2021-06-14, 08:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Om du läser Runars bok så kan du läsa att han sköt kattjäveln för att den pissat på Runars skjorta.
Ja ok, bara om det fanns en bok kvar att läsa i världen.
Citera
2021-06-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JusticeAboveAll
Intressant spaning är att både Runar och Paolo handlade på samma ICA Maxi och varje gång man såg dem betedde de båda som de var förföljda - konstant tittandes runt om och mötte man deras blickar såg de arga/aggressiva ut...helt olika viktklasser samt längd men samma ”stil”.
Runar parkerade så klart på antingen parkeringsförbud eller barnfamiljsparkering med sitt ex Maserati för böterna lär han väl inte betalat än heller - skulle vara lite intressant om någon kan kolla med kronofogden hur mycket hans skuld där är uppe i samt hur många fordringsägare det är på kö!

Ring själv om du är intresserad!

Kolla upp hans födelsedata på Wikipedia.
Ring Folkbokföringen och ta reda på hans fyra sista.
Ring Kronofogden och fråga efter hans skulder. De lär nog bara en del, så du kanske vill ha den utskrivna, så fråga om det.
Återkom till oss i tråden med resultatet!
Citera
2021-06-14, 09:56
Medlem
Coolvid19s avatar
Man kan tycka att om man släpper en bok med den "nakna brutala sanningen" borde man kanske faktagranska sig själv också? Jag har inte läst boken mer än det då han skiljer sig.

Runar säger att hon hade varit otrogen en gång för mycket och när han kom hem slog han näven i bordet, åkte till ett advokatkontor och hämtade skilsmässopapperen. Därefter tvingade han en snörvlande Carola att skriva på. Det var sanningen i höstas.

Kort därpå släpper Carola en dementi där hon hävdar att det var hon som tröttnat på Runar sen länge. Hon dumpade honom, påstår hon. Det ska ha skett i deras trädgård i Januari. Runars enda kommentar var "vem har ett allvarligt samtal i sin trädgård i Januari?"

När jag googlade mer på deras skilsmässa för att kolla mer exakt vad Runar sa om tillfället hittar jag en annan sanning. Det är Runar som berättar för Carina Berg.

"För Runar var skilsmässan från sin berömda sångerska ett hårt slag. Den fromme norrmannen hade aldrig umgåtts med tanken på att det var en reell möjlighet.
– Skilsmässa var ett ord som inte fanns i min värld.
Norrmannen ville aldrig skiljas, det var Carolas beslut. Paret hade, enligt Runar, bestämt sig för att ta en paus i relationen men så hände något som gjorde det hela mer definitivt."

Med andra ord, Runar tog en paus i relationen. Carola var med i mello med en t-shirt där det stod "LEDIG". Jag minns att jag såg det. Hon villa bort från relationen och ägde situationen. Runar ljuger så han säger emot sig själv.
Citera
2021-06-14, 09:58
Medlem
Therese Anselmsson som köpt rättigheterna av Pastor Runars självbiografi. Berättar om det spännande projektet på facebook."dag är nyheten ute - mitt bolag har köpt rättigheterna till Runars uppmärksammade självbiografi och jag planerar nu att spela in filmen.
Det är fortfarande i ett väldigt tidigt skede och mycket att förbereda men det skall bli så kul att få spegla min vision på bioduken - tack för förtroendet Runar Det kommer bli en varm skildring med galna karaktärer ❤"🙏🏼Författare
Therese Anselmsson - Producer
.... Förstår nu mer Runars märkliga beteende i rättsalen. En parantes i hans fantastiska liv. Frågan är nu bara hur han nu ska hantera Kriminalvården om uppskov och deras beslut om placering. Förhoppningsvis förstår dom Runars dilemma. Att sitta med grovt kriminella är det inte tu tal om. Kolmården kan i bästa fall duga för Runar. Där finns en del gelikar och någorlunda trevligt för interjuver.
Senast redigerad av Machines 2021-06-14 kl. 10:05.
Citera
2021-06-14, 11:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Therese Anselmsson som köpt rättigheterna av Pastor Runars självbiografi. Berättar om det spännande projektet på facebook."dag är nyheten ute - mitt bolag har köpt rättigheterna till Runars uppmärksammade självbiografi och jag planerar nu att spela in filmen.
Det är fortfarande i ett väldigt tidigt skede och mycket att förbereda men det skall bli så kul att få spegla min vision på bioduken - tack för förtroendet Runar Det kommer bli en varm skildring med galna karaktärer ❤"🙏🏼Författare
Therese Anselmsson - Producer
.... Förstår nu mer Runars märkliga beteende i rättsalen. En parantes i hans fantastiska liv. Frågan är nu bara hur han nu ska hantera Kriminalvården om uppskov och deras beslut om placering. Förhoppningsvis förstår dom Runars dilemma. Att sitta med grovt kriminella är det inte tu tal om. Kolmården kan i bästa fall duga för Runar. Där finns en del gelikar och någorlunda trevligt för interjuver.
Kriminalvården på Kolmården går väl ut på att de intagna ska återanpassas i samhället, så ett lämpligt projekt för Runar skulle kunna vara att vara delaktig i pre-production av filmen om sig själv.

Signerat Kurator Giant Squid
Citera
2021-06-14, 11:43
Medlem
Crime-boy2s avatar
Hade idioten en relation med Tilde de Paula eller var det bara rykten? Såg nu att de varit förlovade. Hon måste vara helt blåst?
Senast redigerad av Crime-boy2 2021-06-14 kl. 11:46.
Citera
2021-06-14, 12:17
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hade idioten en relation med Tilde de Paula ... Hon måste vara helt blåst?
Ja.
Citera
2021-06-14, 15:47
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Kolmården …
Haft lite halvoffentliga dömda, just där tidigare, bl.a den gamla Elskåpsvakten Fadde och den ännu äldre Noicetrummisen Fredrik von Gerber.

Men med 1 år och 8 månader får han nog börja snäppet mer stängt. Typ Täby, Skänninge, i värsta fall Håby Södertälje eller ev. Storboda i Rosersberg. Det sistnämnda lite stökigt periodvis. Då har han otur.

Har för mej att Kolmården tar intagna med max 2 års fängelse samt intagna som har kort tid
kvar på längre straff. Förmodligen sveriges finaste anstalt, inga murar eller staket.
Alla har fotboja. Ingen rymmer.

Svartsjö anstalten på Ekerö skall visst vara trevlig. Som vilken bondgård som helst med kor.
Hamnar han där får han 11:- kr per timme för att valla kor.
Citera
2021-06-14, 17:01
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hade idioten en relation med Tilde de Paula eller var det bara rykten? Såg nu att de varit förlovade. Hon måste vara helt blåst?
Det gick nog undan för Runar där. Han förlovade sig med henne typ efter första kyssen. Sedan fyllde han jämnt och hyrde någon balunsgård i Sörmland, flög in Robert Wells med helikopter men fick smyga med Tilde det inte var offentliggjort än. Jag sätter en månadslön på att han inte betalade för något av allt inhyrt heller. Tilde drog sig ur innan Runar hann säga flasklock.

Han hade tydligen en affär med Agneta Sjödin också. Trodde han. Han drog till USA en sväng utan henne. När han kom hem såg han på löpsedlarna att han gått vidare med någon annan.
Citera
2021-06-14, 18:17
Bannlyst
Kul när Fredrik tog honom på kuken på Sturegallerian.
Citera
2021-06-14, 20:53
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kriminalvården på Kolmården går väl ut på att de intagna ska återanpassas i samhället, så ett lämpligt projekt för Runar skulle kunna vara att vara delaktig i pre-production av filmen om sig själv.

Signerat Kurator Giant Squid
Skulle ju passa utmärkt, då kan de lägga till hans äventyr hos KVV!
Fortsätter den hålla lika hög sanningshalt som boken kommer tiden på Kolmården bytas ut mot alla möjliga spännande upptåg från våra klass ettor... Kanske han till och med fabulerar ihop en fenixvistelse där han får medfångarna att hitta gud.
Citera
2021-06-14, 22:58
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Om du läser Runars bok så kan du läsa att han sköt kattjäveln för att den pissat på Runars skjorta.

Problemet är att Runar är mytoman…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in