Citat:
Ursprungligen postat av
Reka
Julia fick frågan om de ångrar att de "avsade" sig hjälpen från Lyxfällan:
Hennes något förvirrande svar:
"Nej. Absolut inte. Jobbet fick inte Peter med de villkor som gavs och inte framgick av programmet. Jag besvarar alla svar på min tiktok. Det som Peter fick var att han skulle få jobbet OM han lade NER byggfirman, men rent krasst så kan han inte göra det då byggfirman är min. Man kan ju inte lägga ner något som är någon annans. Så den hjälpen vi behövde fick vi, och jag är glad att jag stod på mig."
Lustigt att hon anser att byggfirman är hennes. Jag får uppfattningen att de är gifta och då är väl firman en gemensam egendom.
För övrigt undrar jag om det inte hade varit en bättre lösning för dem att Peter tog förvärvsarbetet som erbjöds istället för att uppfylla Julias dröm om en egen firma.
Var någonstans sa hon detta? Är det på Insta? I en tidningsartikel? Eller var?
Man kan iofs fylla i äktenskapsförord om enskild egendom, jag vet inte hur det är med sånt vad gäller AB, kanske inte är tillämpligt där.
Men det företaget som funderade på att anställa Peter kunde nog i så fall begära att han inte skulle arbeta alls i fruns företag ifall det skulle innebära direkt konkurrens med det anställande företaget.
Så ja, det låter mest som ett svepskäl.
Kanske är egen-företagandet enklare kombinera med ”konståkningskarriären”. Om Julia slipper fasta kontorstider så kan hon lättare ”smita iväg” på udda tider under dagen till ishallen? Allt för konsten - dvs KONSTåkningEN...
Julia hade ju ett förvärvsarbete som hon sade upp sig från för att istället bli VD på firman. Så de har båda två ”offrat” fasta anställningar för byggföretagets skull.