frågan om marknadshyror vilket också innebär att Löfven sitter kvar som statsminister. Det är snarare du som knarkar som inte ens kan grundläggande läsförståelse.
Citera
2021-06-16, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är nog bäst om du sover ruset av dig och läser svaren i nyktert tillstånd, nu är du inte kapabel att ta in information alls.

Ingen har heller sagt att en budget bara handlar om invandring, detta är bara en tramsig halmgubbe.
Och nu var det slut på argument från lilla Oshit cuntwell. Jag har fått dig i denna sits flera gånger under dagen samt i tidigare diskussioner om andra ämnen. Då kommer personangreppen som ett brev på posten. Hoppas du lärt dig lite om hur en budgetomröstning fungerar åtminstone.

Du får det att låta som att C kommer ta ställning emot UK:s budget på grund av dennes minskade anslag till migrationen i form av pengar. Men glömmer samtidigt att Annie Lööf släppte fram en sån budget hösten 2018. Har du inte lärt dig av historien?
Citera
2021-06-16, 23:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad du tycker är inte intressant eftersom flera andra experter och sossar anser att SD är ett renodlat högerparti. Så varför menar du att din version av SD är den rätta?

Har jag sagt att M har makten? Jag sa att M kan få makten om Löfven fälls och det är ett betydligt bättre pris än att rädda frågan om marknadshyror vilket också innebär att Löfven sitter kvar som statsminister. Det är snarare du som knarkar som inte ens kan grundläggande läsförståelse.

"Experter" haha!

En mer korrekt beskrivning är väl att vänstern anklagar SD för att vara höger och högern anklagar de för att vara vänster och det visar väl att de står i mitten. Åtminstone på en svensk skala för i Sverige är egentligen alla vänsterextrema.
Citera
2021-06-16, 23:44
Bannlyst
Citat:
"Experter" haha!

En mer korrekt beskrivning är väl att vänstern anklagar SD för att vara höger och högern anklagar de för att vara vänster och det visar väl att de står i mitten. Åtminstone på en svensk skala för i Sverige är egentligen alla vänsterextrema.
Ja, det har du ju rätt i. SD är mitten.

Men idioten som jag argumenterar med tror att SD är renodlat vänster bara för att han tycker det.
Citera
2021-06-16, 23:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Och nu var det slut på argument från lilla Oshit cuntwell. Jag har fått dig i denna sits flera gånger under dagen samt i tidigare diskussioner om andra ämnen. Då kommer personangreppen som ett brev på posten. Hoppas du lärt dig lite om hur en budgetomröstning fungerar åtminstone.

Du får det att låta som att C kommer ta ställning emot UK:s budget på grund av dennes minskade anslag till migrationen i form av pengar. Men glömmer samtidigt att Annie Lööf släppte fram en sån budget hösten 2018. Har du inte lärt dig av historien?

Du är uppenbarligen helt bortkopplad från historien eftersom du blundar för att C gick till vänster-blocket eftersom de ansåg att en allians inte skulle kunna drivas utan anpassning till SDs krav. Men du blundar för det och tror ändå lite sött naivt att en halv allians har kraft att stå emot det och att C håller med dig trots att de inte alls gjorde det.
Citera
2021-06-16, 23:48
Avslutad
Citat:

Du förnekade nyss att SD är ett renodlat högerparti, nu skriver du att de är det.

Vad sossar tycker om saker och ting är som sagt irrelevant. Eller är du sosse?

Citat:

Det här har vi gått igenom tidigare. Riktar SD ett vänsterextremt misstroende tillsammans med V mot marknadshyror i nyproduktion så tappar de väljare till M. Det tror jag inte M har något emot.

Kommer du inte ihåg hur diskussionen har gått eller saknar du grundläggande läsförståelse?
Citera
2021-06-16, 23:48
Bannlyst
Citat:
Du är uppenbarligen helt bortkopplad från historien eftersom du blundar för att C gick till vänster-blocket eftersom de ansåg att en allians inte skulle kunna drivas utan anpassning till SDs krav. Men du blundar för det och tror ändå lite sött naivt att en halv allians har kraft att stå emot det och att C håller med dig trots att de inte alls gjorde det.
C röstade fram Stefan Löfven därför att de fick igenom ett avtal som stipulerade budgetarbetet.

Nu pratar vi om en situation där Stefan Löfven inte kan erbjuda något sådant avtal och budget när han är eventuellt avsatt i höst. Då kommer C vara lika neutrala som de var hösten 2018 när de lade ner sina röster i sista budgetomgången vilket innebar att UK budget gick igenom med passivt stöd från SD. Svårt att greppa detta enkla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in