2021-06-13, 18:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men om V menar allvar kommer de självklart att fälla Löfven.

Det kan de inte ensamma, ett spel för gallerierna. M och KD kommer visa att de inte menar allvar med misstroendeomröstning. Sedan fortsätter allt som förut ..
Citera
2021-06-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Eftersom moderaterna saknar parlamentariskt underlag för att bilda regering lär Löfven få fortsätta.
Det enda som händer är att Vänsterpartiet har satt ner foten.
Då måste Centern och Liberalerna alltså acceptera att det inte blir några marknadshyror. Kommer de att göra det?
Citera
2021-06-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det kan de inte ensamma, ett spel för gallerierna. M och KD kommer visa att de inte menar allvar med misstroendeomröstning. Sedan fortsätter allt som förut ..
Hur många väljare kommer inte M och KD förlora om de räddar kvar Löfven?
Citera
2021-06-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo, det har de sagt varenda gång. Och hur många gånger har de fällt Löfven hittills? Vad god räkna upp gångerna.

*cricket noices*
Nej, jag menar att M och KD kan inte kan rädda kvar Löfven för att få igenom marknadshyror. Det accepterar inte deras väljare.
Citera
2021-06-13, 18:06
Medlem
Tror V behöver göra något radikalt för att visa sig vara relevanta.

Sedan taktiskt tjänar de på att ge groggnäsan en örfil nu.

Då vet S att V har en röd linje och vägrar gå med på vad som helst.

Det måste vara demoraliserande att vara stödparti för D när C och L får igenom punkt efter punkt och V blir rövknullade av JÖK:en.
Citera
2021-06-13, 18:06
Bannlyst
Är inte alls förvånad. Noshi är rak på sak och inte som dörrmattorna från 70-talet till Jonas Sjöstedt. När Annie Lööf var så kaxig mot henne i partiledardebatten så tror jag att Noshi fick nog.
Citera
2021-06-13, 18:08
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Då måste Centern och Liberalerna alltså acceptera att det inte blir några marknadshyror. Kommer de att göra det?
Vänsterpartiet behöver ett parti till för att väcka misstroendeförklaring mot marknadshyror i nyproduktionen.
Det enda partiet som är emot marknadshyror i nyproduktionen är Sverigedemokraterna. Kommer dom att kroka arm? Tror inte det.
Citera
2021-06-13, 18:09
Medlem
Citat:
Vänsterpartiet behöver ett parti till för att väcka misstroendeförklaring mot marknadshyror i nyproduktionen.
Det enda partiet som är emot marknadshyror i nyproduktionen är Sverigedemokraterna. Kommer dom att kroka arm? Tror inte det.
Då får de väl skylla sig själva att det blir marknadshyror. Om de sätter prestigen före sakfrågorna.
Citera
2021-06-13, 18:11
Medlem
– Det kommer gå snabbt nu. Vi vill agera innan riksdagen gå på ledighet, uppger en källa inom V till Ekot.

På Vänsterpartiet vill man inte bekräfta uppgiftera:

– Just nu kan jag inte bekräfta det Ekot säger. Vi har ingen kommentar på det, säger V-ledaren Nooshi Dadgostars presskontakt Hanne Kristin Wolden.

Jag tror faktiskt att dom kommer att gå hela vägen och väcka misstroende. Sen hur dom går vidare vet jag inte men tror dom menar allvar den här gången.

Skulle man INTE fälla regeringen tappar ju V all form av trovärdighet då kan deras väljare likaväl rösta på S eller mP.
Citera
2021-06-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Är inte alls förvånad. Noshi är rak på sak och inte som dörrmattorna från 70-talet till Jonas Sjöstedt. När Annie Lööf var så kaxig mot henne i partiledardebatten så tror jag att Noshi fick nog.

Det tror jag med.
Citera
2021-06-13, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
– Det kommer gå snabbt nu. Vi vill agera innan riksdagen gå på ledighet, uppger en källa inom V till Ekot.

På Vänsterpartiet vill man inte bekräfta uppgiftera:

– Just nu kan jag inte bekräfta det Ekot säger. Vi har ingen kommentar på det, säger V-ledaren Nooshi Dadgostars presskontakt Hanne Kristin Wolden.

Jag tror faktiskt att dom kommer att gå hela vägen och väcka misstroende. Sen hur dom går vidare vet jag inte men tror dom menar allvar den här gången.

Skulle man INTE fälla regeringen tappar ju V all form av trovärdighet då kan deras väljare likaväl rösta på S eller mP.
Även om V redan tar mycket röster från S och MP så kommer V aldrig bli tillräckligt stora för att påverka inriktningen i regeringspolitiken om inte S låter V ha den rollen. Det är därför man måste ta till det här vapnet om att fälla regeringen skarpt i vissa fall.
Citera
2021-06-13, 18:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Eftersom moderaterna saknar parlamentariskt underlag för att bilda regering lär Löfven få fortsätta.
Det enda som händer är att Vänsterpartiet har satt ner foten.

Det är svårt att sia om. Å ena sidan är det så lite kvar på mandatperioden att det vore onödigt med extraval, och det kan ju ses som slarvigt av ett parti som ska vara måna om att inte slösa med skattemedel. Å andra sidan ser det inte bra ut att låta den här regimen hållas. Å tredje sidan, fälla Löfvén över politik som är positiv ur ett M-perspektiv? För just den här frågan är ju i linje med Moderaternas syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in