2021-06-14, 23:13
Medlem
FUP sid 1100.
Patrik Sjöbergs ex 🙈
Citera
2021-06-14, 23:21
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Sök på *nna(* = a) Veronic* (* = a) Kl*ng (* = i) i FUPen.

Hon verkar vara 46, i en relation med barn.

I första smset skriver hon: Behöver bli knullad av dig.

Läser man vidare så verkar Jonathan vara missnöjd med stället dom sist hade sex, vilket var i bilen, då det var trångt.

De bestämmer sedan att garaget är en bra plats och att han även ska ta med sig en

I förhöret när dom pratar om detta så pekar hon mot dörren (hennes snubbe är utanför) och uppger att han inte vet om att hon ligger med Jonathan.

Jävla soppa

Sitter just nu på min mobil så kan tyvärr inte lägga fram sidnummer.

Har ögnat igen alla förhör och det var väl det som fick anses vara det mest intressanta.

Minst 2 av köparna som vart gripna efter affär varnade säljarna att deras lurar var buggade/att dom hade span på sig.

Samtliga av säljarna säger bara ”ingen kommentar” eller ”jag använder mig av rätten att vara tyst”.

Polisen har helt klart utfört ett rejält arbete med span, fotografier på köpare när dom hoppar in i säljares bil osv.

Man har även avlyssnat mobiler och fått både röstsamtal och sms.

En köpare frågade om säljaren inte har Wickr vilket han säger att dom inte har. Något som helt klart hade hjälpt säljarna i detta då det nu finns bevis i form av sms och samtal.

En köpare har man av någon anledning valt att fotografera hemma hos henne (Mad*lene H*llner, * = e). Vilket jag tycker är konstigt då det är sådant som brukas göra på polisstationen innan man hamnar i arresten/häktas.

Grabbarna verkar helt klart ha gjort bra med pengar på detta då det i beslag finns b.la. Rolex-klocka, kvitton från NK i Stockholm m.m. Samt större antal kontanter och 100.000kr på konto.

Ett stort antal köpare nekar till brott trots tung bevisning i form av fotografier, sms-konversationer samt samtal.

En annan intressant sak är att en av köparnas namn är helt maskat och personens identitet går ej att få reda på via FUPen.

Juste, en sista sak, en av kvinnorna som har köpt kokain (kommer ej ihåg namnet just nu) har tidigare varit gift med Patrik Sjöberg. Hon uppgav att hon började ta kokain för cirka 20 år sedan då dom var gifta. Sök på Patrik Sjöberg så hittar ni personen.

Det var allt intressant jag såg nu när jag kollade igenom allt lite snabbt, kan såklart ha missat en del. Kollar igenom FUPen igen imorgon och kollar om det är något mer.

Att grabbarna haft bra rull men varit amatörer på att dölja sin spår behöver vi nog inte ens gå in på då det är uppenbart.

Trevlig kväll på er
Väldigt intressant att bara en är maskad! Högt uppsatt på något vänster får man väl anta då. Eller skyddad identitet såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Kan knappast bara vara jag som tycker det är extremt roligt när sveriges olika rappare åker fast för såna här småsummor när dom rappar om miljoner 😂
Shiro rappar ju om kilon, men i verkligheten ser man hur han frågar hans vän om att låna några ”gubbar” för att klara sig över helgen..

Typisk springpojk är han shiro, åker kors o tvärs över hela stan såfort det ringer för att sälja sönderbankad kola.
Sådär är det fanimej ALLTID
Senast redigerad av grottmuttan 2021-06-14 kl. 23:26.
Citera
2021-06-14, 23:29
Medlem
StigHails avatar
Pinsamt att snuten lägger ner så mycket tid på småsäljare och Svenssons som vill krydda till sin vardag lite.
Citera
2021-06-15, 00:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Läste förhöret med henne, fan vad smart upplägg hon har. Tyckte det var klockrent faktiskt och går ju inte att helt förneka att det skulle kunna vara så (även om det uppenbart är bullshit).

Tjejer kan till och med komma undan enklare med att köpa knark. Life on easy mode.

Edit här också: Fy fan vad korkade alla är som skriver alla sina köp över SMS. Det är ju som att dom vill åka fast. Allt ska ske muntligen över telefon!

Vilken sida?
Citera
2021-06-15, 00:15
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vilken sida?

Alla som har torskat har skrivit i klartext över SMS. Dom har ej använt sig av Wickr eller liknande.

Och han du citerade skrev att allt skulle ske över telefonsamtal. Detta hade heller inte spelat någon roll då deras lurar har varit buggade.

Om man kollar längst till höger på alla loggar som finns så står där antingen SMS eller Voice.

Har det varit ett avlyssnat samtal så har man skrivit i text vad som har sagts i samtalet i samma ruta som på andra ställen innehåller sms-konversationer (men då står det SMS till höger istället för Voice).
Citera
2021-06-15, 00:37
Medlem
Vad kan hända om man torskar som köpare och har jobb?
Citera
2021-06-15, 00:52
Medlem
Så om jag har förstått det rätt så ska denna spaning ha skett under perioden Februari till April 2021. Om man ej handlat kola på gatan under denna perioden så bör man vara säker?
Frågar såklart för åt en vän!
Citera
2021-06-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Pinsamt att snuten lägger ner så mycket tid på småsäljare och Svenssons som vill krydda till sin vardag lite.

Så jävla bra. Många bäckar små.....ka ta en drink istället jävla lyxspån är de som drar kola.
Citera
2021-06-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
Alltid soppa på menyn i Göteborg. Blir kul att se vilka som åker av köparna.

Hoppas varenda en åker 😆
Citera
2021-06-15, 01:11
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waikato95
Hur tänker egentligen de som erkänner? Svenskar måste sluta vara såna bootlickers. Man ska neka så att fallet dras till rättegång så att staten förlorar massvis med pengar.

Om du som läser detta själv har blivit skrämd av polisens hot, och tror att de kommer göra ett besök: Neka! De har väldigt tunt med bevis. Dra fallet till rättegång och skaffa en duktig försvarare. Du har god chans att komma undan. Om du erkänner så är du en ynkrygg.

Man up, stå rakryggad och erkänna sin gärningar är vad som förväntas av en svensk.
Har själv aldrig rört narkotika eller svarta pengar och jag blir så jävla trött på såna som du som tror att statens pengar är några andras än dina och mina surt förvärvade skattepengar.

Jävla idiot. Gå om skolan.
Citera
2021-06-15, 01:17
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geneva09
Så om jag har förstått det rätt så ska denna spaning ha skett under perioden Februari till April 2021. Om man ej handlat kola på gatan under denna perioden så bör man vara säker?
Frågar såklart för åt en vän!

Beror nog på vad som finns i telefonerna. De kan ju haft samma lurar ett bra tag.
Jag själv köper inte kokain men har fått ett liknande sms som dom skickat ut. Tror det var efter att jag åkte svarttaxi. Valde att spärra numret. Så dessa nummer delas nog friskt bland alla möjliga.
Citera
2021-06-15, 01:32
Medlem
På sida 697 i FUP kan man läsa hur Dani*l Andr*as M*rthen (*=e) kört bil med 0,66 promille i blodet för att köpa ett gram kokain. I bilen satt också hans 7-åriga dotter. Men det mest anmärkningsvärda är att han arbetar (förhoppningsvis arbetade) på socialtjänsten i Kungsbacka!

Redigering: såg att någon redan tagit upp detta, hoppsan
Senast redigerad av Baori 2021-06-15 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in