2021-06-13, 19:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jag tror chansen att de är någon av de är mycket låg. Hur ofta faller professionella fotbollsspelare ihop med hjärtstopp på grund av förkylning eller infektion? Har väl aldrig hänt vad jag vet. Hade de känt sig riktigt dåliga så hade de inte spelat.

Att det skulle vara Covid är mycket liten chans också. De testar alla spelare kontinuerligt (inkl innan match).

Ja precis. Och eftersom han inte fått vaccin så blir den enda logiska förklaringen medfött hjärtfel.
Citera
2021-06-13, 19:23
Medlem
NeoVains avatar
Det verkar som han fick vaccinet för 12 dagar sedan. Det förklarar allt.

https://www.instagram.com/p/CQCSkpAHoVj/?utm_medium=copy_link
Citera
2021-06-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vilka teorier är det, upplys mig din löjliga lilla fitta. Du skulle låta staten injicera arsenik i dig utan att ifrågasätta ett skit din dumma apa. Regimer älskar löjliga cucks som du.
Om du vill övertyga folk om att vaccin är farligt finns det bättre sätt än spamma trådar som någon antisocial incel.

Läkarna kommer att utreda allt de hittar i hans journal som kan ha haft ens den minsta risk att orsaka hjärtstopp, inkl. eventuella vaccin.
Citera
2021-06-13, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
CE hade puls och andades när landslagsläkaren och övrig medicinsk personal nådde honom, men sen hände något (han slutade andas gissar jag) och då inledde man genast HLR vilket uppehåller syresättningen till hjärnan. CE defibrillerades ca någon minut efter att HLR startades (att döma av den YT-video som postades nyligen), och så vitt jag vet behövde de bara ge honom en stöt innan han återfick sinusrytm. Om det här händelseförloppet stämmer så är det extremt osannolikt att han skulle ha ådragit sig några hjärnskador som följd av hans "död" och återupplivning.

Vad som hände efter att han bars ut från planen och fördes till sjukhus vet vi förstås ingenting om.

Vem påstår det där?

Han fick hjärtstillestånd. Sedan kan man fortsätta att andas ett litet tag till efter det.

Man såg på närbilder att hans pupiller var orörliga.
Citera
2021-06-13, 19:25
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain

Nej det är konstaterat som fake news för länge sedan. Kom in i matchen. Det är dementerat av alla, inklusive Inters VD.
Citera
2021-06-13, 19:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag tror chansen att de är någon av de är mycket låg. Hur ofta faller professionella fotbollsspelare ihop med hjärtstopp på grund av förkylning eller infektion? Har väl aldrig hänt vad jag vet. Hade de känt sig riktigt dåliga så hade de inte spelat.

Att det skulle vara Covid är mycket liten chans också. De testar alla spelare kontinuerligt (inkl innan match).

Hur många spelare har fallit ner av covidvaccin?
Citera
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej det är konstaterat som fake news för länge sedan. Kom in i matchen. Det är dementerat av alla, inklusive Inters VD.

Jaaa Inters VD.. han som är med i P2 orden?
Citera
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
SÅ här stod det i nyhetsartikeln:

Källa: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/l%C3%A4kare-eriksen-troligen-drabbad-av-hj%C3%A4rtsvikt/ar-AAKYVyZ?ocid=msedgntp

Det måste vara ett översättningsfel, eller något annat fel. Ingen läkare, i synnerhet inte en hjärtläkare, skulle börja yra om hjärtsvikt i det här sammanhanget med en ung, tidigare frisk elitidrottare på högsta nivå.
Citera
2021-06-13, 19:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain

Sitter du alltså ett dygn senare och postar något som dementerades igår?
Citera
Medlem
MrMadoffs avatar
Är det fortfarande för mycket begärt att få en bild från sjukhussängen på en stabil CE som gör tummen upp?
Citera
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vem påstår det där?

Han fick hjärtstillestånd. Sedan kan man fortsätta att andas ett litet tag till efter det.

Man såg på närbilder att hans pupiller var orörliga.

Den danske landslagsläkaren i någon intervju berättade att CE hade puls och andades när de kom fram till honom, sen försämrades han och de inledde HLR. Pupillerna nämnde han inte, men jag får gratulera dig till sådan höksyn att du tror att du skulle upptäcka pupillförändringar även på inzoomade tv-bilder.
Citera
2021-06-13, 19:36
Medlem
Citat:
https://www.calciomercato.com/news/inter-il-medico-volpi-pochi-infortuni-e-5000-tamponi-cosi-nasce--19029

Det enda som står om vaccination i artikeln, förutom det i ingressen, är följande.

" Nel prossimo campionato i giocatori continueranno a essere monitorati. Ma al via tutti saranno vaccinati"

Översätter man detta så står det följande

"I nästa mästerskap fortsätter spelarna att övervakas. Men i början kommer alla att vaccineras "

Dvs inför nästa säsong så kommer alla spelare vara vaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in