2021-06-14, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Greppar efter något halmstrå, men var någonstans tycker du Julia agerar logiskt?
Lyxfällan försökte hjälpa till så att dom skulle kunna behålla sitt hus, vilket lyxfällan troligen hade lyckats med. Men Julia som lever i sin egen lilla skridskovärld vill inte ge upp sina privata skidskolektioner.

Jag är lite nyfiken på vad hon har för personlighet, narcissist, psykopat, väldigt omogen, curlad.
Någon som kan ge en lite bättre analys, inte mitt kunskapsområde. Men något stämmer inte hos den kvinnan.

Du får nog läsa om
Jag påstår inte att hon agerar logiskt utan att utmätning är logiskt då de inte betalat för sig
Citera
2021-06-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piklok
Nu är Julia (konståkerskan) igång igen på Instagram:

Vad är anledningen till att hon alls skriver detta på Insta? Är det en direkt - eller indirekt - uppmaning till folk att skänka dem pengar? Varför skulle folk vilja göra det?

Att låta flera familjemedlemmar fortsätta åka konståkning, planera att åka på konståkningsläger till USA nu i sommar osv är ju inte riktigt att ”vända på varje sten”. Och de - eller om det var någon förälder - återköpte bilar hos KFM tidigare. Den strajpade företagsbilen verkar finnas kvar, efter återropat hos KFM, om än att den är parkerad hos föräldrarna.
Citera
2021-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, det kan man säga. ADHD ingår i den neuropsykiatriska diagnosgruppen.

Det mest klassiska för ADHD är att de som har det har nedsatt förmåga att koncentrera sig samt att likaledes ha låg impulskontroll, d v s svårigheter att styra sitt beteende och även svårt att förstå framtida konsekvenser av en nutida handling.

Samtidigt anser jag det viktigt att poängtera att ADHD inte på något sätt innebär att dessa personer är mindre intelligenta, finns inget som tyder på att det skulle vara så på de studier som gjorts inom området. Sen så är det ju så att det finns en stor bredd på detta, vissa är har mer mild påverkan medan andra har större.

Dock föga förvånande att vi ser överrepresentation av ADHD typer i Lyxfällan då just konsekvenstänket inte riktigt finns där.

De här diagnoserna känns som en slags grovindelning. Det är ju också ett relativt nytt sätt att tänka. Kanske kan man ge mera riktade och individuella insatser i framtiden.

De flesta - inte alla förstås - lär sig av sina misstag, men det går också olika snabbt med den inlärningen. De flesta av oss får en del smällar under livets gång. Har man ”någon diagnos” är man kanske bara lite extra ”mottaglig” (sårbar).
Citera
2021-06-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Om man har en diagnos som gör att man inte kan ta hand om sig själv får man väl en god man eller vad det heter? Finns väl dom som får städhjälp också

De flesta som ”bara” har adhd etc kan ta hand om sig själva. Men samhället har en del stödinsatser som man kan ansöka om. Och man kan få Ritalina etc, som medicin.
Citera
2021-06-14, 23:46
Medlem
390 000 i skulder är ju rätt mycket skulder, om det är den summan de har kvar att betala av tidigare ”snabb-lån” . Huslån etc är ju en annan sak.

Undrar hur mycket den fortsatta konståkningen kostat familjen sedan Lyxfällan var där?
Citera
2021-06-15, 00:18
Medlem
Rekas avatar
Julia fick frågan om de ångrar att de "avsade" sig hjälpen från Lyxfällan:
Hennes något förvirrande svar:

"Nej. Absolut inte. Jobbet fick inte Peter med de villkor som gavs och inte framgick av programmet. Jag besvarar alla svar på min tiktok. Det som Peter fick var att han skulle få jobbet OM han lade NER byggfirman, men rent krasst så kan han inte göra det då byggfirman är min. Man kan ju inte lägga ner något som är någon annans. Så den hjälpen vi behövde fick vi, och jag är glad att jag stod på mig."

Lustigt att hon anser att byggfirman är hennes. Jag får uppfattningen att de är gifta och då är väl firman en gemensam egendom.
För övrigt undrar jag om det inte hade varit en bättre lösning för dem att Peter tog förvärvsarbetet som erbjöds istället för att uppfylla Julias dröm om en egen firma.
Citera
2021-06-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Julia fick frågan om de ångrar att de "avsade" sig hjälpen från Lyxfällan:
Hennes något förvirrande svar:

"Nej. Absolut inte. Jobbet fick inte Peter med de villkor som gavs och inte framgick av programmet. Jag besvarar alla svar på min tiktok. Det som Peter fick var att han skulle få jobbet OM han lade NER byggfirman, men rent krasst så kan han inte göra det då byggfirman är min. Man kan ju inte lägga ner något som är någon annans. Så den hjälpen vi behövde fick vi, och jag är glad att jag stod på mig."

Lustigt att hon anser att byggfirman är hennes. Jag får uppfattningen att de är gifta och då är väl firman en gemensam egendom.
För övrigt undrar jag om det inte hade varit en bättre lösning för dem att Peter tog förvärvsarbetet som erbjöds istället för att uppfylla Julias dröm om en egen firma.

Var någonstans sa hon detta? Är det på Insta? I en tidningsartikel? Eller var?

Man kan iofs fylla i äktenskapsförord om enskild egendom, jag vet inte hur det är med sånt vad gäller AB, kanske inte är tillämpligt där.

Men det företaget som funderade på att anställa Peter kunde nog i så fall begära att han inte skulle arbeta alls i fruns företag ifall det skulle innebära direkt konkurrens med det anställande företaget.

Så ja, det låter mest som ett svepskäl.

Kanske är egen-företagandet enklare kombinera med ”konståkningskarriären”. Om Julia slipper fasta kontorstider så kan hon lättare ”smita iväg” på udda tider under dagen till ishallen? Allt för konsten - dvs KONSTåkningEN...

Julia hade ju ett förvärvsarbete som hon sade upp sig från för att istället bli VD på firman. Så de har båda två ”offrat” fasta anställningar för byggföretagets skull.
Senast redigerad av ModPodge 2021-06-15 kl. 01:22.
Citera
2021-06-15, 02:05
Medlem
Citat:
Julia lär ha fått det hela om bakfoten, som så många gånger förr .

Enligt Julias TikTok så ska hon på ”Eurogames” i augusti. 18-19 augusti. ”Nedräkningen har börjat” skriver hon.
Citera
2021-06-15, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Greppar efter något halmstrå, men var någonstans tycker du Julia agerar logiskt?
Lyxfällan försökte hjälpa till så att dom skulle kunna behålla sitt hus, vilket lyxfällan troligen hade lyckats med. Men Julia som lever i sin egen lilla skridskovärld vill inte ge upp sina privata skidskolektioner.

Jag är lite nyfiken på vad hon har för personlighet, narcissist, psykopat, väldigt omogen, curlad.
Någon som kan ge en lite bättre analys, inte mitt kunskapsområde. Men något stämmer inte hos den kvinnan.
Är hon enda barnet? Adopterad? Vart är hon uppvuxen?
När kommer hennes föräldarar inse att de inte hjälper henne när de löser hennes lån och konstigheter?
Citera
2021-06-15, 06:42
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Var någonstans sa hon detta? Är det på Insta? I en tidningsartikel? Eller var?

Man kan iofs fylla i äktenskapsförord om enskild egendom, jag vet inte hur det är med sånt vad gäller AB, kanske inte är tillämpligt där.

Men det företaget som funderade på att anställa Peter kunde nog i så fall begära att han inte skulle arbeta alls i fruns företag ifall det skulle innebära direkt konkurrens med det anställande företaget.

Så ja, det låter mest som ett svepskäl.

Kanske är egen-företagandet enklare kombinera med ”konståkningskarriären”. Om Julia slipper fasta kontorstider så kan hon lättare ”smita iväg” på udda tider under dagen till ishallen? Allt för konsten - dvs KONSTåkningEN...

Julia hade ju ett förvärvsarbete som hon sade upp sig från för att istället bli VD på firman. Så de har båda två ”offrat” fasta anställningar för byggföretagets skull.
Instagram: https://ibb.co/Mn4HPcJ

Du har rätt i att möjligheterna att dra till konståkningen ökas m.h.a. egen firma, och det kan förklara behovet av 2 bilar i firman.
Är inte Julia ute på egna "snickaruppdrag" så ser inte jag nyttan av 2 fordon i firman.

Konståkningen förresten, märkligt att hon fortsätter att plöja ner pengar i det nu när bostaden verkligen ligger risigt till.
De flesta hade nog satt skridskorna på paus till ekonomin är på rätt köl igen.
Citera
2021-06-15, 06:51
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Enligt Julias TikTok så ska hon på ”Eurogames” i augusti. 18-19 augusti. ”Nedräkningen har börjat” skriver hon.

90-120 euro i anmälningsavgift, ca 140 mil t/r Bålsta - Malmö, plus ett par dagars kost & logi.
Ja det blir nog en summa på 5000 - 6000 kr.

Hade jag varit Peter hade jag frågat Julia hur hon kan motivera den utgiften när Kronofogden också vill ha kosing.

https://copenhagen2021.com/eurogames/figure-skating/

Edit: jag förutsatte bil i min kalkyl. Men om Julia inte kan åka buss så lär ju en bilresa på 70 mil vara otänkbar. Då blir det flyg samt taxi i Malmö, och därmed högre resekostnad.
Senast redigerad av Reka 2021-06-15 kl. 06:54.
Citera
2021-06-15, 09:28
Medlem
Citat:
Suck! Det finns inte en chans att en tvångsförsäljning av huset kommer gå i regress, hinner de inte fixa fram pengarna till dess så är det kört.

Hyrbil för 1500 kr månad. Ja, möjligen vid en till två dagars hyra. Den lär de dessutom fått betala i förskott.

Några tiggarpengar lär de knappast få in.

Ja, det är väldigt synd om Peter.

Jag spekulerar, inte något jag vet är någon fakta alltså: Kan det vara så att ”hyrbilen” är en av de bilar som återropades från KFM och att Julia nu officiellt hyr denna, via företaget, från ägar-föräldrarna? Det skulle i så fall förklara det extremt låga hyrprisavtalet. Julia behöver bilen för att åka iväg på diverse konståkningsrelaterat - som kanske inte är i Bålsta - och då även ta med sig konståkningsgrejer att försöka kränga?

Det är lite udda att be om pengar från allmänheten för att rädda huset när man själv håller på så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in