2021-06-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Brevet var skrevet til Riksadvokaten men ble aldri sendt så hvordan det havnet i media er vel foreløpig ukjent?
mener å huske at det ble lekket av barnas bistandsadvokat. Han som mener aeh lever og er kidnappet.
Citera
2021-06-16, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
da vil jeg anbefale deg å lese litt mer.
psykopat - dyssosial personlighetsforstyrrelse, person uten empati, skyldfølelse anger osv. (som regel ikke klassifisert som psykisk syk, men det er ulike oppfatninger om dette)
psykotisk person - eller person med psykose - person som har en forvrengt virkelighetsoppfatning og er psykisk syk.
disse to tingene har lite med hverandre å gjøre.
Ok, når jeg får tid. Akkurat nå er jeg litt opptatt med Hagen saken og et par andre ting.
Citera
2021-06-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor er th og barna så fokusert på politiet og ikke finne moren/ektefelle. Brevet er datert tidlig i saken. De har ikke brukt ei krone på privat etterforskning etter de stemplet politiet som uduglig. Misbruker skattepenger ved manipulasjon og villedning av politiet. Denne datteren oppfører seg som medskyldig, selv om jeg ikke tror hun er det.
Det vet vi jo ikke noe om. Men du kan jo se de ti millionene som en invitasjon til alle privat etterforskere. Det var jo også noe som kom straks TH skjønte at politiet var på villspor.
Citera
2021-06-16, 05:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nettopp, derfor ba jeg deg slutte med å produsere løgner og manipulere andre mennesker. Du lurer bare deg selv, forsøk heller å argumentere om det saken handler om, istedet for dette loco-kjøret ditt.

Dette tøvet ditt fungerer kanskje der du er og der du har vært irl, men på Flashback funker det dårlig.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

At du ikke har troverdighet kan du takke deg selv for!

Jeg har ikke løyet om noe som helst.
Kom gjerne med dokumentasjon hvis du har det.
Du har blitt utsatt for en psykopat, det er ikke løgn. Narsissisme er en gren innen psykopati.
Videre diskusjon om dette får vi ta pm, siden det blir personlig omkring deg, og off-topic.
Citera
2021-06-16, 05:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det virker som du tror det er mulig hun har funnet opp en haug med påstander, som enkelt kan motbevises, for en kortsiktig nyhetssak. Skjønner du ikke hvor usannsynlig det høres ut? Brevet var som Formann skriver ment til riksadvokaten, og det er kanskje ikke den som er enklest å lure i slike saker.

Og det merkelige her er jo at du bruker brevet aktivt i dine innlegg, bare at du skriver det motsatte av det dattera formidler.

Kanskje det var en grunn til at brevet aldri ble postet?
Citera
2021-06-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
For en gjerrigknark må tallet null være det grusomste ordet som finnes. Det er det han alltid er redd for, å gå i null, ha null på konto. All redsel og vanære forbindes med tallet null.

Jeg synes kallenavnet er interessant fordi det sier mer om opphavsgiveren. Man projiserer jo alt man er redd for over på den andre, det er mobbernes innerste vesen. Derfor er kallenavnet interessant. Ikke hore, ludder eller andre seksualiserte kjønnstypiske skjellsord. Nei, det værste man kan finne på, er rett og slett null.

For en som er vokst opp i trange kår, må tallet null være en trussel. Det er alt man ikke ønsker å være.

Da må det elimineres, slik at pengene kan multipliseres.

Nå stemmer det jo ikke, så vidt vi vet, at TH brukte dette negative kallenavnet. Det blir uredelig å påstå noe annet, hvis ikke du har andre kilder enn brevet fra dattera å vise til.
Citera
2021-06-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nevrotisk https://sml.snl.no/nevrotisk

Nevrologisk https://sml.snl.no/.taxonomy/216

Takk for informasjonen. Nå vet jeg.

Jeg trodde ikke at nevrotisk sykdom eksisterte. Hadde bare hørt om nevrologisk sykdom og psykisk sykdom.
Citera
2021-06-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, du tar feil. Det har absolutt ingen sammenheng.

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/undersokelser/nevrologisk-utredning/

Nevrologi er en medisinsk spesialitet som omfatter sykdomstegn og sykdommer i nervesystemet. Det gjelder både sykdommer i hjernen og ryggmargen (sentralnervesystemet) og i nervene/ nervebanene ute i kroppen (perifere nerver).

https://sml.snl.no/nevrotisk

Nevrotisk er det som har med en nevrose å gjøre:

Nevroser er en fellesbetegnelse for en rekke former for psykiske lidelser.

Takk for informasjonen. Nå vet jeg.

Jeg trodde ikke at nevrotisk sykdom eksisterte. Hadde bare hørt om nevrologisk sykdom og psykisk sykdom.
Citera
2021-06-16, 09:55
Medlem
Hva skjedde før 28. juni 2018 ? TH hadde kontakt med RU som igjen hadde kontakt med GM. Hadde politiet kontaktet alle de RU snakket med om TH, så hadde de også kommet i kontakt med GM. Straks etter 31. oktober 2018, var de veldig interessert i å komme i kontakt med GM. Hva er grunnen til at denne interessen dabbet av ? Ble fks. de to NRK fant i mai 2020 noensinne kontaktet av politiet ? Eller noen av alle de andre han kontaktet angående Hvalen TH ?

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Siden TH lot seg intervjue av NRK, kan det være at han syntes NRK var på rett spor.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-16 kl. 10:09.
Citera
2021-06-16, 10:15
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
make more sense. Da er samtalen mellom mb og aeh sannsynligvis reell, dog med teoretisk tvil.

Tja. Glem nå ikke at MB ikke fikk svar da hun ringte. Hvis samtalen kun omhandlet antall arbeidstimer, hadde det vel klart seg å sende en sms om de timene. Og en samtale om kun timer burde ikke ta mer enn et minutt eller to..

Virker forøvrig veldig knipete av TH at AEH måtte rapportere timer for å få noen kroner i lønn. En avtalt fastlønn ville vært mer naturlig.
Citera
2021-06-16, 10:18
Medlem
Hele denne ideen at TH har leid en leiemorder. Passer ikke med at hun ble kvalt i huset. Hva slags leiemorder er det ? Kan aldri huske å ha hørt om noen leiemorder som bruker den metoden ?
Citera
2021-06-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hele denne ideen at TH har leid en leiemorder. Passer ikke med at hun ble kvalt i huset. Hva slags leiemorder er det ? Kan aldri huske å ha hørt om noen leiemorder som bruker den metoden ?

Har du hørt om "kidnappere" som bruker den metoden da...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in