2021-06-16, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Trenger jo ikke være koppen hun faktisk drakk av, hvis hun i det hele tatt drakk kaffe den morgenen. Hele THs fortelling om denne morgenen fremstår overdrevet harmonisk.
Nå må du gi deg - det er vel ikke overdrevet harmonisk å gå på teater og drikke kaffe om morgenen.
Citera
2021-06-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nå må du gi deg - det er vel ikke overdrevet harmonisk å gå på teater og drikke kaffe om morgenen.
Vi vet jo ikke hvordan det er der Alsagio er ? Kanskje det bare er noe hen kan drømme om ?
Citera
2021-06-16, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, du ler.. Jeg spurte deg om hvor det står at datteren fikk spilt av lydopptakene fra avhør og at hun fikk all tvil feiet til side, men hørte ikke noe mer om det. Hvor står dette? Hvis du ikke kommer med noe dokumentasjon på dette, så tør jeg påstå at det er ren løgn fra din side.
Du burde ta notater, for Lorentsen har allerede svart på dette.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Du derimot kan ikke dokumentere påstandene dine.

Hvorfor holder du hele tiden på med denne villedingen i tråden, både når det gjelder saken og debattantene. Det fungerer ikke her, alt er nedtegnet og arkivert.
Citera
2021-06-16, 14:37
Medlem
Citat:

Les heller boka

"Fremskrittsparti-leder Siv Jensen pryder forsiden. Det er en
finansprofessor som mener hun betaler usedvanlig lite i hytteleie.
For øvrig har Bank Norwegian gått på en solid børssmell, mens en
sjeføkonom spår at boligprisene i Oslo ikke vil ta seg opp på
mange år. Det er slike ting Tom Hagen interesserer seg for.
Han er på vei ned trappa da han ser kona for første gang denne
morgenen. Ved et lite bord inntil et vindu i TV-stua sitter Lisbeth i
godstolen sin – den samme som hun satt i kvelden før. Brosjyren
fra «The Book of Mormon» ligger på det lille bordet, der hun også
har satt Røde Kors-koppen sin. Lisbeth drikker pulverkaffe. På
veggen henger et speil med en gullramme rundt. Gardinene er lyse. Hagen mener hun trykker på iPaden sin. Lisbeth leser ikke
papiraviser sånn som ektemannen.
Normalt ville Hagen vært på jobb allerede i åttetiden, men i dag
har han skjøvet morgenen en time frem.
Hagen setter seg i stolen sin inne i peisestua – også han på
samme sted som kvelden før. Han leser avis og drikker fra en liten
kopp med blomster på. De sitter ofte slik, i hvert sitt rom. Døra
mellom dem er åpen, og avstanden er ikke større enn at de
«veldig elegant» kan kommunisere uten å rope til hverandre.
De snakker ganske lenge om gårsdagens teaterstykke. Så
planlegger de dagene som kommer.
Ekteparet har snakket om å ta en langhelg på hytta på Kvitfjell,
for nå er det lenge siden sist. De skal bli flinkere til å reise på
hytta og slappe av, har de bestemt"

For et harmonisk par, ser det ut til.

Bare synd det ikke stemmer med virkeligheten.
Senast redigerad av Alsagio 2021-06-16 kl. 14:43.
Citera
2021-06-16, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Les heller boka

"Fremskrittsparti-leder Siv Jensen pryder forsiden. Det er en
finansprofessor som mener hun betaler usedvanlig lite i hytteleie.
For øvrig har Bank Norwegian gått på en solid børssmell, mens en
sjeføkonom spår at boligprisene i Oslo ikke vil ta seg opp på
mange år. Det er slike ting Tom Hagen interesserer seg for.
Han er på vei ned trappa da han ser kona for første gang denne
morgenen. Ved et lite bord inntil et vindu i TV-stua sitter Lisbeth i
godstolen sin – den samme som hun satt i kvelden før. Brosjyren
fra «The Book of Mormon» ligger på det lille bordet, der hun også
har satt Røde Kors-koppen sin. Lisbeth drikker pulverkaffe. På
veggen henger et speil med en gullramme rundt. Gardinene er lyse. Hagen mener hun trykker på iPaden sin. Lisbeth leser ikke
papiraviser sånn som ektemannen.
Normalt ville Hagen vært på jobb allerede i åttetiden, men i dag
har han skjøvet morgenen en time frem.
Hagen setter seg i stolen sin inne i peisestua – også han på
samme sted som kvelden før. Han leser avis og drikker fra en liten
kopp med blomster på. De sitter ofte slik, i hvert sitt rom. Døra
mellom dem er åpen, og avstanden er ikke større enn at de
«veldig elegant» kan kommunisere uten å rope til hverandre.
De snakker ganske lenge om gårsdagens teaterstykke. Så
planlegger de dagene som kommer.
Ekteparet har snakket om å ta en langhelg på hytta på Kvitfjell,
for nå er det lenge siden sist. De skal bli flinkere til å reise på
hytta og slappe av, har de bestemt"
Jeg har lest boken, og ble enda mer sikker på mine standpunkt.

Citat:
For et harmonisk par, ser det ut til.

Bare synd det ikke stemmer med virkeligheten.
Hva er det du mener som ikke stemmer med virkeligheten?

Det du siterer virker harmonisk nok for meg.
Senast redigerad av Havhest 2021-06-16 kl. 14:54.
Citera
2021-06-16, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Vi vet jo ikke hvordan det er der Alsagio er ? Kanskje det bare er noe hen kan drømme om ?
Ja, vi er alle forskjellige. Min søster sov, mens jeg ble rørt til tårer da vi så "We will rock you" - men vi hadde det hyggelig i pausen. Må innrømme at jeg syntes hun var litt kjedelig
Citera
2021-06-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ja, du ler.. Jeg spurte deg om hvor det står at datteren fikk spilt av lydopptakene fra avhør og at hun fikk all tvil feiet til side, men hørte ikke noe mer om det. Hvor står dette? Hvis du ikke kommer med noe dokumentasjon på dette, så tør jeg påstå at det er ren løgn fra din side.

Utdrag fra brevet: Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør.

Jeg skrev jeg med mine egne ord, og skrev "feiet all tvil til side", i stedet for "umulig at politiet misfortstår meg". Det var en alvorlig feil av meg, skal ikke gjenta seg.

Nå kan du forklare hvorfor du hevder TH fikk barna til å kalle AE noe nedverdigende, når det står i brevet at det ikke var tilfelle.
Citera
2021-06-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Utdrag fra brevet: Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør.

Jeg skrev jeg med mine egne ord, og skrev "feiet all tvil til side", i stedet for "umulig at politiet misfortstår meg". Det var en alvorlig feil av meg, skal ikke gjenta seg.

Nå kan du forklare hvorfor du hevder TH fikk barna til å kalle AE noe nedverdigende, når det står i brevet at det ikke var tilfelle.

Du virker å være ekstremt opptatt av den negative karakteristikken i familien.
Citera
2021-06-16, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du virker å være ekstremt opptatt av den negative karakteristikken i familien.
Selvsagt diskuterer vi denne negative forestillingen. Det er kjernen i problematikken i saken, at lekkasjene i media truer rettsikkerheten til siktede i saken.
Lekkasjene diskuteres uhemmet i sosiale media, og selv er du en viktig bidragsyter til forhåndsdømmingen som pågår, uten at SH har mulighet til å forsvare klienten sin.
Det samme gjelder bistandsadvokaten til Hagen-barna.
Årsaken til dette er at saksdokumentene er klausulert, og advokatene som har fått innsyn, kan ikke uttale seg før en eventuell rettsak.
Dette er svært kritikkverdig, og fenomenet har vist seg å opptre hyppigere i profilerte saker, hvor f.eks. kjendiser er involvert.

Her bør det bli en lovendring, slik at media ikke kan utnytte disse mulighetene. Det er fullstendig uetisk, og i dette tilfellet er også offeret skadelidende. Det er vulgært og brutalt!

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

"– Fellesnevneren for lekkasjene er at alt er negativt for min klient. Det er utfordrende for meg som forsvarer å ikke kunne ta til motmæle på grunn av taushetsplikt om annen informasjon som ligger i saken. Jeg håper imidlertid at NRK sine lesere forstår at lekkasjene fra etterforskningen ikke gir et riktig bilde av hvordan forholdet mellom Anne-Elisabeth Hagen og Tom Hagen var, sier Holden."
Senast redigerad av Havhest 2021-06-16 kl. 15:32.
Citera
2021-06-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
For alt vi vet kan det hende de spør fordi det ikke var noen kaffekopper som så ut til å være brukt i det hele tatt...

Kanskje trakteren var tørr, ingen grut i søpla, osv.

"Vi hadde en rolig morgen med kaffe, avisa og iPad" har vi kun TH's ord på.
tt mener vi må stole på alt th sier. Han har visstnok ingen grunn til å lyge. Kun for å irettesette politiet når de leter på feil sted i huset.
Citera
2021-06-16, 15:41
Medlem
Citat:
Hvilket kan bety at hun ble tatt på natta.
tt mener sikkert at th lagde pulverkaffe. Her må alt bortforklares.
Citera
2021-06-16, 15:49
Medlem
Citat:
Selvsagt diskuterer vi denne negative forestillingen. Det er kjernen i problematikken i saken, at lekkasjene i media truer rettsikkerheten til siktede i saken.
Lekkasjene diskuteres uhemmet i sosiale media, og selv er du en viktig bidragsyter til forhåndsdømmingen som pågår, uten at SH har mulighet til å forsvare klienten sin.
Det samme gjelder bistandsadvokaten til Hagen-barna.
Årsaken til dette er at saksdokumentene er klausulert, og advokatene som har fått innsyn, kan ikke uttale seg før en eventuell rettsak.
Dette er svært kritikkverdig, og fenomenet har vist seg å opptre hyppigere i profilerte saker, hvor f.eks. kjendiser er involvert.

Her bør det bli en lovendring, slik at media ikke kan utnytte disse mulighetene. Det er fullstendig uetisk, og i dette tilfellet er også offeret skadelidende. Det er vulgært og brutalt!

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

"– Fellesnevneren for lekkasjene er at alt er negativt for min klient. Det er utfordrende for meg som forsvarer å ikke kunne ta til motmæle på grunn av taushetsplikt om annen informasjon som ligger i saken. Jeg håper imidlertid at NRK sine lesere forstår at lekkasjene fra etterforskningen ikke gir et riktig bilde av hvordan forholdet mellom Anne-Elisabeth Hagen og Tom Hagen var, sier Holden."
hvordan vet sh at forholdet ikke er slik. Fordi klienten sier det. Aeh ble drept før sh kunne iakta dette idylliske familielivet. Ser at pulverkaffe smaker bra også for milliardærer. Mulig det er first price.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in