2021-06-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tycker DU det ser bra ut att ett privat företag i Florida tar GIGANTISKA av valdata från en delstat till en annan delstat och åker till ett privat hus för "att analysera" dessa?

TRAMS-FLAMS?

Men det är ju bara kopior, fattar du inte det? Kopia på data alltså, inte några pappersvalsedlar, förstår du?

Vad är problemet med att ta med sig kopior på databaser? Vad kan hända med dom? Och som sagt, originalet finns ju kvar på servern..........

Så vad är problemet konkret?
2021-06-15, 22:07
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
En lögnare är bara den som känner till sanningen, annars är det bara okunskap. Känner du till sanningen? I sånt fall är det du som är lögnaren.
Den här frågan gällde Rasmussen's undersökning, där Nixter påstod att 51% ansåg att Biden hade fuskat sig till vinsten. Det var antingen lögn eller okunskap hos Nixter. Eftersom att han själv postade länken och borde ha läst den så förutsätter jag att det var en lögn, men det är såklart möjligt att han postade en länk han inte hade läst och att det därmed bara var okunskap.

Det är dock bra att vi är överens om att Nixters poster är grundade på antingen lögn eller okunskap, även om vi inte är säkra på vilket.
2021-06-15, 22:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Men det är ju bara kopior, fattar du inte det? Kopia på data alltså, inte några pappersvalsedlar, förstår du?

Vad är problemet med att ta med sig kopior på databaser? Vad kan hända med dom? Och som sagt, originalet finns ju kvar på servern..........

Så vad är problemet konkret?

Tja vad kan man göra med en kopia?

Göra det till ett original?

Edit: Vilka har hand om servern?

Senast redigerad av 0rganet 2021-06-15 kl. 22:11.
2021-06-15, 22:11
Medlem
Citat:
Eftersom alla lådor med valsedlar som mottagits och signerats varit förseglade, så blir det väldigt svårt att anklaga granskarna för brister då dom har just har en väl dokumenterad chain of cusody, där all hantering dokumenterats ner på varje enskild valsedel. Många olika personer inblandade (vittnen) och alla kvitterar och signerar sin hantering i kedjan som då finns dokumenterad. Lägg därtill att allting filmats, inte ett enda papper kan slinka igenom eller "försvinna" utan att det visas på film.

Som sagt, dom har garderat sig. Dessutom blir det nog ändå värre att skylla på auditen när det visar sig att även i Arizona saknas det "chain of custody" för dessa valsedlar INNAN dom levererades till granskarna.

Panik mode?

Fast detta är ju rent nonsens som vanligt. ”Chain of custody” kan krävas för att få använda som bevis vid rättegång. Bevis sparas en viss tid sen förstörs det. Nya prover kan tas. Men att bruten ”chain of custody” skulle vara för evigt är nonsens. Utan oftast är det till lagutslag vunnit laga kraft. Och trots allt har det redan varit några granskningar som varit. Och alla instanser har beslutat att biden vann, i alla instanser. överallt. Så då är det ju lite upp till i ninjorna att bevisa att kedjan var bruten mellan vallokal och räkning.
2021-06-15, 22:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Tycker DU det ser bra ut att ett privat företag i Florida tar GIGANTISKA av valdata från en delstat till en annan delstat och åker till ett privat hus för "att analysera" dessa?

TRAMS-FLAMS?

Vi vet inte vad det är för data som analyserats.
Säkert inget som påverkar Chain of Costody.

Du får vänta som alla andra på rapporten. Du får säkert svaret du söker i samband med det.

Hur ser tidtabellen ut för Ninjorna och rapporten?
2021-06-15, 22:17
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Så det är redan klart att CoC var korrekt?

Enligt personerna bakom auditen, ja.

https://twitter.com/maricopacounty/status/1394412945958785024?s=19
https://eu.azcentral.com/story/opinion/op-ed/laurieroberts/2021/05/17/maricopa-county-makes-senate-president-fool-over-arizona-election-audit/5138310001/
2021-06-15, 22:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Eftersom alla lådor med valsedlar som mottagits och signerats varit förseglade, så blir det väldigt svårt att anklaga granskarna för brister då dom har just har en väl dokumenterad chain of cusody, där all hantering dokumenterats ner på varje enskild valsedel. Många olika personer inblandade (vittnen) och alla kvitterar och signerar sin hantering i kedjan som då finns dokumenterad. Lägg därtill att allting filmats, inte ett enda papper kan slinka igenom eller "försvinna" utan att det visas på film.

Som sagt, dom har garderat sig. Dessutom blir det nog ändå värre att skylla på auditen när det visar sig att även i Arizona saknas det "chain of custody" för dessa valsedlar INNAN dom levererades till granskarna.

Panik mode?

Okej. Jag får väl upprepa mig: Eftersom papper angående just chain of custody godkändes och signerades vid överlämnandet blir det svårt att skylla på någon annan om man plötsligt upptäcker att något saknas
2021-06-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi tolkar detta annorlunda. Jag uppfattar att Trump med en Presidents kraft ville ge alla chansen att öppna upp, vara ärliga och visa upp fusk eller vem som egentligen vunnit. Detta gör man ju inte genom att fuska som Biden utan genom att vända på alla stenar eller be ansvarig göra detta, många Republikaner. Tärningarna hade ju redan kastats, alla visste om fusket, ingen gjorde något åt saken.

Nu kommer Boomerangen. Vad som kommer ske nu vet nog ingen. Jag har gissat vad jag tror..

Till syven och sist är detta ett test av det amerikanska systemet. Kan sanningen komma upp och igenom de lögner och fusk som utförts eller är systemet passe.

Jag tror Amerikanska systemet överlever och förbättras. Detta kommer hända tror jag härnäst:

2021/2022 Republikaner tar över Senaten
2022 Republikaner tar över Kongress
2022 Biden impeachas
2023 Trump återtar Presidenposten
2024 Trump & DeSantis vinner nära på alla stater i en jordskredsseger.
Ja den elogen får jag ge dig att du är en rackare på att hela tiden skapa nya varianter där olika ouppnåeliga önskedrömmar intar huvudrollen. Men visst, i sagans värld är ju även det omöjliga möjligt och t.om Trump kan där anta rollen till en bildad, sympatisk och hederlig vacker ung man som upptäckt ett omfattande valfusk och till alla väljarens önskedrömmar då återinsätts på tronen för sitt idoga ideella arbete mot denna korruption. Men ponera, bara i sagans värld och drömmarnas rike. förstås.
2021-06-15, 22:21
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi vet inte vad det är för data som analyserats.
Säkert inget som påverkar Chain of Costody.

Du får vänta som alla andra på rapporten. Du får säkert svaret du söker i samband med det.

Hur ser tidtabellen ut för Ninjorna och rapporten?

Oj du tycker mycket om vad nazister rapporterar om CoC!

Men du tycker INGET om:
"Tycker DU det ser bra ut att ett privat företag i Florida tar GIGANTISKA av valdata från en delstat till en annan delstat och åker till ett privat hus för "att analysera" dessa?

TRAMS-FLAMS?"

2021-06-15, 22:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Fast detta är ju rent nonsens som vanligt. ”Chain of custody” kan krävas för att få använda som bevis vid rättegång. Bevis sparas en viss tid sen förstörs det. Nya prover kan tas. Men att bruten ”chain of custody” skulle vara för evigt är nonsens. Utan oftast är det till lagutslag vunnit laga kraft. Och trots allt har det redan varit några granskningar som varit. Och alla instanser har beslutat att biden vann, i alla instanser. överallt. Så då är det ju lite upp till i ninjorna att bevisa att kedjan var bruten mellan vallokal och räkning.

Tänk om Ninjorna bevis just det här.

Byxorna nere på den du.
Spännande.
2021-06-15, 22:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Oj du tycker mycket om vad nazister rapporterar om CoC!

Men du tycker INGET om:
"Tycker DU det ser bra ut att ett privat företag i Florida tar GIGANTISKA av valdata från en delstat till en annan delstat och åker till ett privat hus för "att analysera" dessa?

TRAMS-FLAMS?"

Det är du som tramsar och gör en höna av en fjäder.
Vi vet inte vad för data som analyserats eller flyttats.
Nästan så jag vill kalla det för konspirationsteorier.
2021-06-15, 22:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Länk på den ?

PS Ständigt dessa sjuka påståenden. Det stämmer givetvis inte att man godkänner någon annans CoC för att man själv börjar utföra en. Gå till närmaste polisstation och titta på hur de tar emot bevismaterial får du se.

Du sa att du skulle citera en lagparagraf efter fotbollen. Kollar du fortfarande på matchen? Det jag pratar om har länkats tidigare i tråden.

Om någon skriver under ett dokument 29 och 30 april angående en specifik sak men upptäcker först den 15 maj att något är "fel" i det man skrivit under på, ja då tror jag faktiskt att hela polisstationen tror man är dum i huvudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in