2021-06-13, 21:57
Medlem
Har lyssnat på boken nu två gånger. Man hör nya saker varje gång.

Alldeles i början, berättas det att HA såg fram emot att väcka sin storasyster och berätta för henne om killen hon förälskat sig i och som visat henne stort intresse. Inne på stadt var där även en annan kille som hängt efter henne hela kvällen. En av tjejkompisarnas pojkvän hade hängt efter henne sen de kom till stadt. Men hon var inte intresserad.

Om han fått nobben hela kvällen, känns ju detta som ett klassiskt svartsjukedrama. Kanske inte tänkt att det skulle bli den från början MEN alltefter promenaden hem fortgick, eskalerade allt.

Det är väldigt intressant också med dansken. Som inte hade så mycket koll på kvällen - uppgav olika filmer han sett, klockslag mm.
Han åker till DK efter att HA försvunnit. Detta tycker jag är mycket anmärkningsvärt.
Har han tagit HAs kropp med sig till DK?
Kan han ha kört ikapp HA med killen från Stadt i bilen och de erbjuder HA skjuts...

Han hade väl även en vit bil.

Umgicks/känner dansken några av dessa herrar som diskuteras här...?
Citera
2021-06-13, 23:14
Medlem
Kanske finns ett samband mellan K.M (pilot) och B.W samt P.U.
G.W trodde ju som sagt att minst två gärningspersoner hanterat..mkt svammel här på F.B...get used to it..😁
Citera
2021-06-13, 23:18
Medlem
Om tre timmar typ.. för 29 år sedan inträffade detta hemska dåd!!!
Det är inget svammel...dessutom tycker jag att det är obehagligt att föräldrarna ”ligger inför döden”-typ...medellivslängden hos en frisk människa utan sjukdomar är hyfsat hög nuförtiden...räkna inte ut en 80-åring...f-n!
Citera
2021-06-13, 23:29
Medlem
Jag framhärdar...tipset kring båtfärden är det bästa på en dekad..minst..either you’re with me or against me!
Jag är på Helenas sida..thats it!
Om K.M P.U eller B.W kände varann vet jag inget om - nån som vet..?!
Citera
2021-06-13, 23:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sansa dig!

Jag tror att en kombination av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori kan vara möjlig. Kan du respektera det?

Du skriver: "Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?"

* Ok, VET du att BW:s pappa var skriven på Gärdesgatan? Ja eller nej!
* Att båten "förmodligen fanns i stan" säger ju det mesta ... Om den inte gjorde det, då?
* Ebeneezer22 hävdar att BW:s före detta flickvän har pratat om en "nattlig båttur". VET du att en sådan "nattlig båttur" ägde rum? Ja eller nej!
* KAN du bekräfta att någon ska ha sett att BW tvättade kläder den där söndagsmorgonen?

Vidare: "Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän? Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig."

* VET du att BW var på plats hos Ulrika i föräldrahemmet tidigt dagen efter medan Ulrika åkte till Töreboda? Ja eller nej!
* VET du att BW planterade droger i Helenas garderob? Ja eller nej! Och varför, i så fall?

I övrigt håller jag med dig: BW är mycket intressant. Och turerna med att familjen Andersson inte tycks vilja höra talas om GW Perssons teori har jag tagit upp många gånger, samt frågat mig - och er andra - varför! Men snälla: Beskyll mig nu inte för att dra fokus från BW!

Men jag är helt övertygad om följande: PU är gravt insyltad, "mannen med pilotglasögon" likaså. Sedan håller jag dörren öppen för ytterligare en person. Kanske BW? Männen som "Hanna" säger sig ha hört högljutt prata i munnen på varandra, kan ha varit ett gräl dem emellan i det förmodade kaoset (att de inte var ense om det som precis hade skett, typ). Kan du känna dig nöjd med detta? Att jag inte leder bort intresset för BW? Fast å andra sidan: Jag gör precis som jag vill, om det skulle vara så!

Det låter bra Ugglan, jag håller med dig också till en viss del. Men nu tog du i så det nästan kom i fjäderskruden...
Citera
2021-06-13, 23:56
Medlem
Dessa intressanta detaljer kring B.W aktiviteter denna natt är för mig övertydliga..båtfärd+tvättmaskinen på morgonkvisten samt andra anmärkningsvärda beteenden under dessa dagar..som dessutom vidimerats av ett flertal personer, även i tråd naturligtvis.
Kolla vad karln hade för sig...hur svårt kan det va liksom..!?!
Mest intressanta tipset just nu...vad tror du Ugglish..?
Citera
2021-06-13, 23:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Kanske finns ett samband mellan K.M (pilot) och B.W samt P.U.
G.W trodde ju som sagt att minst två gärningspersoner hanterat..mkt svammel här på F.B...get used to it..😁

Nä GW's gubbar ska ju ha väldigt starka band det har väl knappast dessa 3 herrar.
Citera
2021-06-14, 00:13
Medlem
Okej..ser inte dessa band heller riktigt...kanske inte K.M är pilot utan M.K som någon föreslog ganska nyligen-där verkar det finnas band med B.W oxå tydligen..?!
Citera
2021-06-14, 00:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Okej..ser inte dessa band heller riktigt...kanske inte K.M är pilot utan M.K som någon föreslog ganska nyligen-där verkar det finnas band med B.W oxå tydligen..?!

Jag ställde frågan nyligen om MK möjligen kunde vara pilot men fick då svaret av någon "att han var för lång" och att brovittnet skulle ha reagerat över detta. Ett resonemang som Ugglan inte köpte om jag minns rätt.

Ja precis, där finns ju bandet mellan MK och BW som var "sambos" vid den här tidpunkten den aktuella sommaren.
Citera
2021-06-14, 01:47
Medlem
https://youtu.be/gq4l1r0NQ2k
Denna länken där GW pratar om fallet är värt att lyssna på igen om man tror på 2 gärningsmän.
Citera
2021-06-14, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
https://youtu.be/gq4l1r0NQ2k
Denna länken där GW pratar om fallet är värt att lyssna på igen om man tror på 2 gärningsmän.
Tack, ja intressant!

Han är ju övertygad om att HA har fått skjuts direkt ifrån torget.
Då blir det ju intressant med brovittnet. Hur kan hon ha sett dem då?
Det var ju någon tidigare i tråden som just påpekade detta..

Vittne såg ju faktiskt HA hoppa in i en bil på torget..
Kan vittnet senare ha blivit hotad av någon och blivit tvungen att ta tillbaka det..
Citera
2021-06-14, 07:23
Medlem
Citat:
Dessa intressanta detaljer kring B.W aktiviteter denna natt är för mig övertydliga..båtfärd+tvättmaskinen på morgonkvisten samt andra anmärkningsvärda beteenden under dessa dagar..som dessutom vidimerats av ett flertal personer, även i tråd naturligtvis.
Kolla vad karln hade för sig...hur svårt kan det va liksom..!?!
Mest intressanta tipset just nu...vad tror du Ugglish..?

Självklart är detta tipset jätteintressant. Vet du om polis har noterat det? Har de fått namn på vem de kan höra i frågan?
Jag skulle jättegärna höra din teori från vad som hände från det att Stadt stängde tills båtfärden ägde rum!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in