2021-06-16, 14:57
Medlem
Mrcool911s avatar
Det finns något som heter Twitch (som ni kanske är bekanta med). På denna sida kan man streama och tydligen tjäna pengar för att andra tittar och donerar.

Med detta har jag diskuterat med en kompis angående att streama på twitch är ett "riktigt jobb" eller om det bara är en hobby. Jag tänker att spela spel och filma det medan andra tittar, hur kan det ens vara ett jobb? Är det moraliskt rätt att dra in pengar från barn. Skäms inte den äldre generationen på att 30+ sitter och spelar dator och kallar det för jobb. Tycker det hela känns jävligt skumt.

Men va tänker panelen här på flashback. Är att streama på twitch ett "riktigt jobb" och tror ni att det är ett bra yrke att satsa på?
Citera
2021-06-16, 15:16
Medlem
TheJackets avatar
Ett jobb är ju om du gör något och får betalt för det.

Jag har inte mycket till övers för streamers.

Med det sagt så finns det en snubbe jag kan kolla på ibland i efterhand på Youtube då han ofta spelar obskyra udda spel och faktiskt inte säger så mycket.
Citera
2021-06-16, 15:23
Medlem
Är ju underhållare. Average streamer drar inte en spänn utan spenderar extremt mycket timmar och får inte en krona för besväret. Precis samma med komiker/musiker osv.. de underhåller och får betalt, samma med streamers.

Kan man tjäna pengar på det så grattis, kan du inte så förlorar du både tid och energi precis som allt annat om du inte gör det som en hobby.

Men att kalla det lura folk är en överdrift, de sitter där och GER dig gratis underhållning och om du vill betala en slant för det så är det bra om inte håll käft och njut av gratis underhållningen.

Subbar själv på två mindre kanaler för de har bra content på ett spel jag gillar och eftersom jag inte pallar spela själv så är det kul att se andra göra det ist. 2 subs = månaden = knappt 1 timmes arbete så är en spottloska och rent av fattigt att inte subba hos folk man tycker om. Speciellt de som lägger 4 timmar per dag.
Citera
2021-06-16, 15:24
Medlem
Det är ju en form av underhållning som de förser där man får betala om man vill. Det är väl lika mycket jobb som att vara gatumusikant men både uppträdare och publik har lyxen av att kunna sitta hemma. Ju bättre en person är på att underhålla desto mer populära blir de och ju mer pengar drar de in. Så om de kan leva på det så är det väl att betrakta som ett jobb =)
Citera
2021-06-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Det finns något som heter Twitch (som ni kanske är bekanta med). På denna sida kan man streama och tydligen tjäna pengar för att andra tittar och donerar.

Med detta har jag diskuterat med en kompis angående att streama på twitch är ett "riktigt jobb" eller om det bara är en hobby. Jag tänker att spela spel och filma det medan andra tittar, hur kan det ens vara ett jobb? Är det moraliskt rätt att dra in pengar från barn. Skäms inte den äldre generationen på att 30+ sitter och spelar dator och kallar det för jobb. Tycker det hela känns jävligt skumt.

Men va tänker panelen här på flashback. Är att streama på twitch ett "riktigt jobb" och tror ni att det är ett bra yrke att satsa på?

Lika hjärndött som att arbeta inom simpelt lager där en robot kan ersätta ditt arbete.
Eller sitta på kontor med 1 timme reellt arbete under hela arbetspasset.
Citera
2021-06-16, 15:26
Medlem
dovAkins avatar
Har inget problem med streamers, men twitch var en gång i tiden för spel, nu finns en jävla badkar/pool/bubbelbad kategori där brudar sitter i bikini och inte gör ett jävla skit och får cash av massa simps.
Citera
2021-06-16, 15:36
Avslutad
Om du anser att det inte är ett riktigt jobb så lär du ju ha någon definition av vad riktigt jobb innebär. Hur definierar du "riktigt jobb"?
Citera
2021-06-16, 15:56
Medlem
Skadans avatar
Dom är ju underhållare. Är komiker inte ett "riktigt" jobb? Sedan är det inte bara donationer dom får utan även sponsorpengar.
Citera
2021-06-16, 15:56
Medlem
getbusys avatar
har respekt för alla streamers utan hororna som sitter och horar sig och förväntar sig att man ska betala för deras uppmärksamhet.
Citera
2021-06-16, 16:02
Medlem
Andersdamaans avatar
Har en bekant som streamar hyfsat seriöst men ändå bara som extraknäck, och han drar in omkring 4-5000:- i månaden på det om han kör några pass i veckan. Han tycker det är rätt schysst att få betalt för att sitta och spela, någonting som han ändå skulle göra dessa kvällar!

Alltså: För han så är det inget "Riktigt jobb" utan bara en betalande hobby.
Citera
2021-06-16, 16:13
Medlem
EggBoxJuans avatar
Tittar på ett par stycken ganska ofta.
En är en snubbe Florida som kör runt och matar hemlösa katter.
Den andra är en koreansk tjej som reser runt i världen och utforskar.
Hon levererar verkligen innehåll då hon är naiv men har en övertro på sig själv så det blir många roliga stunder. Hon är i Vegas nu och spelar och skjuter extrema vapen.

Jag skulle dock aldrig betala en krona till någon på Twitch.
Det är sorgligt med alla ensamma simps som donerar massor då de tror de blir uppmärksamnade.
Poolstreamarna som bara sitter där utan innehåll och förväntar sig pengar är så patetiska.
Citera
2021-06-16, 16:25
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Tittar på ett par stycken ganska ofta.
En är en snubbe Florida som kör runt och matar hemlösa katter.
Den andra är en koreansk tjej som reser runt i världen och utforskar.
Hon levererar verkligen innehåll då hon är naiv men har en övertro på sig själv så det blir många roliga stunder. Hon är i Vegas nu och spelar och skjuter extrema vapen.

Jag skulle dock aldrig betala en krona till någon på Twitch.
Det är sorgligt med alla ensamma simps som donerar massor då de tror de blir uppmärksamnade.
Poolstreamarna som bara sitter där utan innehåll och förväntar sig pengar är så patetiska.

Råkade se lite av en poolstreamer nyss, vad går det ut på ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in