Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Har svårt att se det. Inte i närtid iallafall. Man behöver hitta orsaken till det som skedde, något underliggande måste finnas säger danske läkaren i Aftonbladet. Finns ju vissa medfödda fel som döljer sig väldigt väl när man är vältränad. Då pratar jag inte om hcm, det screenas typ alla elitidrottare för.
Det var min första tanke, att det kan vara något medfött hjärtfel, med tanken på att han bara är 29 och allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
stifmeister89
Det beror helt på vad som är den bakomliggande orsaken till det hela. Så svårt att sia om. Men i de flesta fall så brukar det leda till att utövaren måste avsluta sin karriär. Eriksen var faktiskt död under en period (enligt läkaren i det danska landslaget). Muamba i Bolton ville fortsätta spela efter en liknande situation med avråddes av läkarna.
Om jag vore Eriksen så skulle jag avslutat karriären. Han är snart 30 år och har ändå inte så många år kvar på toppnivå. Han har dessutom två små barn. Det är inte värt att fortsätta.
Kollade upp det där med Muamba "Den 15 augusti 2012 meddelade Muamba att han slutar med professionell fotboll efter att ha drabbats av en hjärtattack", det kanske är en viss skillnad på hjärtattack och hjärtstillestånd som det har rapporterats om att Eriksen fick (när det kommer till att fortsätta), vad vet jag.
Instämmer! Det är inte värt risken. Bättre att fokusera på familjen, hur som helst jävligt trist hela situationen...