2021-04-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Kanske jag är i fel tråd men jag kör ändå.

Jag var ju dum nog att beställa från Sveatan i oktober förra året (kollade inte upp), fick inga varor eller svar på mail/chat.

Idag har jag fått ett mail från dom (tror jag) där det står att de haft problem med sin mailserver och därför inte levererat och vill ha ett kvitto på att jag betalt så de kan skicka det jag beställt, jag är dock lite fundersam då mailet kommer från "enväldigtmassabokstäverochsiffror" @tidioreply.com
Kan de vara så att de är hackade/polisen knäckt något och nu jagar myndigheterna kunder eller nåt?
Hur är det i Norge, är det Sveatan säljer olagligt där?
sveatan.com ligger för övrigt nere just nu.

Hur gjorde du? Svarade du?
2021-04-08, 15:55
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamecitajuanita
Hur gjorde du? Svarade du?

Jag svarade lite svävande men bekräftade inte att jag köpt något och frågade om det var den mailen som nu skulle användas, har ännu inte fått något svar.
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2021-04-29, 21:48
Moderator
Detta är inte tråd om produkterna, men om säljarna bakom.

Tråden ligger i føretagsskvaller - skvallra om føretagen/personerna

/Mod
2021-05-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Läs kommentarerna om dessa företag på nätet sedan i våras!
Folk får helt enkelt inte sina produkter som de betalat för.
Varför är oklart, men den som säljer levererar helt enkelt inte men behåller pengarna. Polisanmälningarnas antal är numera stort - och då är säkert mörkertalet jättestort eftersom många inte polisanmäler utan suckar och ger upp sina förlorade pengar.

De personer som ligger bakom dessa melanotansidor med likartade namn lurar helt enkelt folk i kubik numera! De bluffar avsiktligt och svarar aldrig på mailfrågor när varorna uteblir.

Det finns faktiskt inte heller ett enda bra skäl att som försäljare i Sverige till svenska kunder, ta betalt i Bitcoin - annat än att försvåra för kunderna och polisen att få tillbaka pengarna när kunden blivit lurad och varan aldrig kommer. Bli inte lurad att betala med bitcoin!

Så varning för dessa företag som behåller dina pengar utan att du får några varor:

Barbietan
Betterbodytan
Sveatan
Melanotangrossisten
Melanotanbutiken
Melanotankliniken
Melanotanshoppen
Mellokungen
Blibrunutansol
Webbkliniken.se

Det där ser ju ut att vara i princip hela listan av shoppar som dyker upp när man googlar. Så dvs att alla shoppar är lurendrejare numera. Nån som vet vad hände med dom som faktiskt levererade, jag menar nån måste ju finnas kvar...?
2021-05-14, 22:43
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisaapeittaa
Det där ser ju ut att vara i princip hela listan av shoppar som dyker upp när man googlar. Så dvs att alla shoppar är lurendrejare numera. Nån som vet vad hände med dom som faktiskt levererade, jag menar nån måste ju finnas kvar...?

Min gissning är att säljmarknaden är mycket snäv och består av ett fåtal personer som säljer under täckmantel av flera olika företag. Det är väldigt snarlika hemsidor, tillverkade efter likartat koncept, priserna är i stort desamma liksom formuleringarna i texterna.

Eftersom försäljning av melanotan II är olaglig, men inte att köpa eller använda, vill rimligen dessa försäljare skydda sig bakom flera olika företagsnamn. Rätt begripligt.

Såvitt jag har förstått har flera av dessa företag i 12-15 år i allmänhet levererat det som köpts. En problemfri hantering helt enkelt för såväl köpare som säljare.

Men under våren 2020 i samband med att pandemin bröt ut hände något med leveranserna. Kunderna fick inte det de betalat för. Företagen fortsatta dock att marknadsföra sina produkter, ta emot beställning och betalning på hemsidorna. Kanske hade de leveransproblem och dålig ekonomi samtidigt? I vart fall behöll de pengarna utan att leverera varor.

Många, många är de som blivit av med sina pengar. Polisanmälningarna, som nog är toppen av ett isberg, är uppe över hundra.

Om detta nu fortfarande pågår vet jag inte. Hört rykten om att folk nu fått tag på melanotan II igen via dessa svenska sidor som räknas upp ovan. Dvs inte blivit lurade denna gång. Om det stämmer vet jag ej.
Senast redigerad av coli 2021-05-14 kl. 22:46.
2021-06-16, 22:27
Moderator
Gromguttens avatar
Nästa jävel som førsøker grøna eller berättar om sin beställning åker på en varning før OT - eller pollas før brott mot 1.01.

Skvallra om føretagen och dess ägare.

/Mod
2021-07-06, 22:52
Medlem
Någon som vet nåt mer om detta? Gäller det fortfarande? Vilka sidor har scammat senaste tiden?
2021-11-01, 19:12
Medlem
Kan man på något sätt få bort sms-reklamen som företaget skickar ut ? Eftersom det inte skickas från ett nummer utan från ett namn så kan jag inte spärra mottagaren och mejla företaget och be om att bli bortplockad går ju inte heller...
2022-01-08, 15:39
Medlem
Finns det någon grön mello shop?
2022-02-03, 20:28
Medlem
Kan bekräfta att OP är full av skit.
Fick hem grejerna från Melanotanbutiken på 2 dagar.
2022-03-30, 17:41
Medlem
Melanotanbutiken.biz är scam.

Beställde för 3 veckor sedan. Efter en vecka kontaktade jag han och han skrev att han skulle skicka ett nytt paket. Efter ännu en vecka så hade jag fortfarande inte fått något. Kontaktade igen och då hade paketet helt plötsligt precis blivit skickat. Trotts att hans skrev en vecka innan han gjorde det.. nu efter en vecka till så har jag inte fått något paket ännu och han hävdar fortfarande att det är påväg. Har även en polare som beställde en vecka efter mig och han har inte heller fått sitt. Har vart kund hos dom förut men nu verkar han köra en exit scam
2022-04-01, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliesen
Melanotanbutiken.biz är scam.

Beställde för 3 veckor sedan. Efter en vecka kontaktade jag han och han skrev att han skulle skicka ett nytt paket. Efter ännu en vecka så hade jag fortfarande inte fått något. Kontaktade igen och då hade paketet helt plötsligt precis blivit skickat. Trotts att hans skrev en vecka innan han gjorde det.. nu efter en vecka till så har jag inte fått något paket ännu och han hävdar fortfarande att det är påväg. Har även en polare som beställde en vecka efter mig och han har inte heller fått sitt. Har vart kund hos dom förut men nu verkar han köra en exit scam

Yes, beställde i måndags. Inte fått något och nu är hemsidan inte kvar längre en. Har försökt maila hela veckan utan framgång. Trist köpte därifrån förra året och då gick det bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in