2021-06-16, 21:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Du har fel därför att du är en konspiratorisk stolle.

Du sa att V inte kommer gå med på en misstroendeförklaring från SD. När jag visade dig en källa om det så började du tvista på det och blanda in M/KD.

Det Dadgostar säger om M/KD är att deras röster behövs för att fälla regeringen, inte att M/KD i förväg måste säga att de ska fälla regeringen för att Dadgostar ska kunna godta att SD inleder själva misstroendeförklaringen.

Ja, vi får väl se vem som har rätt din jävla ärthjärna

Varför skulle V fälla regeringen och skapa ett nyval där de riskerar att få in SD till att styra tillsammans med M + KD? Det hade ju dödat hela V.

Det kommer inte att ske, hur mycket du (och jag) än vill att det skall bli så.

Skillnaden på oss två är bara att jag, hur verkligheten än smärtar, inser verkligheten, medan du får en jävla hissy fit som en 3-åring i din iver för att du vill intala dig själv och andra att din fantasi visst kommer bli verklighet.

Du har ju ingen verklighetsuppfattning grabben. Hur gammal är du? 8?
Citera
2021-06-16, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, vi får väl se vem som har rätt din jävla ärthjärna

Varför skulle V fälla regeringen och skapa ett nyval där de riskerar att få in SD till att styra tillsammans med M + KD? Det hade ju dödat hela V.

Det kommer inte att ske, hur mycket du än (och jag än) vill att det skall bli så.

Skillnaden på oss två är bara att jag, hur verkligheten än smärtar, inser verkligheten, medan du får en jävla hissy fit som en 3-åring i din iver för att du vill intala dig själv och andra att din fantasi visst kommer bli verklighet.

Du har ju ingen verklighetsuppfattning grabben. Hur gammal är du? 8?
Varför ställer du frågan till mig när du bör fråga V? Det är V som vill fälla regeringen.

Det kommer att ske, om M/KD ställer sig bakom det. Men jag är övertygad om att M/KD kommer trycka på grön knapp när de väl sitter där framför spakarna efter det att SD väcker misstroende efter att Dadgostar säger att hon vill fälla regeringen. Gör inte M/KD det så kommer de tappa alla sina röster till SD. Det vet dom. Det misstaget man gjorde 2014 vill man inte göra igen.

Du är en jävla konspirationsteoretiker som inte kan inse att det inte är 2014 längre.
Citera
2021-06-16, 21:58
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Det fina med detta är dock att V har ju dödat sig själva med detta.

Fast, som otur i turen (i just den ordningen), så kommer de som flyr V snarare att gå över till MP och S istället, för att inte säga C, och så kommer de att växa sig starkare, istället för att finnas vid sidan av inom V.

Så detta är egentligen ett mardrömsscenario för "högerpartierna", som media så gärna kallar dem för.
Citera
2021-06-16, 22:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Varför ställer du frågan till mig när du bör fråga V? Det är V som vill fälla regeringen.

Det kommer att ske, om M/KD ställer sig bakom det. Men jag är övertygad om att M/KD kommer trycka på grön knapp när de väl sitter där framför spakarna efter det att SD väcker misstroende efter att Dadgostar säger att hon vill fälla regeringen. Gör inte M/KD det så kommer de tappa alla sina röster till SD. Det vet dom. Det misstaget man gjorde 2014 vill man inte göra igen.

Du är en jävla konspirationsteoretiker som inte kan inse att det inte är 2014 längre.

Men det kommer inte att gå så långt!

SD kommer inte vara någon betjänt åt V och gå deras ärenden. Kommer inte att ske.

Återigen, det är inte lönt att tjafsa, så sluta med det. Vi har snart facit i hand, så du behöver inte sova många nätter till innan vi vet vad svaret blir! Redan imorgon kommer det klargöras att Löfven inte tänker sig hotas till saker, och då kommer V börja vifta och tuffa sig om att de minsann skall avsätta Löfven. Något som ju i praktiken aldrig kommer att ske.
Punkt slut

Låter det tråkigt? Ja, svenskar är uppenbarligen ett tråkigt folk som vill ha det så här. Skyll inte på mig, det är inte jag som röstar fram den idioti som pågår.
Citera
2021-06-16, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men det kommer inte att gå så långt!

SD kommer inte vara någon betjänt åt V och gå deras ärenden. Kommer inte att ske.

Återigen, det är inte lönt att tjafsa, så sluta med det. Vi har snart facit i hand, så du behöver inte sova många nätter till innan vi vet vad svaret blir! Redan imorgon kommer det klargöras att Löfven inte tänker sig hotas till saker, och då kommer V börja vifta och tuffa sig om att de minsann skall avsätta Löfven. Något som ju i praktiken aldrig kommer att ske.
Punkt slut

Låter det tråkigt? Ja, svenskar är uppenbarligen ett tråkigt folk som vill ha det så här. Skyll inte på mig, det är inte jag som röstar fram den idioti som pågår.
SD kommer väcka misstroende om V säger att de ämnar fälla regeringen. Så är det.

V har inte råd att komma med tomma hot en gång till. De måste gå till handling nu om de för evigt inte vill brännmärka sig som dörrmattor.
Citera
2021-06-16, 22:07
Medlem
Kan ni sluta att stödja den här bisarra svenska statliga doktrinen, genom att sluta kalla det "införa marknadshyror"?

Man kan låta staten reglera en marknad, eller så gör man inte det. Det finns inget som heter att man ska "införa icke-reglering!". Man tar då bort reglering. Ni pratar som att ni tycker att oavsett vilket är hela tiden status quo att det är staten som ska ha makten.

Och faktum är att det är åldergräns på det här forumet, så vi vet att ni inte är 4 år gamla. Ni har alltså ingen som helst ursäkt för den här pinsamma förvirringen.
Citera
2021-06-16, 22:13
Avslutad
Citat:
SD kommer väcka misstroende om V säger att de ämnar fälla regeringen. Så är det.

V har inte råd att komma med tomma hot en gång till. De måste gå till handling nu om de för evigt inte vill brännmärka sig som dörrmattor.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om SD är så korkade och veka att de skämmer ut sig som vanligt med att springa Vänsterns ärenden utan att få något för det.
Citera
2021-06-16, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skulle inte förvåna mig ett dugg om SD är så korkade och veka att de skämmer ut sig som vanligt med att springa Vänsterns ärenden utan att få något för det.
SD tjänar på det genom att visa en gång för folket att resten i så fall är falsk opposition.
Citera
2021-06-16, 22:19
Avslutad
Citat:
SD tjänar på det genom att visa en gång för folket att resten i så fall är falsk opposition.

Du menar att det sovande folket skulle vakna då?

SD skulle bara skämma ut sig som vanligt. Du begär för mycket av det sovande folket.
Citera
2021-06-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Mitt inlägg innehöll logik. Du har slarvat bort logiken.

Du behöver fråga om det finns fastighetsbolag som hållit för höga hyror, så de haft mycket vakanser. Sedan du hittat något sådant, då kan du kolla om de överlevt så eller inte.
Nej, alltså finns det inga fastighetsägare som har gått i konkurs pga hyresregleringen.
Citera
2021-06-16, 22:22
Medlem
Citat:
Vill inte S följa avtalet så kommer inte C/L tolerera den här regeringen. Det är det som blir ett avtalsbrott (eller vilket annat ord du nu vill använda för att man ska göra dig glad).

C/L har aldrig sagt att regeringen måste försäkra sig om att alla 73 punkter har en riksdagsmajoritet för att sitta kvar. Tror du det så är du en idiot som inte förstår det politiska spelet.
Vad mer konkret förväntar du dig att C och L skall göra om S inte följer avtalet? C går ju till val på att spela i det rödgröna laget och hur skulle det gå hem hos väljarna om de blir osams redan innan valet? Och vad L tycker är fullständigt ointressant när C hellre samarbetar med V än med SD.

Citat:
Inget fel i att det står ordet "genomföras" i en överenskommelse eftersom det är det som är utgångspunkten. Det betyder knappast att det till 100 procent kommer att genomföras på grund av olika omständigheter, exempelvis att en riksdagsmajoritet är emot ett förslag i avtalet. Tror du på allvar att C/L ska klandra regeringen för att en majoritet i oppositionen slår ner ett förslag som regeringen lägger fram från avtalet?
Det står genomföras därför att C och L var rädda att regeringen inte skulle anstränga sig hårt nog för att lotsa förslagen genom riksdagen om det stod något annat. När du sedan läser in andra saker så ger du dig in på subjektiva tolkningar där varje läsare kommer ha sin egen uppfattning om vad som gäller. Det står till exempel följande om att avtalet bara gäller så länge som parterna vill, vilket i praktiken innebär att vilket parti som helst kan frånträda avtalet när som helst utan att bryta mot något man lovat:
Samarbetet gäller budgetår för budgetår, så länge som partierna är överens om dess fortsättning, med inriktningen att samarbetet ska löpa hela mandatperioden.

Innan valet lovade Löfven sina väljare att göra precis motsatsen till vad som står i avtalet. På punkt för punkt måste Löfven välja mellan att antingen bryta ett löfte till de egna väljarna eller att bryta ett löfte till stödpartierna. Avtalet förhandlades i början av mandatperioden när det var långt till nästa val och när (mar)drömmen om Alliansen fortfarande var levande. Nu när nästa val närmar sig blir de egna väljarna desto viktigare igen samtidigt som Alliansen är död och begraven.

Vad tror du egentligen kommer hända om Löfven skrotar marknadshyrorna? Skall Jimmy och Annie bli riksdagens nya radarpar?
Citera
2021-06-16, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du menar att det sovande folket skulle vakna då?

SD skulle bara skämma ut sig som vanligt. Du begär för mycket av det sovande folket.
SD skulle fortfarande tjäna väljare på detta drag. Även om de inte får med det mesta av det sovande folket. Att inte göra detta drag skulle innebära att SD står kvar på 19 procent istället för exempelvis 23 procent genom att M/KD tappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in