2021-06-14, 13:11
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du påstår att det går. Var då vänlig visa lagstödet för det.
Lagstöd, lol. Du får förstå att det såklart finns lagstöd för allt jag skrev i inlägget du citerade. Du kan ju börja med att visa lagstödet för att sitta kvar efter bevisat valfusk.

Det blir såklart omöjligt. SCOTUS lär avgöra i höst.
2021-06-14, 13:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
"Nej, det går inte och jag har ingen aning om varför det inte skulle gå men jag bara måste skriva att det inte går för det går inte och det går inte eftersom det inte går!"

Vilket i förlängningen betyder att du inbillar dig att USA är det enda landet i världen där en president som valt medels valfusk inte går att avsätta.

Klart det går. Det blir ju en totalt illegitim president som inte kommer kunna skriva EO:s, inte kommer kunna visa sig offentligt utan att bli häcklad, ingen delstat kommer ta honom på allvar. Kort sagt en sorts dement låtsaspresident som såklart kommer avsättas/ersättas. Detsamma gäller såklart Harris och Pelosi, vilket betyder att den kommande republikanske talmannen får bli president. Jag skulle inte bli förvånad om den talesmannen visar sig bli Donald J. Trump.

2022 närmar sig med stormsteg. Ska bli spännande.

Vad vet du som amerikanska domare inte vet?

Citat:
Ursprungligen postat av siister
“They ask the court to order the secretary of state to decertify the election results as if such a mechanism even exists, and I find that it does not.”

https://www.cnbc.com/2020/12/07/judge-dismisses-sidney-powell-lawsuit-challenging-trump-georgia-loss.html

https://youtu.be/7z3CVvt-Bhg
2021-06-14, 13:12
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, det funkar inte så - och både du, Nixter och Batuta har uppenbart dålig kläm på hur opinionsundersökningar fungerar statistiskt om de ska bli bra.

Helt sanslöst. Du sitter ju bara och spammar tråden med fria fantasier.
2021-06-14, 13:14
Avslutad
Citat:
Lagstöd, lol. Du får förstå att det såklart finns lagstöd för allt jag skrev i inlägget du citerade. Du kan ju börja med att visa lagstödet för att sitta kvar efter bevisat valfusk.

Det blir såklart omöjligt. SCOTUS lär avgöra i höst.

Är det inte bättre du länkar en källa som bevisar det du påstår istället för att dra saker ur din röv?
2021-06-14, 13:22
Medlem
Citat:
Nej, det funkar inte så - och både du, Nixter och Batuta har uppenbart dålig kläm på hur opinionsundersökningar fungerar statistiskt om de ska bli bra.

Eftersom jag är mer vänster än du och inte stödjer Nixter i en endaste fråga så ber jag om att inte nämnas i samma mening som denne.

Jag blandar inte korten utan jag gör skillnad på sakfråga och de övergripande dumheterna från Trumpsekten.

1000 personer räcker väl. Det är matematiskt bevisat och inte föremål för debatt.
2021-06-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Eftersom jag är mer vänster än du och inte stödjer Nixter i en endaste fråga så ber jag om att inte nämnas i samma mening som denne.

Jag blandar inte korten utan jag gör skillnad på sakfråga och de övergripande dumheterna från Trumpsekten.

1000 personer räcker väl. Det är matematiskt bevisat och inte föremål för debatt.
Jag har inte sagt att du stöder Trump, men du har en naiv uppfattning om hur sådana här undersökningar fungerar och felkällorna därvid.
2021-06-14, 13:41
Medlem
Citat:
"Nej, det går inte och jag har ingen aning om varför det inte skulle gå men jag bara måste skriva att det inte går för det går inte och det går inte eftersom det inte går!"

Vilket i förlängningen betyder att du inbillar dig att USA är det enda landet i världen där en president som valt medels valfusk inte går att avsätta.

Klart det går. Det blir ju en totalt illegitim president som inte kommer kunna skriva EO:s, inte kommer kunna visa sig offentligt utan att bli häcklad, ingen delstat kommer ta honom på allvar. Kort sagt en sorts dement låtsaspresident som såklart kommer avsättas/ersättas. Detsamma gäller såklart Harris och Pelosi, vilket betyder att den kommande republikanske talmannen får bli president. Jag skulle inte bli förvånad om den talesmannen visar sig bli Donald J. Trump.

2022 närmar sig med stormsteg. Ska bli spännande.

Med gällande lagstiftning, så vitt jag förstår, så går det inte. Precis som Emma påtalar. Du förutsätter dessutom att Joe Biden själv är inblandad i detta, eller åtminstone så införstådd att han kan hållas ansvarig. Du tillhör kanske dem som satt och runkade till ”We have created the biggest voter fraud organization” klippet, utan att en enda gång titta på detta i sitt hela sammanhang. Men det är just här det blir knepigt. För inte bara är det omöjligt att återkalla elektorer, på det sätt som Nixter med flera hade önskat sig detta då vi både passerat Safe Harborday och Pence ratificering av elektorernas röster, dessutom så är ju Joe Biden i sin egenskap av President immun mot åtal.

Vad jag förstår finns det bara fyra sätt som nu Biden kan avgå, oavsett inblandning i ett påstått och hittills obevisat valfusk, och det är;

1. Han dör och Kamala Harris ersätter
2. Han kliver självmant av, oavsett orsak, och sannolikt då också ersätts av Kamala Harris
3. Hans stab et al förklarar honom oförmögen att utföra sitt ämbete och ersätts då av Kamala Harris
4. Han ställs inför Riksrätt och om han fälls ersätts han också i första hand av Kamala Harris.

En VP kan också ställas inför Riksrätt och om så sker och hon fälls, så blir Nancy Pelosi stf President.

Det är inte lätt att vara Republikan och konspirationsivrare!
2021-06-14, 13:52
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Med gällande lagstiftning, så vitt jag förstår, så går det inte. Precis som Emma påtalar. Du förutsätter dessutom att Joe Biden själv är inblandad i detta, eller åtminstone så införstådd att han kan hållas ansvarig. Du tillhör kanske dem som satt och runkade till ”We have created the biggest voter fraud organization” klippet, utan att en enda gång titta på detta i sitt hela sammanhang. Men det är just här det blir knepigt. För inte bara är det omöjligt att återkalla elektorer, på det sätt som Nixter med flera hade önskat sig detta då vi både passerat Safe Harborday och Pence ratificering av elektorernas röster, dessutom så är ju Joe Biden i sin egenskap av President immun mot åtal.

Vad jag förstår finns det bara fyra sätt som nu Biden kan avgå, oavsett inblandning i ett påstått och hittills obevisat valfusk, och det är;

1. Han dör och Kamala Harris ersätter
2. Han kliver självmant av, oavsett orsak, och sannolikt då också ersätts av Kamala Harris
3. Hans stab et al förklarar honom oförmögen att utföra sitt ämbete och ersätts då av Kamala Harris
4. Han ställs inför Riksrätt och om han fälls ersätts han också i första hand av Kamala Harris.

En VP kan också ställas inför Riksrätt och om så sker och hon fälls, så blir Nancy Pelosi stf President.

Det är inte lätt att vara Republikan och konspirationsivrare!
Mmm. Eller så avsätts fejk-presidenten och en övergångspresident, alt. Trump tillträder, vilket beror på hur extremt fusket var. SCOTUS löser det nog, ska du se.

Men det kan ju visa sig vara rätt president i Vita Huset. Vi får nog svar på det i sinnom tid.

2022 kan ju Trump vara talman...
2021-06-14, 14:06
Medlem
Citat:
Mmm. Eller så avsätts fejk-presidenten och en övergångspresident, alt. Trump tillträder, vilket beror på hur extremt fusket var. SCOTUS löser det nog, ska du se.

Men det kan ju visa sig vara rätt president i Vita Huset. Vi får nog svar på det i sinnom tid.

2022 kan ju Trump vara talman...
Som vanligt drömmer ni ljuva drömmar om någon sorts statskupp, helst med skarpladdade gevär och granater, massiva arresteringar, martial law och sedan offentliga hängningar (efter endast summarisk fejk-rättslig process) av Biden, paret Obama, Nancy Pelosi och andra ledande demokrater.

Jaja...
2021-06-14, 14:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Som vanligt drömmer ni ljuva drömmar om någon sorts statskupp, helst med skarpladdade gevär och granater, massiva arresteringar, martial law och sedan offentliga hängningar (efter endast summarisk fejk-rättslig process) av Biden, paret Obama, Nancy Pelosi och andra ledande demokrater.

Jaja...

Du har aldrig funderat över att statskuppen genomfördes Januari 2020, då Biden "vann" valet.

OANN rapporterade nyss 10% icke existerande röster/fakeröster..

Biden kommer snart visa sig vara en Amerikansk variant av Chavez, Maduro och Castro

Skillnaden är att folket får reda på detta under innevarande mandatperiod.
Senast redigerad av Nixter 2021-06-14 kl. 14:16.
2021-06-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du har aldrig funderat över att statskuppen genomfördes Januari 2020, då Biden "vann" valet.

OANN rapporterade nyss 10% icke existerande röster/fakeröster..

Biden kommer snart visa sig vara en Amerikansk variant av Chavez, Maduro och Castro

Skillnaden är att folket får reda på detta under innevarande mandatperiod.
Haha, ja när OANN (eller Bannon) säger det så vet man ju vad det är värt...
2021-06-14, 14:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Biden är en Amerikansk variant av Chavez, Maduro och Castro
Ja, Joe Biden vann President 2020 och inga bevis är presenterade än 32 veckor senare och det enda vi har att visa upp på området systematiskt valfusk och bevis, det är trumpens försök att få delstater att "hitta" röster, med detta pinsamma fakta tror ni att ni kan tiga bort
Och det verkar som de aldrig heller kommer, men man hoppar runt som katt på plåttak i sina påståenden.

Vart är Frankfurt-servern är det många som fortfarande undrar.
Och vattenstämplar på valsedlar är det ingen som ens förstår de letar efter, då inga sådana finnes.
Tävlar du i hur ofta du kan ha fel i detta ämnet, undrar då du är den mest substanslösa skribent jag någonsin sett.

Så vad är det för bevis som ska presenteras på Fredag?
Och ska vi glömma av allt du sagt innan, och med tanke på att det var 100% fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in