2021-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det här var riktigt bra av Löfven. Gå med på ett möte och ge dom hopp och sen ställa in precis innan för att visa idioterna att de hör hemma framför dörren.
Hur ska V kunna resa sig från detta? De borde i och för sig vara vana att ligga där framför dörren och rösta som husse befaller.
Han får A+ i härskarteknik.
Citera
2021-06-13, 17:49
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
V tänker gå vidare nästa vecka uppger nu V för Ekot.

Ni får aftonbladet dock eftersom det var där jag såg det.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/vaensterpartiet-planerar-att-faella-regeringen-innan-sommaren.rRBbJgQmE

mmmm mja....vad säger ni? Oavsett vad de gör så lär nog Stefan svettas lite extra i sängvärmen nu, det är alltid något.
SD lär ju hänga på men räcker detta för att KD och M skall överväga något igen?

Edit: Egentligen säger de inte mer nu än de redan sagt så läget känns väl precis detsamma kan jag ju tänka....fast de säger de kan gå vidare redan nästa vecka så värmen skruvades väl möjligtvis upp lite kanske.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2021-06-13 kl. 17:56.
Citera
2021-06-13, 17:54
Medlem
Ekot erfar: V tänker FÄLLA regeringen före sommaren.

I helgen har Vänsterpartiets partistyrelse suttit i möte, och fattat beslut om vägen framåt. Enligt vad Ekot erfar, så kommer man att agera i misstroendefrågan redan före sommaren, om statsminister Stefan Löfven inte tar hänsyn till Vänsterpartiets krav.

https://sverigesradio.se/artikel/ekot-erfar-v-tanker-agera-i-fragan-om-marknadshyror-fore-sommaren

SD lär ju rösta för. Hur kommer KD och M göra? Det blir lite förlust oavset hur dom gör. Röstar dom inte bort regeringen Löfven har dom 0 förtroende i frågan.

Vad tror ni kommer att hända?
Citera
2021-06-13, 17:55
Medlem
– Vänsterpartiet har riktat in sig på helt fel fråga om man vill göra skillnad för svensk välfärd och svenska arbetare. Det här handlar om nyproduktion och det kommer göra marginell skillnad i praktiken. Dessutom tror vi inte att Vänsterpartiet, till syvende och sist, är beredda att fullfölja hotet. Det här ska fram nästa år och då ska svenskarna ändå till val, har Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch sagt tidigare.
Citera
2021-06-13, 17:55
Avslutad
Har de påstått många gånger förr , tror jag först när jag ser det.
Citera
2021-06-13, 17:56
Medlem
Hur ska Löfven slingra sig ur det här?

Hans uttalanden kommer att bli alltmer sluddriga och obegripliga de närmaste veckorna.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
De första hundra gångerna de påstod att dom skulle fälla regeringen fanns det nog någon som blev hoppfull men inte nu längre, V är ett tragiskt skämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
– Vänsterpartiet har riktat in sig på helt fel fråga om man vill göra skillnad för svensk välfärd och svenska arbetare. Det här handlar om nyproduktion och det kommer göra marginell skillnad i praktiken. Dessutom tror vi inte att Vänsterpartiet, till syvende och sist, är beredda att fullfölja hotet. Det här ska fram nästa år och då ska svenskarna ändå till val, har Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch sagt tidigare.
Men om V menar allvar kommer de självklart att fälla Löfven.
Citera
2021-06-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har de påstått många gånger förr , tror jag först när jag ser det.

Nu verkar det dock vara skarpt eftersom dom till och med gått ut med tid för när det ska ske - nästa vecka...
Citera
2021-06-13, 17:57
Medlem
Tarrous avatar
Nooshi är en värdelös vapenskramlare, V kommer hellre agera dörrmatta än att skapa möjligheten för andra än en S ledd regering att ta makten.
Citera
2021-06-13, 17:58
Medlem
Turist i tidens avatar
Eftersom moderaterna saknar parlamentariskt underlag för att bilda regering lär Löfven få fortsätta.
Det enda som händer är att Vänsterpartiet har satt ner foten.
Citera
2021-06-13, 17:58
Medlem
franges avatar
Vilken gång i raden under Löfvenregimen är det som VPK hotar med att fälla regimen om de inte får som de vill, sjätte? Sjunde gången? Jag har tappat räkningen.

Och har de fullföljt hotet någon gång? Nej. Har de fått vad de ville i utbyte? Nej.

VPK är och förblir Löfvens lilla dörrmatta oavsett hur mycket de än försöker brösta upp sig i media innan. Och det vet han också om.

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men om V menar allvar kommer de självklart att fälla Löfven.
Jo, det har de sagt varenda gång. Och hur många gånger har de fällt Löfven hittills? Vad god räkna upp gångerna.

*cricket noices*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in