2021-06-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kanskje at Letvik skulle på fjellet tidligere, men at dette ble forskjøvet?
Rypejakten starter 10 september og varer til mars. Han har jo pointere, og går da mest sannsynlig på jakt, med hagle.

Ja det er klart at det er sentralt at både håndverkere og Letvik måtte være borte.
Den steinen langs gangveien kan hvem som helst flytte så den tror jeg ikke var avgjørende.
Citera
2021-06-14, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvor vanlig er det å skylde på feil ved båndopptaker. Ifølge tt er det sikkert helt vanlig i avhør samt nekte signering og forklaring når kona er borte. Betale ville han heller ikke. Skrøt av en slags prutepris.
Det med båndopptakeren var selvfølgelig sarkasme.
Ellers kan jeg lett forestille meg at kidnapperne er bitter for at TH ikke betalte like mye som de hadde forventet. Kanskje trenger de en syndebukk for at kidnappingsofferet ble drept. De mener nok at det var THs feil at AEH ble drept. "Hadde den j**** ektemannen brydd seg om kona, så hadde hun ikke blitt drept", og "AEH har det nok bedre død enn levende i S4", sier de vel seg imellom, for å trøste seg selv. Det var nok ikke slik de tenkte at kidnappingen ville ende.
Citera
2021-06-14, 20:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I følge opplysningene skal TH ha vært i Kina kort tid før forsvinningen.

Hvis dette stemmer var TH bortreist i rundt 10 dager i oktober 2018,
mens AE var alene hjemme i S4 i flere dager og 31. oktober nærmet seg.

Hvorfor slo ikke de angivelige "kidnapperne" til i denne perioden...

Her hadde de fritt spillerom i mange dager og så gjør de ingenting. TH mener at S4 var overvåket i lengre tid før forsvinningen, noe også trusselbrevet skal gi inntrykk av. Ville profesjonelle GM bare ha ventet i buskene når muligheten dukket opp flere dager på rad?

Hvis det var noen som overvåket S4 ville de jo ha fått med seg at AE var helt alene i mange dager. Hva ventet de på?
Her hadde de muligheten til å slå til og kunne rigge åstedet i ro mak med betydelig redusert risiko.

Angivelig GM var jo så opptatt av å " ta ned risiko".
Likevel ventet de til TH kom tilbake til Norge.
Hmm.. TH dro til Kina, mens AEH var alene hjemme..

Hvorfor kunne ikke GM slå til mens TH var i Kina?

Svar:
Fordi plottet skulle tyde på at TH sto bak. Hadde TH vært i Kina mens AEH ble "bortført" ville mistanken mot TH vært svekket.
+
Fordi GM la et trussebrev i S4 som han ønsket at TH skulle lese (og mulig betale uten å gå til politiet først)

En hypotese dette passer godt inn i

GONE GIRL hypotesen

Et spørsmål:
Hvis TH "bestillte et drap på AEH" hvorfor kunne de ikke slå til mens TH var i Kina?
Ville ikke mistanken mot han ha blitt mye mindre da?
Senast redigerad av Legokatt 2021-06-14 kl. 20:40.
Citera
2021-06-14, 20:04
Medlem
Igjen ser vi hvordan TT må ty til fantasi.
De har ingenting annet å komme med.
Citera
2021-06-14, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
henlegge en drapssak....
Ja, i tilfellet politiet ikke har nok til å tiltale de siktede i saken, og ikke har andre mistenkte, så må de jo det. Det må jo være grenser for hvor lenge de kan holde på. De henger ut en hel familie, inkludert offeret, i tilfellet de tar feil. Den risikoen er tilstede når det ikke foreligger bevis.
Citera
2021-06-14, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Igjen ser vi hvordan TT må ty til fantasi.
De har ingenting annet å komme med.
Var TH i Kina? Link takk!
Citera
2021-06-14, 20:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvorfor nullet ?
Man kan jo tenke seg at TH bl.a. etter utroskapsaffæren mente AE hadde null selvkontroll. Hun hadde også null selvkontroll til å holde seg unna alkohol. Hun bidro i TH’s øyne med null til verdiskapning som TH var et geni til. I tillegg hadde hun null hun skulle sagt i ekteskapet.

Så hva var vel mer passende kallenavn enn «nullet» når man ønsket å degradere kona og barnas mor?
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-06-14 kl. 20:15.
Citera
2021-06-14, 20:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hadde du ikke sett bilen til TH på dette tidspunktet, og konkludert med at han var psykopat?

Jeg hadde ikke sett bilen på dette tidspunktet. Jeg konkluderte heller ikke med at han var psykopat bare ved å se på bilen hans, men jeg fikk mine mistanker, som ble sterkere og sterkere etterhvert som det kom fram det ene og det andre.
Citera
2021-06-14, 20:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
At du lyver er det ingen tvil om. I helga hevdet du at det bare var THs advokat Holden, som påstod at barna støttet TH. Dette var en ren løgn.

Så påstod du at det var lenge siden de hadde kommet med støtten til TH gjennom sin bistandsadvokat, det var enda en løgn. I stedet for å legge deg flat, så fortsetter du å lyve.

Hvorfor du lyver er et godt spørsmål. Ville det ikke være bedre å prøve å formidle sannheten?

At jeg har glemt av at også Kihle har sagt det samme som Holden, er ikke det samme som å lyve.
Jeg skreiv at det bare var advokaten som hadde sagt at barna støttet TH, og ikke barna selv. Det var det som var konteksten. At også Kihle har sagt det samme som Holden, spiller ingen rolle. Fortsatt har ikke barna uttalt seg i media, men bare via advokat. Som sagt tviler jeg på at sønnen tror at TH er uskyldig. Jeg skjønner at dere i TT er desperate. Det siste nå er å så tvil om folks troverdighet. Samme skyts så vi for ikke så lenge siden ble rettet mot Minnimus, der det ble påstått at hun farte med usannheter. Vi ser et TT som er desperate etterhvert som det kommer fram det ene og det andre.
Citera
2021-06-14, 20:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, så interessant er du ikke. Jeg har allerede skrevet det jeg har skrevet, så kan de som er interessert undersøke, om det stemmer med det du har påstått at jeg har skrevet. Mer er det ikke å diskutere om den saken, fordi det er off topic.
Men fordi du kommer med mange påstander om personer som er involvert i saken, så er det relevant å være klar over at du lyver og manipulerer.
Hvorfor du gjør det, er ikke nødvendigvis like spennende.

Tull og tøys på deg.
Citera
2021-06-14, 20:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Ja, det er visst et ømt punkt for TT og TH dette med bevisstgjøringen av hans personlighet.
Citera
2021-06-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tull og tøys på deg.

Men tänk om han ändå är oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto