2021-06-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Idiot där står inte att hela Inters lag är vaccinerat. Det står att Chiles lag har vaccinerat sig.

De nämner inget om varken Eriksen eller Inter i artikeln.
Ni foliehattar är verkligen totalt dumma i huvudet.
Inga av de artiklar ni använder er av antyder det ni försöker förmedla.

Ett dåligt klippt inlägg på twitter är allt ni har som bevis. Som radiokanalen som ska ha skrivit det dementerar att de gjort.

Bara acceptera att INGENTING tyder på att han är vaccinerad utan tvärtom.
Så sitt nu istället och hoppas att Spaniens landslag ikväll trillar ihop i hjärtattack hela laget, för de alla vaccinerades för någon dag sedan.
Så era sjuka jävla egon kan släcka törsten på andras bekostnad. Idioter.

du tror seriöst att alla lag som är med inte fått förtur till vaccinerna eller ?
Citera
2021-06-14, 11:25
Avslutad
Har man hört något från hans klubb? Visst kanske tidigt för dem att ta ställning . Men kan ju anta att de vill inte ha den säkerhetsrisken. Kommer Eriksen inse att karriären är över?
Citera
2021-06-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Märkligt att läkarna inte hittat något fel än. Jag antar att hans hjärta har undersökts noggrant? Vad mer kan orsaka ett plötsligt hjärtstopp så där? Problem med andra organ? Dold virus- eller bakterieinfektion som typ Twar eller covid-19?

Måste bli jobbigt för CE att gå omkring i total ovisshet resten av livet om läkarna inte hittar någon förklaring.
Vissa hjärtrelaterade sjukdomar tar ett tag att utreda, eftersom man behöver samla in data över tid, så det kan ju kanske vara en anledning? Det kan ju också vara så att CE vet anledningen, men valt att inte kommunicera ut den. Infektioner tror jag brukar synas på en vanlig snabbsänka, så det borde ju rimligtvis gå rätt fort att utesluta. Det är en ren killgissning dock.
Citera
2021-06-14, 11:31
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har man hört något från hans klubb? Visst kanske tidigt för dem att ta ställning . Men kan ju anta att de vill inte ha den säkerhetsrisken. Kommer Eriksen inse att karriären är över?

"Christian Eriksen svävade mellan liv och död under lördagen.

Efteråt spreds en viral vaccinlögn, vilket fick Inters vd Giuseppe Marotta att dementera påståendet.

– Han har inte haft covid och han har inte blivit vaccinerad, säger han till Rai."

Det är enda uttalandet jag sett från klubben.
Citera
2021-06-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Har man väl fått en hjärtmuskelinflammation så brukar man rekommendera att man ska avstå från fysisk aktivitet i sex månader. Det om något talar emot att Inter skulle ha låtit vaccinera alla sina spelare.

Hälften av Inters spelare har fått covid och de har en policy att alla spelare skall vara vaccinerade inför nästa säsong, som börjar om några månader.
Uppgifterna om hjärtmuskelinflammation är nya, ingenting som man kände till när vaccinkampanjen påbörjades.
Tydligen har bla FDA känt till att spikproteinerna i vaccinen orsakar skador på organen i flera månader, allmänheten har dock fortfarande ingen aning om detta.
Citera
2021-06-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
du tror seriöst att alla lag som är med inte fått förtur till vaccinerna eller ?

Vad snackar du nu om??
Har inte sagt ett skit om det?
Ingen har ens nämnt något om det.

Mer än att vissa hela landslag, tex Danmark har sagt att de inte vill ha förtur och ta någon annans spruta.
Även spelare i andra landslag nekat sin spruta i tex Belgien.
Citera
2021-06-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Det finns inte, utan tvärtom att de inte är. De spelare som är vaccinerade iaf Lukaku och Vidal har fått det genom sina Landslag som de nu är och spelar med.

Alla andra korkade påståendet är falska.
Så alla länkar de försöker lura dig med ska du läsa ordentligt om du nu ens funderar över det.
Efter det dementerar du deras påstående som vi andra gör som inte knarkat bort våra hjärnor.

Så det finns istället en källa (källor?) som bekräftar det motsatta? Diskussionen mår absolut bra av att hållas så öppen som möjligt

Sen att nån användare ger tvivelaktig information är nåt som man nog får räkna med hursom...
Citera
2021-06-14, 11:36
Medlem
Nu har även Inters läkare Dr Volpi bekräftat att Eriksen inte har blivit vaccinerad.

""Right now, the important thing is that he recovers," added Dr Volpi, who also confirmed that Eriksen had never contracted COVID-19. He also was yet to receive a vaccine."

https://news.sky.com/story/euro-2020-christian-eriksen-suffered-cardiac-arrest-on-pitch-doctors-say-as-he-sends-greetings-to-te ammates-from-hospital-12331468

Detta bekräftas ju även av artikeln från den 18 maj. Där han interjuvas och säger att inför nästa säsong ska alla spelare vara vaccinerade

På Italienska står det
"Nel prossimo campionato i giocatori continueranno a essere monitorati. Ma al via tutti saranno vaccinati"

Översätter man det till svenska blir det
"I nästa nästa säsong så kommer spelarna att övervakas. Men i början av den kommer alla att vaccineras"

https://www.calciomercato.com/news/inter-il-medico-volpi-pochi-infortuni-e-5000-tamponi-cosi-nasce--19029
Citera
2021-06-14, 11:40
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frsgrd
Hej!
Men seriöst. Om man gått någon kurs, läst på en webbsida eller fått något förklarat för sig en gång så är man väl lite ödmjuk? Inte som majoriteten i denna tråd ”SÅ HÄR ÄR DE!!!!!”.
Som att jag ska börja diskutera hur fotboll går till bara för att jag sett ett Youtube-klipp när en spelare faller ner. Och sen vägra släppa att jag inte är den som är mest insatt i fotboll. Även om en spelare, en domare och hen som själv uppfann fotboll försöker förklara sporten så håller jag hårt på det jag uppfattat som sant. Jag till och med försöker lära Zlatan hur man spelar bäst. Jag har googlat olika tekniker så jag vet. Faktiskt.
Har man så dålig självuppfattning att man inte fattar att man kanske inte är den mest lärda i rummet? Stå och argumentera med zlatan? Man säger väl bara ”oops här var nog inte jag bäst lämpad att ge ut info eller råd” inte ”fast nu är det faktiskt så att man kan inte spela i Milan om man är över 35år”. Det blir ju en löjlig diskussion.

Är varken ung, aspi eller besserwisser. Men jag gillar människoliv. Och information som kan vara direkt skadligt vid att rädda ett sådant tycker jag är onödigt. Sen är jag trött på mansplaining också. Dryg kan jag dock erkänna att jag är. Släpp sargen bara.

Fast vänta lite nu..
Har jag inte varit ödmjuk menar du?
Innan du svarade på mitt inlägg så hade jag gjort ETT inlägg i den här tråden och det var att svara på en post som sa att man kunde starta ett hjärta med HLR.
Mitt svar var att man inte kan det och så länkade jag till en sida som sa samma sak.
Du påstår ju inte ens att jag har fel.
Jag har dessutom uttryckligen sagt att jag varken är läkare eller expert.
Så på vilket sätt är jag inte ödmjuk?
Vad andra i denna tråd säger eller gör är upp till dem.

För övrigt så är det inte så enkelt som att det finns en "mest lärd i rummet". Alla kan ha fel och ingen kan allt om allt. Och alla kan mest om något.
Om någon är läkare t.ex. och jag har en viss sjukdom: vem kan mest om denna sjukdom? han/hon eller jag?
Antagligen båda för jag är superintresserad av sjukdomen för det påverkar mig direkt. Men läkaren har info om sådant du inte googlar dig till.

Så jag säger samma sak: var lite ödmjuk. Livet är inte svart eller vitt alltid.
Citera
2021-06-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Så det finns istället en källa (källor?) som bekräftar det motsatta? Diskussionen mår absolut bra av att hållas så öppen som möjligt

Sen att nån användare ger tvivelaktig information är nåt som man nog får räkna med hursom...

Nästan alla länkar som gjort i tråden är att Vidal och Lukaku vaccinerats med sin första spruta i respektive landslag för 1-2 veckor sedan.

Även är det bekräftat av Inter VD att Eriksen inte är vaccinerad.

Jag är för diskussion och att vara skeptisk till denna "farliga" sjukdom samt det snabbt framtagna vaccinet.
Men när man använder falska påståenden och säger att artiklar innehåller info som inte stämmer för att man inte kan förstå engelska tillräckligt bra eller inte läser dem är inte ok.
Citera
2021-06-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
det enda jag vill veta är om han nyligen blivit vaccinerad, han och hela laget för den delen

"Corona. Svaret falder prompte fra landstræner Kasper Hjulmand, da han efter tirsdagens truppræsentation bliver spurgt til sin største bekymring lidt over to uger før første EM-kamp mod Finland.

Modsat spillerne fra Italien og Danmarks gruppemodstander Belgien mangler danskerne fortsat at blive vaccineret, og det sker ikke før EM."

"Vi indgår som helt almindelige mennesker (i den danske vaccineudrulning, red.), og det er ikke sådan, at vi står og tager den diskussion og siger, at vi skal foran i køen, siger han."

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-05-26-hjulmand-savner-vaccinehandling

Italien (og deres Inter spillere) startede deres vaccination i starten af maj:

"The players under consideration for a place in Roberto Mancini's Italy squad for next month's European Championship have all been given Covid-19 vaccinations.

The country's Ministry of Health authorised priority vaccinations for the footballers ahead of the delayed Euro 2020, which kicks off at Rome’s Stadio Olimpico when Italy face Turkey on 11 June."

https://www.rte.ie/sport/soccer/2021/0503/1213548-italian-squad-fully-vaccinated-ahead-of-euros/
Citera
2021-06-14, 12:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Eriksen har aldrig haft några hjärtproblem tidigare och har klarat alla medicinska kontroller under en professionell karriär som sträcker sig över elva år.

"REVEALED: Christian Eriksen has never had heart problems and passed all medical checks during his 11-year professional career - but doctors will now likely investigate after he collapsed on the pitch in horrifying incident at Euro 2020"
Kommer denna information från samma personer som mörkar att han är vaccinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in