2021-06-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Även i Uppsala har en central gestalt inom gängkriminaliteten häktats efter Trojan Schield på sannolika skäl för narkotikabrott, penningtvätt, bidragsfusk, osv. Står mycket bakom betalavägg om denne "42 åring" som levt ett utsvävande lyxliv. https://unt.se/nyheter

Det är otroligt att personen i fråga tydligen också fått uppdrag av Uppsala kommun att ta hand om ensamkommande "barn" till en sanslös hög månadsersättning. Han ska ha tjänat ca 80k i månaden för att "ta hand" om dessa barn och ungdomar.

Skattepengar från kommunen rakt ner i kriminellas fickor, äckligt.

Ingen överraskning. Redan i tråden om Joh*nna Möll3r kom ett antal namn upp på kriminella i Uppsala som drev sådan verksamhet. Skräp att inget hänt förrän nu.
Citera
2021-06-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fyra personer med ett kundregister på 700 personer är gripna. Åttio av kunderna har delgivits misstanke.

Kunderna är familjefäder från välbärgade områden sägs det på Ekot. P1.
Har inget med Trojan Shield att göra. Kokainhärvan i Göteborg baseras på traditionell spaning och telefonavlyssning-

Använd rätt tråd
(FB) Göteborg: "Unga män sålde kokain – åtalas"
Citera
2021-06-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Ja precis, lär vara samma gäng som involverats då det inte finns anledning att på nytt testa vattnen (eller förmågan att hålla vatten) i personalgruppen.

Man vill nämligen undvika följande: https://www.youtube.com/watch?v=X_SIvrGcKaE

Hur det ens går att utveckla den tillit som krävs för arbetet i en 22-åring går över mig. Möjligen i en elitsoldat/underrättelseoperatör men aldrig i en civilanställd som uppenbarligen inte säkerhetsprövats då dennes umgänge bestod av kriminella kontakter.

Lite mer läsning på vilka brott Mottr*m, hennes pojkvän och bekant misstänks för:
https://www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/police-intelligence-analyst-charged-anti-20655511
https://www.bbc.com/news/uk-england-merseyside-57208377

Bra grävt.

Intressant att titta på Anom-läckan på nätet. SvD har en intressant artikel. Saxar därifrån.

Inlägget – som senare försvann – låg ute på en hemsida som hette ”Anomexposed” och författades av en okänd användare redan den 29 mars i år.
Texten, som SvD tagit del av, beskriver ett test av Anoms funktioner och hur dess dataströmmar rör sig när man använder appen. Det är oklart när hemsidan togs ner.
Inlägget på hemsidan är relativt tekniskt sofistikerat, men enligt Lejon tycks den som författade inlägget inte ha gjort någon djupare analys av Anom, det som alltså i själva verket var en tjänst från FBI.

”Håll er borta från Anom om ni värdesätter er integritet och säkerhet” och ”er data går via USA och ges till polismyndigheter”, skriver den anonyme författaren.
Författaren till inlägget hävdar också i mars i samma text att mycket av trafiken från Anom går via de så kallade ”Five eyes”, de fem länder som bland annat samarbetar inom underrättelseinhämtning – USA, Storbritannien, Nya Zeeland, Australien och Kanada.

https://www.svd.se/anonym-varning-kunde-ha-rojt-trojan-shield

Kan tänka mig att encro-poliserna var kända inom kåren. Om de fortsatte gå runt med ett stort leende på läpparna så kan ju andra känna lukten av ett nytt tillslag. Speciellt då polisen redan blivit otroligt effektiv och hindrat 10 mord med mera.

Den som larmade på nätet måste ha haft en anledning att titta närmare på Anom. Vet inte hur lätt det är att se det som han flaggar för i läckan. Kan tänka mig att han inte visar alla sina kort i meddelandet på webben.

6 poliser har blivit avslöjade enligt FBI men jag har inte sett något mer om det.
Citera
2021-06-14, 17:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ingen överraskning. Redan i tråden om Joh*nna Möll3r kom ett antal namn upp på kriminella i Uppsala som drev sådan verksamhet. Skräp att inget hänt förrän nu.

Kommunansvariga, antagligen batik häxor, är lata de orkar inte göra kontroller. Men de har inte heller många alternativ för få vill hålla på med "vuxna barn".
Behöver man langare på gatan är det helt perfekt att få kommunen att betala för verksamheten.
Citera
2021-06-14, 17:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bra grävt.

Intressant att titta på Anom-läckan på nätet. SvD har en intressant artikel. Saxar därifrån.

Inlägget – som senare försvann – låg ute på en hemsida som hette ”Anomexposed” och författades av en okänd användare redan den 29 mars i år.
Texten, som SvD tagit del av, beskriver ett test av Anoms funktioner och hur dess dataströmmar rör sig när man använder appen. Det är oklart när hemsidan togs ner.
Inlägget på hemsidan är relativt tekniskt sofistikerat, men enligt Lejon tycks den som författade inlägget inte ha gjort någon djupare analys av Anom, det som alltså i själva verket var en tjänst från FBI.

”Håll er borta från Anom om ni värdesätter er integritet och säkerhet” och ”er data går via USA och ges till polismyndigheter”, skriver den anonyme författaren.
Författaren till inlägget hävdar också i mars i samma text att mycket av trafiken från Anom går via de så kallade ”Five eyes”, de fem länder som bland annat samarbetar inom underrättelseinhämtning – USA, Storbritannien, Nya Zeeland, Australien och Kanada.

https://www.svd.se/anonym-varning-kunde-ha-rojt-trojan-shield

Kan tänka mig att encro-poliserna var kända inom kåren. Om de fortsatte gå runt med ett stort leende på läpparna så kan ju andra känna lukten av ett nytt tillslag. Speciellt då polisen redan blivit otroligt effektiv och hindrat 10 mord med mera.

Den som larmade på nätet måste ha haft en anledning att titta närmare på Anom. Vet inte hur lätt det är att se det som han flaggar för i läckan. Kan tänka mig att han inte visar alla sina kort i meddelandet på webben.

6 poliser har blivit avslöjade enligt FBI men jag har inte sett något mer om det.

Om några poliser i Sverige är avslöjade kommer det att mörkas var så säkra.
Citera
2021-06-14, 19:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Har inget med Trojan Shield att göra. Kokainhärvan i Göteborg baseras på traditionell spaning och telefonavlyssning-

Använd rätt tråd
(FB) Göteborg: "Unga män sålde kokain – åtalas"

Det nämndes att personerna i det fallet hade samband med ett kriminellt nätverk i Gbg.
Vad du säger är alltså att det kriminella nätverk som de fyra personerna tillhör är inte avslöjade med Trojan Shield?
Citera
2021-06-14, 20:32
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det nämndes att personerna i det fallet hade samband med ett kriminellt nätverk i Gbg.
Vad du säger är alltså att det kriminella nätverk som de fyra personerna tillhör är inte avslöjade med Trojan Shield?

Grabbarna har iallafall använt vanliga telefoner med vanliga sim-kort. Inga Anom-lurar alltså.

Man har haft telelfonavlyssning och span i ett par månader.

Om det var pga Trojan Shield man kom dom på spåren via någon som använde sig av Anom vet jag inte.

Men de grabbar som är gripna hade iallafall inget med Anom att göra.
Citera
2021-06-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverproblem
Det är Tommy Andersson från Gottsunda.

Är han lite av en doldis? Inte mycket man har hört om honom jämfört med andra gangsters i Uppsala som det har snackats om hur mycket som helst om genom åren.
Citera
2021-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Forts.

Nyköping tingsrätt:
L*ndberg, H*lmer *=i
K*ell *ohansson *=J

Eskilstuna tingsrätt:
T*th, R*bert *=o
Cuff*ri, D*vide *=a (medborgare Italien, ej frihetsberövad)

Alla fall gäller synnerligen grovt narkotikabrott

När det gäller Marco Cuffari Davide, så är han "engagerad" i två företag i Marbella:
https://www.opentenea.com/CUFFARI+DAVIDE+MARCO/empresarios/MALAGA/empresario?empresario=2789674
Citera
2021-06-14, 21:15
Medlem
polis razzia mot svart klubb i gbg stigcenter,har det med detta o göra??
Citera
2021-06-14, 21:27
Medlem
Erik Östs avatar
Damberg: Köparna är med och göder kriminella gäng står det att läsa i avisorna !

https://omni.se/damberg-koparna-ar-med-och-goder-kriminella-gang/a/wewxzn

Jag skulle vilja drista mig att påstå : Politiker som Damberg är med och göder kriminella gäng ist och det har pågått länge nu , alldeles för länge!
Citera
2021-06-14, 21:44
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Damberg: Köparna är med och göder kriminella gäng står det att läsa i avisorna !

https://omni.se/damberg-koparna-ar-med-och-goder-kriminella-gang/a/wewxzn

Jag skulle vilja drista mig att påstå : Politiker som Damberg är med och göder kriminella gäng ist och det har pågått länge nu , alldeles för länge!
Damberg är alltså såpass jävla efterbliven att han tror att droger kan/kommer försvinna. Man häpnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in