Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Det var ju eftersom AKB inte löpte hela linan ut och var rädd för att säga klart och tydligt att M ville avsätta regeringen. Det har Kristersson rättat till.

Det var det mest stolliga i ursäktsväg jag läst så länge jag kommer ihåg.
Det hon sa var att öppna för samarbete med SD. Och det var det väljarna reagerade på.
Om du inte förstår varför väljarna reagerade så förstår du inte M-väljare. Och då bör du undvika att uttala dig om hur de kommer reagera på att M ordnar så att en lindrig i Sovjet-politiken genomförs.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Men jag förstår inte.
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Hur kan du tycka att det är viktigare med marknadshyror än att rädda Sverige från den samhällskollaps som massinvandringen innebär?
Vilket kollaps då?
Konjunkturbarometern står i topp. OMX står i topp. Hushållens nettotillgångar står i topp. Tom villa-priserna står i topp.
Kan du definiera massinvandring förresten?
Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Det är där som du inte drar jämnt med de flesta moderater idag.
Det kan du nog ha rätt i. Jag vill ta bort hela utlänningslagen och lägga ned Migrationsverket. Så långt vill nog inte majoriteten M-väljare gå.
(Och då finns ingen asylinvandring. Den är 0. Och inga bidrag till flyktingar. Och då finns inga hinder för arbetskraftsinvandringen. Alla som kan fixa ett jobb här och kan försörja sig kan komma hit och arbeta).