2021-06-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Tog för givet att spelarna redan fått sina sprutor via klubb eller landslag. Rätt liten chans att det här som hände Erikssen har något med med vaccinet att göra men visst en viss procent yngre blir dåliga som fan av vaccinet det har jag sett på jobbet ett par gånger. Med yngre menar jag under 35.

Mvh

Det beror helt på vilket land man spelar klubblagsfotboll i, vilket land kan kommer ifrån och om man haft covid-19 eller inte. Länder har regler om vilka grupper som som ska vaccineras först och undantag får inte göras om någon inte godkänner det.

Ett exempel är att Italien fick ett tillstånd att vaccinera sin trupp trots att de ligger efter med vaccineringen. Endast 6.3 miljoner av 60 miljoner har fått sin andra dos. Annars hade spelarna fått vänta tills det var deras tur. Många som spelar klubblagsfotboll i Ryssland har blivit vaccinerade. Så vissa svenskar som spelar där är vaccinerade medan andra som spelar i andra ligor, exempelvis allsvenskan inte är det.
Senast redigerad av stifmeister89 2021-06-13 kl. 17:12.
Citera
2021-06-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Ja visst! Intala dig det utan att ha något belägg för ditt påstående.

Vi spekulerar i denna tråd
Citera
2021-06-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Han var inte död, han lever idag ju.

Fattar du inte vad ordet var innebär? Att han var död i 78 min är inte samma sak som att han är död idag. Om hjärtat slutar slå så är du kliniskt död. Det var det som hände med Muamba. Men de lyckades återuppliva honom.

Eriksen var död en kort stund igår (enligt danska läkaren). Men förväntar mig inte att du ska förstå det. Du är väl för upptagen med att diskutera vaccinet.
Senast redigerad av stifmeister89 2021-06-13 kl. 17:15.
Citera
2021-06-13, 17:12
Avslutad
Tja, det visade sig att jag hade fel om Eriksens vaccinering. Ja, jag är inte sämre människa än att jag kan erkänna att jag hade fel om den saken nu när det verkar ha blivit utrett att han inte var vaccinerad. Däremot var det inte fel i stunden att misstänka vaccinet om det nu skulle varit så att han varit vaccinerad, vilket vi inte visste vid tillfället. Det vore inte första gången någon fått hjärtstillestånd efter Covidsprutan, bara den mest offentliga. Nu verkar det emellertid inte vara så och då är jag inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel.
Citera
2021-06-13, 17:19
Medlem
xrlpyts avatar
Tråden startades i fotbollsforumet, och har senare flyttats av mod.
Citera
2021-06-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
1. Inters VD har gått ut och sagt att Eriksen ej tagit vaccin. Han borde nog veta.
2. Danska landslaget har inte vaccinerat spelarna.
3. Det första symptomet på hjärtmuskelinflammation är inte plötsligt hjärtstopp som du verkar tro.
4. Ja, det har rapporterats kring 200-300 fall av hjärtmuskelinflammation av 130 miljoner doser vaccin. Hur många av dessa har lett till hjärtstopp?

Det är otroligt osannolikt som du ser. Så pass osannolikt att det hör inte till topic ens. Om du inte fattar det så tycker jag synd om dig.

Du kritiserar mig att jag lägger tid till att stå emot dessa fjanterier, samtidigt som du själv är inne och spammar dagarna i ända. Hur vore det med lite självrannsakan?

1. Källa?
2. Källa?
3. Obehandlad hjärtmuskelinflammation kan i allra högsta grad leda till plötsligt hjärtstopp. Vet personligen minst ett par fall.
4. Nej, inte 130 miljoner doser. Långt färre än det då hjärtmuskelinflammation är en biverkning som drabbar unga. Majoriteten av alla vaccinerade är mycket gamla och medelålders, inte unga. Du får nog dra av 100+ miljoner. Incidenten är således mycket högre. Lägg därtill orapporterade fall.

Det är absolut sannolikt. Varför vill du mörka att det skulle kunna vara sannolikt även om risken är 1%? Det är helt uppenbart att det är ideologiska skäl från ditt håll ditt sketna sossetroll.
Citera
2021-06-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Bra där! Ja tyckte jag läste det också.

Han gör bort sig själv stackarn.

Det må vara en tråd som flyttats till medicin & hälsa. Men det betyder inte att personer ska skriva om helt irrelevanta saker som att vaccinet är orsaken, när det inte finns några uppgifter som tyder på det. Om det skulle komma fram uppgifter att så är fallet så blir det relevant. Men fram tills dess är det off topic.
Citera
2021-06-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
1. Källa?
2. Källa?
3. Obehandlad hjärtmuskelinflammation kan i allra högsta grad leda till plötsligt hjärtstopp. Vet personligen minst ett par fall.
4. Nej, inte 130 miljoner doser. Långt färre än det då hjärtmuskelinflammation är en biverkning som drabbar unga. Majoriteten av alla vaccinerade är mycket gamla och medelålders, inte unga. Du får nog dra av 100+ miljoner. Incidenten är således mycket högre. Lägg därtill orapporterade fall.

Det är absolut sannolikt. Varför vill du mörka att det skulle kunna vara sannolikt även om risken är 1%? Det är helt uppenbart att det är ideologiska skäl från ditt håll ditt sketna sossetroll.

Uppgifter från Inter (hans klubblag) och den danska förbundskaptenen och hans team. Folk har upprepat de flera gånger i tråden. Leta reda på det själv eller googla. Jag tycker inte att folk ska behöva upprepa samma sak 20 gånger.
Citera
2021-06-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det har motbevisats då det är klarlagt att spelaren helt enkelt inte tagit vaccinet. Vaccinet i sig har således inte någonting med saken att göra. Sedan kan man förstås sitta och yla om att lagets ledning ljuger eller att en världsomspännande konspiration, illuminati eller rymdödlor ligger bakom men det är topic för en egen tråd i konspirationsforumet.

Var är de säkra källorna som motbevisar detta?
Citera
2021-06-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
1. Källa?
2. Källa?

"Denmark, like most countries that compete in the tournament, has refused to vaccinate its players before it is their age group, although some have been inoculated in the countries where they compete with their respective clubs."

https://www.explica.co/denmark-coach-kasper-hjulmand-blows-away-uefa-for-his-lousy-vaccination-process.html

"“He did not have Covid and was not vaccinated either," Marotta added. "At this moment, Eriksen is under the guidance of the Danish medical staff."

https://www.goal.com/en/news/eriksen-has-sent-message-to-inter-group-chat-following/19jkdkche0dqw1lqc5llv9gi30
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Uppgifter från Inter (hans klubblag) och den danska förbundskaptenen och hans team. Folk har upprepat de flera gånger i tråden. Leta reda på det själv eller googla. Jag tycker inte att folk ska behöva upprepa samma sak 20 gånger.

Men fram med källa då. Det räcker inte bara att påstå något.
Citera
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Ge dig, han var inte vaccinerad. Hur dum får man man vara?

Enligt Inters chefsläkare så vaccinerades Eriksen den 31 maj, förmodligen samtidigt som Lukako och flera andra i laget:

https://sempreinter.com/2021/06/04/inter-striker-romelu-lukaku-involved-in-covid-19-vaccine-controversy-with-belgium-italian-media-repo rt/

L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in