2021-06-14, 12:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Italienska lag har tryckt in olagliga saker i kropparna på spelarna förut. Kan det vara så denna gången också, vilket föranledde olyckan?
Citera
2021-06-14, 12:09
Medlem
autopedirastens avatar
Om världen är magnetisk och tiden händer bortom linjärt tänkande, så kanske Eriksens kollaps är en magnetisk faktura på alla primadonnor som filmat och ljugit sig till fördel i fotbollskamper (lär ju hänt ett pat ggr på parken och matchen i sig innan var detta beteende väldigt tydligt bland finnarna som ville slita sönder rytmen), lixom en korrigering av resultatet som blir när man låtsas och kosmiskt skapar förvrängning i tidsrummet, med andra ord är fotbollen som den utvecklats och sig självt skyldig till det inträffade.

Tacksam för originella utvecklande/invecklade kommentarer och teser bortom det förväntade och s.k politisk vetenskap och sanningar ur linjär tid.. tjillevipp hopp gummisnopp
Citera
2021-06-14, 12:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Italienska lag har tryckt in olagliga saker i kropparna på spelarna förut. Kan det vara så denna gången också, vilket föranledde olyckan?

Ja, faktum är ju att hela det italienska landslaget har blivit vaccinerat inför EM, virusskrämda och fjolliga som de är...
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-14 kl. 12:17.
Citera
2021-06-14, 12:12
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Aha, receptfria tabletter kan påverka så allvarligt?

Jag kom att tänka på en gång när det var ett sjukdomsfall ombord på en flyg jag satt på. Läkare efterfrågades och efter en snabb blick på den vältränade och i övrigt fullt friska 30-åringen som satt med symptom som liknade hjärtproblem kom frågan ”vad har du tagit?”

Är själv inte läkare så vågar inte uttala mig om det medicinska till 100%. Men diklofenak (det aktiva ämnet) har visat i studier på små tendenser att det stör hjärtat. Nu för tiden är det också i tablettform receptbelagt av just den anledningen vad jag förstått det som.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Inte omöjligt även om min spontana känsla är att det finns vissa landslag som är mer clean än andra, Danmark och även Sverige är sådana exempel. Hade det varit t.ex. det italienska eller ryska landslaget skulle jag nog tro mer på teorin.
Citera
2021-06-14, 12:21
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
"Corona. Svaret falder prompte fra landstræner Kasper Hjulmand, da han efter tirsdagens truppræsentation bliver spurgt til sin største bekymring lidt over to uger før første EM-kamp mod Finland.

Modsat spillerne fra Italien og Danmarks gruppemodstander Belgien mangler danskerne fortsat at blive vaccineret, og det sker ikke før EM."

"Vi indgår som helt almindelige mennesker (i den danske vaccineudrulning, red.), og det er ikke sådan, at vi står og tager den diskussion og siger, at vi skal foran i køen, siger han."

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-05-26-hjulmand-savner-vaccinehandling

Italien (og deres Inter spillere) startede deres vaccination i starten af maj:

"The players under consideration for a place in Roberto Mancini's Italy squad for next month's European Championship have all been given Covid-19 vaccinations.

The country's Ministry of Health authorised priority vaccinations for the footballers ahead of the delayed Euro 2020, which kicks off at Rome’s Stadio Olimpico when Italy face Turkey on 11 June."

https://www.rte.ie/sport/soccer/2021/0503/1213548-italian-squad-fully-vaccinated-ahead-of-euros/
Nu kan jag iofs inget om fotboll men det känns som att man blandar ihop det italienska landslaget med klubblaget Inter när det gäller vaccinationerna. Mancini kräver sannolikt att spelarna i landslaget är vaccinerade men hur det är med spelarna i klubblaget är mer osäkert. Det är nog här det blir missuppfattningar misstänker jag.
Citera
2021-06-14, 12:25
Medlem
En fundering...
Är det inte ett krav på vaccinering för att få resa till länderna där det spelas?
Citera
2021-06-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En fundering...
Är det inte ett krav på vaccinering för att få resa till länderna där det spelas?
Nej, spelarna testas istället stup i kvarten
Citera
2021-06-14, 12:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
De vill absolut inte hitta vaccinationen som felet, det enda som återstår...

Vart har Ockhams rakkniv tagit vägen?
Du menar den rakkniv som säger att det förekommer en konspiration bland alla inblandade inklusive familjen?
Citera
2021-06-14, 13:03
Medlem
RAzakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
De vill absolut inte hitta vaccinationen som felet, det enda som återstår...

Vart har Ockhams rakkniv tagit vägen?

Har en hjärtmuskelinflammation från en vaccinerad smittat ner ovaccinerade Christian Eriksen menar du? Låter ju verkligen som Ockhams rakkniv.
Citera
2021-06-14, 13:10
Medlem
paaalles avatar
Bedrövlig tråd. Det framgick ganska tidigt att Eriksen inte hade blivit vaccinerad. Ändå kunde inte foliehattarna låta bli att försöka passa in fyrkanter i triangelformade hål och komma fram till slutsatsen att även fotbollsklubben Internazionale måste vara en del av Den Stora Sammansvärjningen.

Betänk det alternativa, men inte alls otänkbara scenario, där Eriksen faktiskt fått sprutan -- allt annat lika. Hjärtstilleståndet hade fortfarande orsakats av samma anledning. I foliehattarnas värld hade det dock varit fullständigt självklart att det var vaccinets fel. Sorgligt nog hade också en del vanliga människor svalt den felaktiga förklaringen, vilket visar hur det kan bli tokfel när man utgår från enskilda fall.
Citera
2021-06-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Nästan alla länkar som gjort i tråden är att Vidal och Lukaku vaccinerats med sin första spruta i respektive landslag för 1-2 veckor sedan.

Även är det bekräftat av Inter VD att Eriksen inte är vaccinerad.

Jag är för diskussion och att vara skeptisk till denna "farliga" sjukdom samt det snabbt framtagna vaccinet.
Men när man använder falska påståenden och säger att artiklar innehåller info som inte stämmer för att man inte kan förstå engelska tillräckligt bra eller inte läser dem är inte ok.

Inte säkert vd har koll på vad alla spelare gör när säsongen är över.
Citera
2021-06-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Här finns ett klipp, lite dålig kvalite men sevärt ändå. Jag hade dock velat se längre än de fem minuterna som visas:

https://www.dailymotion.com/video/x81x5wx

Det där är ju med engelsk kommentering, finns det gott om på Youtube osv också.

Är som sagt ute efter ett klipp från TV4:s sändning med den svenska kommenteringen. Men det verkar inte finnas någonstans? Ingen som ens filmat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in