2021-06-08, 11:47
Medlem
Offerviljas avatar
Avsnitt två av Sommar med Svegot:

https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/141-svensk-identitet-och-stravan-sommar-med-svegot-2/

Det fullständigt kryllar av bra nationella poddar i Sverige, men allra superbäst är det när Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist kör tillsammans. Jag ledsnar aldrig att lyssna på dem. De är helt underbara!
Citera
2021-06-09, 16:49
Medlem
Offerviljas avatar
En liten tråkig sak med det senaste avsnittet av Sommar med Svegot var deras hat mot oss flashbackare. Det är såklart många här som skriver en massa skit, men det hänger samtidigt också en hel del väldigt intelligenta personer här. Jag har lärt mig massor av att läsa på Flashback. När det kommer till t.ex. judefrågan så kan nog Flashbackskribenterna ha varit viktigare för mig än vad Dan, Magnus och Björn har varit. Det var också tack vare Flashback som jag en gång i tiden upptäckte Radio Framåt.
Citera
2021-06-10, 16:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En liten tråkig sak med det senaste avsnittet av Sommar med Svegot var deras hat mot oss flashbackare. Det är såklart många här som skriver en massa skit, men det hänger samtidigt också en hel del väldigt intelligenta personer här. Jag har lärt mig massor av att läsa på Flashback. När det kommer till t.ex. judefrågan så kan nog Flashbackskribenterna ha varit viktigare för mig än vad Dan, Magnus och Björn har varit. Det var också tack vare Flashback som jag en gång i tiden upptäckte Radio Framåt.

"Sommar med Svegot" har de stulit från Sommar med Ingrid och Conrad...
Citera
2021-06-11, 19:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
"Sommar med Svegot" har de stulit från Sommar med Ingrid och Conrad...
Dumrid Bögradsdotter...

Det enda lilla som någonsin var lite bra med idiotjävlarna Ingrid & Conrad var när de lät fina hjältenationalister köra sina sommarprat på deras normalt värdelösa skitkanal. Mitt favoritprat var utan tvekan Magnus Södermans. Det var någonting i hästväg alltså (ardennerhingst med en jättestor snopp). Strebers och Punk-Jenny med grönt hår!

Vi kommer i sommar att få höra andra personer än bara Dan, Magnus och Björn i Sommar med Svegot. Undrar vilka det kan vara? Realistisk drömsuccéöverraskningstrio: Daniel Friberg, Simon Holmqvist och Skogsbanditmunken.

Är det någon här som vet om det går att lyssna på Södermans gamla sommarprat någonstans?
Citera
2021-06-12, 20:44
Medlem
Någon som har koll på vad Daniel Frändelöv gör dessa dagar?
Han har alltså blivit avpolleterad från Det Fria Sverige såväl som från DFS?
Kommunicerades detta på något vis eller är det något som har varit underförstått bland insatta i denna tråd?

Är såväl gammal Ingrid&Conrad- samt Motgiftlyssnare. Dock bara följt denna teåd sporadiskt de sista åren så har inte lika god koll längre.

Tittade in på hans instagram, har inte uppdaterats sedan februari. Känns som om den mest var en front för den livsåskådning han hade för stunden och något han gjorde pliktskyldigt. Lite sorgligt faktiskt.
Han kanske är sådan till naturen iofs, suger i sig allt nytt och har lätt för att bli entusiastisk.

Någon som vet eller kan gissa sig till vad han har för sig numera?

Vänligen,
Incestuous
Citera
2021-06-13, 14:03
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Kommunicerades detta på något vis eller är det något som har varit underförstått bland insatta i denna tråd?

Är såväl gammal Ingrid&Conrad- samt Motgiftlyssnare. Dock bara följt denna teåd sporadiskt de sista åren så har inte lika god koll längre.

Tittade in på hans instagram, har inte uppdaterats sedan februari. Känns som om den mest var en front för den livsåskådning han hade för stunden och något han gjorde pliktskyldigt. Lite sorgligt faktiskt.
Han kanske är sådan till naturen iofs, suger i sig allt nytt och har lätt för att bli entusiastisk.

Vänligen,
Incestuous
Det är väl ingen som vet riktigt någonting om vad som hände med Conrad. Locket på.

Dock blev han väl tillsammans med någon kvinna med AFS-sympatier (medlem?), så han kanske fortfarande hyser nationella åsikter åtminstone...?
Citera
2021-06-13, 15:20
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

Vänligen,
Incestuous

Det bor en Daniel Frändelöv tillsammans med en kvinna i Älgarås.

https://www.hitta.se/daniel+frändelöv/älgarås/person/ijakqbbfh

Vet ej om han fortfarande är en sympatisör till föreningen eller om han nu bor på en liten ort tätt inpå personer som det kanske inte är alldeles avslappnat med.
Citera
2021-06-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det är väl ingen som vet riktigt någonting om vad som hände med Conrad. Locket på.

Dock blev han väl tillsammans med någon kvinna med AFS-sympatier (medlem?), så han kanske fortfarande hyser nationella åsikter åtminstone...?

Tack för svar!
Citera
2021-06-13, 16:57
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:

Vänligen,
Incestuous

Skulle gissa på att han försöker avla fram en avkomma för att sen kanske komma tillbaka med lite "kredd". Det är ju viktigt att det bästa folkmaterialet förökar sig.
Citera
2021-06-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Skulle gissa på att han försöker avla fram en avkomma för att sen kanske komma tillbaka med lite "kredd". Det är ju viktigt att det bästa folkmaterialet förökar sig.

Jag tycker ärligt talat synd om Frändelöv, även om jag stört mig på hans persona stundtals.
Äcklig och inställsam men samtidigt en rätt sympatisk person.
Han har väl inte heller någon släkt som kommer ta emot honom med öppna armar. Hans bror dog visst också för ett tag sen också.

Jaja, vi får la se hur det går!
Kan tycka det är skönt att slippa hans ettriga röst dock.
Citera
2021-06-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk

Låter bra om Daniel Frändelöv bidrar med att sprida sin säd för den svenska raskampen. Sen har vi bara Kristoffer Hugin och Kristoffer Dullny kvar.
Citera
2021-06-14, 20:17
Medlem
Offerviljas avatar
Sommar med Svegot #3:
Citat:
Jonna Simas skräckupplevelse hos läkaren, den senaste adoptionsskandalen, Expos senaste påstående om Det fria Sverige samt nya historiska fynd runt Svenskarnas hus. Dessutom får vi ett sommarprat från Hampus om ruralisering.
https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/142-jonna-simas-skrackupplevelse-sommar-med-svegot-3/

Vi börjar om nu. Djävulen tog sig som in i kroppen på varenda nationalist där ett tag, men allting har blivit bra igen. Dan Eriksson är friskare i huvudet än någonsin. Han är bäst nuförtiden. Enligt min mamma så är det enormt skadligt för mig att hela tiden gå omkring och förvänta mig att hitta människor som var som min farfar. Han var helt enkelt unik och jag saknar honom varenda dag.

Sommarens bästa låt är det flashbackaren Smerch som har tipsat om i dunkla delar av Flashback Forum. I framtidens Europa ska allting vara exakt lika underbart som den här låten med Vasas flora och fauna är:

https://www.youtube.com/watch?v=OwtC10RMXvQ

Radio Svegot är bäst!

Bada i den lilla gulliga Kårstasjön tillsammans med mitt ex på sommaren innan ni gjorde mig sjuk med ert Dumrid & Bögrad-samarbete...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in