Citat:
Ursprungligen postat av
eisaapeittaa
Det där ser ju ut att vara i princip hela listan av shoppar som dyker upp när man googlar. Så dvs att alla shoppar är lurendrejare numera. Nån som vet vad hände med dom som faktiskt levererade, jag menar nån måste ju finnas kvar...?
Min gissning är att säljmarknaden är mycket snäv och består av ett fåtal personer som säljer under täckmantel av flera olika företag. Det är väldigt snarlika hemsidor, tillverkade efter likartat koncept, priserna är i stort desamma liksom formuleringarna i texterna.
Eftersom försäljning av melanotan II är olaglig, men inte att köpa eller använda, vill rimligen dessa försäljare skydda sig bakom flera olika företagsnamn. Rätt begripligt.
Såvitt jag har förstått har flera av dessa företag i 12-15 år i allmänhet levererat det som köpts. En problemfri hantering helt enkelt för såväl köpare som säljare.
Men under våren 2020 i samband med att pandemin bröt ut hände något med leveranserna. Kunderna fick inte det de betalat för. Företagen fortsatta dock att marknadsföra sina produkter, ta emot beställning och betalning på hemsidorna. Kanske hade de leveransproblem och dålig ekonomi samtidigt? I vart fall behöll de pengarna utan att leverera varor.
Många, många är de som blivit av med sina pengar. Polisanmälningarna, som nog är toppen av ett isberg, är uppe över hundra.
Om detta nu fortfarande pågår vet jag inte. Hört rykten om att folk nu fått tag på melanotan II igen via dessa svenska sidor som räknas upp ovan. Dvs inte blivit lurade denna gång. Om det stämmer vet jag ej.