2021-06-13, 16:22
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har svårt att se det. Inte i närtid iallafall. Man behöver hitta orsaken till det som skedde, något underliggande måste finnas säger danske läkaren i Aftonbladet. Finns ju vissa medfödda fel som döljer sig väldigt väl när man är vältränad. Då pratar jag inte om hcm, det screenas typ alla elitidrottare för.

Det var min första tanke, att det kan vara något medfött hjärtfel, med tanken på att han bara är 29 och allt.

Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Det beror helt på vad som är den bakomliggande orsaken till det hela. Så svårt att sia om. Men i de flesta fall så brukar det leda till att utövaren måste avsluta sin karriär. Eriksen var faktiskt död under en period (enligt läkaren i det danska landslaget). Muamba i Bolton ville fortsätta spela efter en liknande situation med avråddes av läkarna.

Om jag vore Eriksen så skulle jag avslutat karriären. Han är snart 30 år och har ändå inte så många år kvar på toppnivå. Han har dessutom två små barn. Det är inte värt att fortsätta.

Kollade upp det där med Muamba "Den 15 augusti 2012 meddelade Muamba att han slutar med professionell fotboll efter att ha drabbats av en hjärtattack", det kanske är en viss skillnad på hjärtattack och hjärtstillestånd som det har rapporterats om att Eriksen fick (när det kommer till att fortsätta), vad vet jag.

Instämmer! Det är inte värt risken. Bättre att fokusera på familjen, hur som helst jävligt trist hela situationen...
Senast redigerad av Kackotopi 2021-06-13 kl. 16:24. Anledning: Om formulerade mig.
Citera
2021-06-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
håll dig till ämnet din idiot
Träffade det en öm punkt? I övriga fall är det nog inte till mig du ska rikta denna kritik utan till de som substanslöst från luften försöker koppla ihop vaccin med händelsen.
Citera
2021-06-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vaxare spekulerar i att han INTE var vaxad. Anti-vaxare spekulerar i att han VAR vaxad. Kul är det hur som helst. Ideologi gör människor till idioter. Nästa vecka vet vi vem som hade fel.

Sannolikheten att han är vaxad på eget bevåg skulle jag räkna som 75%? Även om inte hela truppen blivit vaxad. Vi pratar ändå om ett corona-EM, i landet Danmark som är livrädda för corona. Svenskar är naturligtvis inte vaxade, om de inte tvingats.

Förstår egentligen inte poängen med diskussionen huruvida han är vaccinerad eller ej. Oavsett vilket så finns ingen omständighet i dagsläget som styrker att hans hjärtstopp beror på vaccinering.
Citera
2021-06-13, 16:29
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Varför ska jag kommentera namn som jag aldrig hört talas om som en vane-lögnare googlat fram utan att känna till? Det räckte med googling av ett namn för att se att du inte kan någonting om detta ämne. Definitionen av ett troll.
Det där är allmänt kända händelser inom fotbollen.
Liksom..har man följt sporten dom senaste 20 åren så har dom inte gått obemärkt förbi.
Man kanske inte vet exakt vilka dom var. Men man känner till namnen och händelserna.

Dom är sällsynta. Men det har hänt. Framförallt med medfödda hjärtfel.
Citera
2021-06-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hur har de blivit motbevisade? Jag har inte sett några 109%-iga bevis överhuvudtaget. Vad vi vet säkert däremot är att det finns ett samband mellan vaccin och hjärtmuskelinflammation bland unga. Med andra ord fullständigt rimligt att undra.

Särskilt som spelare som Eriksen screenas konstant och att man nu gått ut med att man fortfarande inte vet varför det hönt trots omfattande tester.

Ni regimvänliga troll är så jävla patetiska. Försöker hela tiden tysta det fria ordet när det inte passar er fascistiska agenda.
Det har motbevisats då det är klarlagt att spelaren helt enkelt inte tagit vaccinet. Vaccinet i sig har således inte någonting med saken att göra. Sedan kan man förstås sitta och yla om att lagets ledning ljuger eller att en världsomspännande konspiration, illuminati eller rymdödlor ligger bakom men det är topic för en egen tråd i konspirationsforumet.
Citera
2021-06-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det var min första tanke, att det kan vara något medfött hjärtfel, med tanken på att han bara är 29 och allt.

Kollade upp det där med Muamba "Den 15 augusti 2012 meddelade Muamba att han slutar med professionell fotboll efter att ha drabbats av en hjärtattack", det kanske är en viss skillnad på hjärtattack och hjärtstillestånd som det har rapporterats om att Eriksen fick (när det kommer till att fortsätta), vad vet jag.

Instämmer! Det är inte värt risken. Bättre att fokusera på familjen, hur som helst jävligt trist hela situationen...

Muamba fick ett hjärtstillestånd. Han var faktiskt död i 78 minuter. En hjärtinfarkt är inte samma sak som att hjärtat stannar. Däremot kan en hjärtinfarkt leda till hjärtstillestånd. Så det kan ju vara så att han hade en hjärtinfarkt som ledde till hjärtstillestånd. Men vet att han hade ett hjärtstillestånd. Jag såg matchen.
Citera
2021-06-13, 16:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Nu tror jag inte att vaccinet hade nåt med det som hände att göra, men varför tror folk att han inte var vaccinerad? Man tycker ju att fotbollsstjärnor som ska spela EM om några borde ha privilegiet att få tillgång till vaccinet. Skulle fysiskt aktiva personer inte kunna ta vaccin? Är ju ganska populärt att träna så lär bli många som får avstå vaccinet då.

Vi tror ingenting. Vi vet att danska landslaget inte vaccinerats, och vi vet att han inte fått vaccin då Inters VD starkt gått ut och dementerat det, på grund av alla fake news som spridits om det på nätet.
Citera
2021-06-13, 16:37
Medlem
crusades avatar
Tröttsam tråd denna, kan foliehattarna vara snälla och hålla till foliehattstrådarna och låta oss andra vara ifred.
Ni vinner inget på detta, jo kanske ytterligare några varningar och avstängningar.

Danska landslagsläkaren bekräftar nu att det var ett hjärtstopp ”han var borta” han vill inte spekulera i varför, utan överlåter det till rikshospitalet.
Anar att det kommer en förklaring därifrån ganska snabbt, om inte annat för att Inter antagligen vill veta om de kan använda honom i framtiden.
Citera
2021-06-13, 16:42
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vi tror ingenting. Vi vet att danska landslaget inte vaccinerats, och vi vet att han inte fått vaccin då Inters VD starkt gått ut och dementerat det, på grund av alla fake news som spridits om det på nätet.
Men varför? Borde va ett krav för att få spela i EM att man är vaccinerad
Citera
2021-06-13, 16:42
Medlem
Hjärtläkaren från Tottenham uttalar sig om Christian Eriksen.

Han säger bland annat att fotbollsklubbarnas undersökningar inte upptäcker alla hjärtproblem.
https://www.youtube.com/watch?v=hO5D2WG2gEw
Citera
2021-06-13, 16:46
Medlem
Säkert nån doping
Citera
2021-06-13, 16:48
Medlem
MrArturs avatar
Foliehattar förstör varje tråd de sätter fötterna i. Alltid alltid blir det en omvänd bevisbörda. Officiella källor säger att han inte fått vaccinet och snart lär det bekräftas även från Eriksen själv. Men det spelar ingen roll, då det finns någon som kommer att hävda att alla dessa personer och instanser ljuger. Och sedan blir detta vad som behöver motbevisas, vilket inte är så lätt. Att belägga sina egna påståenden kommer inte på fråga för foliehattarna. De tar det som en sanning tills motsatsen är bevisad och finns det inga motbevis som accepteras kommer de att leva kvar i sina bubblor. För alltid. Stackarna är för korkade för att veta vad de gör.

Så här kommer en för tråden ny frågeställning. Är Eriksen färdig med proffsfotbollen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in