Citat:
Nej det stämmer absolut inte.ska ditt antaganden stämma med den objektiva verkligheten så bör det stå, kvinnor och män angriper i ungefär samma utsträckning anhöringa , och kvinnor är i högre grad vårdbelastande avsende psykisk ohälsa och sjukdom gennerlt i samhället.
våldsmma män angriper ju primärt bekanta, inte anhöriga, det är våldsamma kvinnor som gör det. även när vi tittar på den lilla gruppen som mördar.
Ja, de allra flesta som lider av psykisk sjukdom / ohälsa misshandlar inte andra, men bland de som misshandlar andra så är psykisk sjukdom (ink missbruk där män är ungefär dubbelt så vanligt som kvinnor, annars så är det kvinnor som toppar) är det mycket vanligare än i populationen i övrigt.
våldsmma män angriper ju primärt bekanta, inte anhöriga, det är våldsamma kvinnor som gör det. även när vi tittar på den lilla gruppen som mördar.
Ja, de allra flesta som lider av psykisk sjukdom / ohälsa misshandlar inte andra, men bland de som misshandlar andra så är psykisk sjukdom (ink missbruk där män är ungefär dubbelt så vanligt som kvinnor, annars så är det kvinnor som toppar) är det mycket vanligare än i populationen i övrigt.
Kvinnor lider i högre grad av psykisk ohälsa och män har i högst grad belastning av kriminalitet och våldsamma beteenden. Män har en mycket högre preferens för missbruk och faktum är att män och kvinnor skiljer sig så mycket åt att vi kan skilja dem åt som grupper och studera dem var för sig. Med tanke på att majoriteten kvinnor får sämre vård, våldtas, misshandlas, mer belastas i hem och sköter om barn mer, har sämre ekonomi osv så är det knappast konstigt att deras psykiska ohälsa är högre. Ändå är det män som attackerar dem och barn mest.
Vad tror du själv om jag som kvinna som ung skulle ha mördat någon (vilket jag aldrig gjort) att jag skulle mördat någon som våldtagit mig eller utsatt mig för annat våld beroende av mitt kön eller att jag skulle mördat någon som kränkt mig genom att ha en annan åsikt, vägrat lämna över sin plånbok eller liknande?
När jag växte upp var många kvinnor tydligt olyckliga, slutna och barska. Vem funderade på om de exempelvis våldtogs inom äktenskapet eller fick stryk och kränkningar av deras glada, trevliga män?
Jag köper inte de här paralleller män gör mot kvinnor. Av välgrundade orsaker