Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Mitt resonemang går endast ut på att V är beredda på att fälla regeringen även om SD väcker själva misstroendet. Det var det du satte emot. Sen blandar du in M/KD för att rädda ditt ansikte. Vem som helst fattar att M/KD:s röster behövs för att få igenom ett misstroende, ingen har sagt emot detta.
Tror du verkligen på vad Ebba säger? Inser du inte att Ebba bara synar V?
Det som kommer hända är.
SD väcker misstroende efter att Dadgostar ämnar fälla regeringen. M/KD ansluter sig. Regeringen fälls. Svårare än så är det inte.
Jag hoppas innerligt att du har rätt! MEN, vågar du gå med på att konstatera att du har sämre analytisk förmåga än mig, och att min analytiska förmåga vida överstiger din, samt att du är en idiot och att jag är otroligt smart - i det fall du visas ha fel och jag visas ha rätt?
För vad jag menar kommer hända, är att här kommer bara bli tjafs och pajkastning och ena kommer skylla på den andra att den andra får börja och först sen "hoppar de på tåget", och den andra kommer säga likadant och så vidare. Det kommer bli en enda soppa som bara rinner ut i sanden och hela diskussionen kommer att dö ut.
Så har det varit innan, så kommer det att bli nu.
Löfven kommer INTE att fällas, utan han kommer sitta så säkert och tryggt där på tronen till valet 2022. Den som tror något annat är tämligen naiv.
Men må jag ha fel! För då kommer jag att fira!