2021-06-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Fakta: Göran är en fri man idag!

Det fanns ingen bevisning mot honom som höll.

Är du påverkad av något?
Är det något att fira? Våldtäktsgubben går fri, jippie!!

Ja, han är fri, precis som att 99% av alla våldtäktsmän går fria när bevisningen inte räcker till. Det är jävligt svårt att bevisa att en våldtäkt har begåtts. Det betyder inte att han är oskyldig. Han har redan erkänt att han sexuellt antastat EA mot hennes vilja. Det är tillräckligt för att utvisa honom härifrån, låsa in honom eller åtminstone kastrera gubbfan.

Kan man inte hålla kuken i styr så är man en samhällsfara och ska inte gå lös i samhället.
Citera
2021-06-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det är inte konstigare än att EA är en blodsugare som paratiserar på äldre män.
Taxerad inkomst
Inkomstår 2018 (deklarationsår 2019): 91 400 kr
Inkomstår 2019 (deklarationsår 2020): 123 342 kr
Inkomstår 2020 (deklarationsår 2021): Okänt

Skulder
I FUPen under "Personalia och dagsbotsuppgift" från 2019-04-11 inför kommande förtalsmål framgår det att EA har 150 000 kr i skulder.
2020-07-21 dömer Stockholms tingsrätt EA till att betala 24 985 kr till sin hyresvärd Svenska Bostäder.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Deklareras skadestånd?
Jag skiter väl i hennes skulder.

Kan du skicka något som bekräftar att hon parasiterar på äldre män? Vem är det som anmält henne för falsk våldtäktsanklagan annat än Lambertz själv?

Varsågod och släng fram det bara.
Citera
2021-06-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus

Ja, han är fri, precis som att 99% av alla våldtäktsmän går fria när bevisningen inte räcker till. Det är jävligt svårt att bevisa att en våldtäkt har begåtts. Det betyder inte att han är oskyldig. Han har redan erkänt att han sexuellt antastat EA mot hennes vilja. Det är väl tillräckligt för att utvisa honom härifrån eller åtminstone kastrera gubbfan.
Källa begärd - se min fetning av din text?
Citera
2021-06-14, 11:14
Medlem
Citat:
Källa begärd - se min fetning av din text?
Absolut. Om någon ger mig en källa som styrker påståendet att EA falskt anmäler män för våldtäkter till höger och till vänster.

Och nej, våldtäktsgörans blogg är inte en trovärdig källa.
Citera
2021-06-14, 11:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Ja, han är fri, precis som att 99% av alla våldtäktsmän går fria när bevisningen inte räcker till. Det är jävligt svårt att bevisa att en våldtäkt har begåtts. Det betyder inte att han är oskyldig. Han har redan erkänt att han sexuellt antastat EA mot hennes vilja. Det är tillräckligt för att utvisa honom härifrån, låsa in honom eller åtminstone kastrera gubbfan.

Kan man inte hålla kuken i styr så är man en samhällsfara och ska inte gå lös i samhället.
Nej han har inte "erkänt att han sexuellt antastat EA mot hennes vilja".
Han är frisläppt, anklagelserna är nedlagda. Det betyder att han skall betraktas som oskyldig.
Han har inte begått någon våldtäkt & är således ingen våldtäktsman. Precis som att de andra, som EA också falskanmält, inte heller är några våldtäktsmän.

Du fantiserar. Då framstår som en pajas & allt du säger verkar efterblivet.
Citera
2021-06-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej han har inte "erkänt att han sexuellt antastat EA mot hennes vilja".
Han är frisläppt, anklagelserna är nedlagda. Det betyder att han skall betraktas som oskyldig.
Han har inte begått någon våldtäkt & är således ingen våldtäktsman. Precis som att de andra, som EA också falskanmält, inte heller är några våldtäktsmän.

Du fantiserar. Då framstår som en pajas & allt du säger verkar efterblivet.
Missade du mitt inlägg tre sidor tillbaka?

Jaha, och vilka är de andra som EA falskanmält? Källa på det tack!
Citera
2021-06-14, 11:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Absolut. Om någon ger mig en källa som styrker påståendet att EA falskt anmäler män för våldtäkter till höger och till vänster.

Det har många gånger i tråden i detalj redogjorts för de andra två fall där EA anmält oskyldiga för våldtäkt, manipulerat bevis. Men det har avslöjats av advokater & domstol och bägge dessa män blev friade. Det finns länkar till förhör & förundersökningsprotokoll, bara att läsa.

Läs tråden din jävla pajas.
Citera
2021-06-14, 11:20
Medlem
Citat:

Så det var endast skitsnack av dig att:

* "99% av alla våldtäktsmän går fria"

* "erkänt att han sexuellt antastat EA"

Ingen källa kan du ge?

Svagt!
Citera
2021-06-14, 11:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Fakta: Göran är en fri man idag!

Det fanns ingen bevisning mot honom som höll.
Ens för åtal.

-------
Är du påverkad av något?
Ja, det var en fråga om bevisning. Åklagarens samlade bedömningen var att bevisningen inte räckte för en fällande dom.
Hennes bedömning var inte att det bevisats att Lambertz var oskyldig.
Senast redigerad av DoraF 2021-06-14 kl. 11:27.
Citera
2021-06-14, 11:25
Medlem
Citat:
Så det var endast skitsnack av dig att:

* "99% av alla våldtäktsmän går fria"

* "erkänt att han sexuellt antastat EA"

Ingen källa kan du ge?

Svagt!
Jo, jag skrev ju det. Om du börjar så ska du få hur många källor som helst av mig.
Citat:
Det har många gånger i tråden i detalj redogjorts för de andra två fall där EA anmält oskyldiga för våldtäkt, manipulerat bevis. Men det har avslöjats av advokater & domstol och bägge dessa män blev friade. Det finns länkar till förhör & förundersökningsprotokoll, bara att läsa.

Det fanns ingen källa alltså. Då vet jag.
Citera
2021-06-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det var en fråga om bevisning. Åklagarens samlade bedömningen var att bevisningen inte räckte för en fällande dom.
Hennes bedömning var inte att Lambertz var oskyldig.

Om han inte åtalas kan han inte dömas och förblir oskyldig per definition.
Citera
2021-06-14, 11:34
Medlem
Citat:

Sedan så hoppas jag att du inser att bara för att någon frias pga ej tillräckligt med bevisning så är det inte samma sak som att man gör bedömningen att den brottsanklagade personen är oskyldig.

Är det här något som du förstår dig på eller inte?

Hur ska man bevisa en våldtäkt?

Du kan ju tala om det för mig. Vad kan EA göra för att bevisa att hon har blivit våldtagen av GL, alltså rent hypotetiskt nu, ifall hon faktiskt har blivit våldtagen?
Senast redigerad av ciprus 2021-06-14 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in