2021-06-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo man är död när hjärtat slutar slå. Jösses

Medvetslös. Personen dör när hjärnan dör.
Citera
2021-06-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det utesluter överhuvudtaget inte att vaccin potentiellt kan ha spelat roll i just detta fall. Suck.

Jag tycker det är rimligare att något som hänt hundratals gånger inom fotboll har en naturlig förklaring än att halva tråden fylls av konspirationsdårar.

Det märks att vaccinkonspiratoriker har brist på fritid med tanke på hur många det är som spammar sönder varje möjlig tråd att försöka få in vaccinkritiska teorier.

Hade Eriksen fallit ihop av en pistolkula i bröstet på plan hade ni hittat något sätt att koppla det till vaccinet med.
Citera
2021-06-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Jag tycker det är rimligare att något som hänt hundratals gånger inom fotboll har en naturlig förklaring än att halva tråden fylls av konspirationsdårar.

Det märks att vaccinkonspiratoriker har brist på fritid med tanke på hur många det är som spammar sönder varje möjlig tråd att försöka få in vaccinkritiska teorier.

Hade Eriksen fallit ihop av en pistolkula i bröstet på plan hade ni hittat något sätt att koppla det till vaccinet med.

Rimligt eller inte, spelar ingen roll din idiot. Möjligheten finns fortfarande hur liten den än må vara. Tror du vetenskapen bara skiter i att ifrågasätta och undra saker bara för att det "verkar" orimligt. Fan håll dig till religionen istället då.
Citera
2021-06-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Otäckt hur som helst! Jag såg också matchen (live) när det hände. "Christian Eriksen's cardiologist at Tottenham shares his medical view": https://www.youtube.com/watch?v=hO5D2WG2gEw

Verkligen. Det var sjukt att de inte bröt sändningen tidigare. Man såg ju direkt när Eriksen låg där helt stilla med orörliga pupiller att det handlade om något livshotande. Det gick t.o.m. att se HLR + användandet av defibrillator genom spelarna som bildade en ring runt Eriksen.
Citera
2021-06-13, 19:01
Medlem
Hegamons avatar
Hjärtsvikt - Hur kan hjärtsvikt uppstå så plötsligt? Jag trodde hjärtsvikt bara kunde uppstå över ett dygn vid alvarlig sjukdomstillstånd i övriga kroppen.
Citera
2021-06-13, 19:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Rimligt eller inte, spelar ingen roll din idiot. Möjligheten finns fortfarande hur liten den än må vara. Tror du vetenskapen bara skiter i att ifrågasätta och undra saker bara för att det "verkar" orimligt. Fan håll dig till religionen istället då.

Den enda möjlighet som finns för det nu är isåfall att vaccinet är luftburet. Isåfall är du illa ute.

Inter director says Eriksen did not have COVID and was not vaccinated
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/eriksens-former-cardiologist-says-he-had-no-history-heart-concerns-2021-06-13/
Citera
2021-06-13, 19:02
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Läkarna fick igång hjärtat med defibrilator, ja.
Ok kan du länka en källa?
Citera
2021-06-13, 19:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hjärtsvikt - Hur kan hjärtsvikt uppstå så plötsligt? Jag trodde hjärtsvikt bara kunde uppstå över ett dygn vid alvarlig sjukdomstillstånd i övriga kroppen.

Infektion, förkylning eller covid kan bjuda på det.
Citera
2021-06-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ok kan du länka en källa?

Från en pressträff med Danmark. Tydlig räckte det med en deff för att starta om hans hjärta.

https://www.theguardian.com/football/2021/jun/13/he-was-gone-christian-eriksen-had-cardiac-arrest-denmark-doctor-says
Citera
2021-06-13, 19:07
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Så CE var alltså död innan defibulatorn användes, undrar hur länge det var isåfall. Det kan ju skada hjärnan att vara utan syre en längre period
CE hade puls och andades när landslagsläkaren och övrig medicinsk personal nådde honom, men sen hände något (han slutade andas gissar jag) och då inledde man genast HLR vilket uppehåller syresättningen till hjärnan. CE defibrillerades ca någon minut efter att HLR startades (att döma av den YT-video som postades nyligen), och så vitt jag vet behövde de bara ge honom en stöt innan han återfick sinusrytm. Om det här händelseförloppet stämmer så är det extremt osannolikt att han skulle ha ådragit sig några hjärnskador som följd av hans "död" och återupplivning.

Vad som hände efter att han bars ut från planen och fördes till sjukhus vet vi förstås ingenting om.
Citera
2021-06-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Infektion, förkylning eller covid kan bjuda på det.

Med tanke på att det är mitt i sommaren så lutar det åt covid, indiska varianten. Om han inte är vaccinerad dvs.
Citera
2021-06-13, 19:11
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Den enda möjlighet som finns för det nu är isåfall att vaccinet är luftburet. Isåfall är du illa ute.

Inter director says Eriksen did not have COVID and was not vaccinated
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/eriksens-former-cardiologist-says-he-had-no-history-heart-concerns-2021-06-13/

ja då stor ord mot ord , någon ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in