Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
1. Inters VD har gått ut och sagt att Eriksen ej tagit vaccin. Han borde nog veta.
2. Danska landslaget har inte vaccinerat spelarna.
3. Det första symptomet på hjärtmuskelinflammation är inte plötsligt hjärtstopp som du verkar tro.
4. Ja, det har rapporterats kring 200-300 fall av hjärtmuskelinflammation av 130 miljoner doser vaccin. Hur många av dessa har lett till hjärtstopp?
Det är otroligt osannolikt som du ser. Så pass osannolikt att det hör inte till topic ens. Om du inte fattar det så tycker jag synd om dig.
Du kritiserar mig att jag lägger tid till att stå emot dessa fjanterier, samtidigt som du själv är inne och spammar dagarna i ända. Hur vore det med lite självrannsakan?
1. Källa?
2. Källa?
3. Obehandlad hjärtmuskelinflammation kan i allra högsta grad leda till plötsligt hjärtstopp. Vet personligen minst ett par fall.
4. Nej, inte 130 miljoner doser. Långt färre än det då hjärtmuskelinflammation är en biverkning som drabbar unga. Majoriteten av alla vaccinerade är mycket gamla och medelålders, inte unga. Du får nog dra av 100+ miljoner. Incidenten är således mycket högre. Lägg därtill orapporterade fall.
Det är absolut sannolikt. Varför vill du mörka att det skulle kunna vara sannolikt även om risken är 1%? Det är helt uppenbart att det är ideologiska skäl från ditt håll ditt sketna sossetroll.