2021-06-12, 05:56
Medlem
Hej jag är på väg att hämta in ett hyfsat stort parti cannabis som har en ganska hög cbd halt fast som understiger den lagliga gränsen med THC vilket ligger på 0,2% och vill bara veta säkert att jag kommer kunna sälja detta vidare utan några problem med tanke på att det är lagligt för mig att köpa och konsumera dethär cannabisset.
Mvh Sebastian
Citera
2021-06-12, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife36948
Hej jag är på väg att hämta in ett hyfsat stort parti cannabis som har en ganska hög cbd halt fast som understiger den lagliga gränsen med THC vilket ligger på 0,2% och vill bara veta säkert att jag kommer kunna sälja detta vidare utan några problem med tanke på att det är lagligt för mig att köpa och konsumera dethär cannabisset.
Mvh Sebastian

Jag blev precis dömd för innehav då jag saknade tillstånd att odla/inneha. Det brukar stå på sidorna att de har sökt tillstånd inom EU eller något men tydligen måste en också ha det. Jag har givetvis överklagat.

Förövrigt är det fult att lura på folk låtsasröka för du marknadsför det väl som "fett bra röka mannen, bästa i stan bror, billigast (fast dyrast) men i själva verket är det skit som saknar rus av thc😅 eller du kanske säger att det är cbd & är ärlig.
Senast redigerad av Tjugondeapril 2021-06-12 kl. 06:04.
Citera
2021-06-12, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Jag blev precis dömd för innehav då jag saknade tillstånd att odla/inneha. Det brukar stå på sidorna att de har sökt tillstånd inom EU eller något men tydligen måste en också ha det. Jag har givetvis överklagat.

Förövrigt är det fult att lura på folk låtsasröka för du marknadsför det väl som "fett bra röka mannen, bästa i stan bror, billigast (fast dyrast) men i själva verket är det skit som saknar rus av thc😅 eller du kanske säger att det är cbd & är ärlig.
Jag kommer sälja det som cbd cannabis och jag behöver inte lura någon. Jag tycker dessutom att det är bättre marknadsföring att säga det är lagligt.
Citera
2021-06-12, 06:23
Medlem
Delegerad förordning (EU) nr 639/2014;
Europeisk förordning nr 1307/2013.
Europeiska regler är direkt tillämpliga i alla EU-länder.

Produkterna vi marknadsför innehåller en nivå av THC som tenderar att vara noll eller maximalt 02%. Dessutom är dessa produkter avsedda för teknisk användning och för samlare. Vi ansvarar inte för annan användning. Vi kan bara se till att det här är 100% naturliga och ekologiska produkter.
Citera
2021-06-12, 06:26
Medlem
Citat:

Dvs att då måste ju det vara lagligt att sälja det som samlarobjekt med tanke på att det är lagligt inom hela EU
Citera
2021-06-12, 07:38
Medlem
Kehins avatar
https://www.instagram.com/p/B7WVXITlX9D/?utm_source=ig_web_copy_link
Fråga Generalen!
Btw kul nick att bry sig om laglighet med, gangster hemma framför spegeln
Citera
2021-06-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kehin
https://www.instagram.com/p/B7WVXITlX9D/?utm_source=ig_web_copy_link
Fråga Generalen!
Btw kul nick att bry sig om laglighet med, gangster hemma framför spegeln
Vad menar du med det? Att röka/sälja cannabis har fan inget med att vara nån jävla gangster och det kan ju vara jävligt mycket smidigare att sälja om det är lagligt både via annonsering samt försäljning online bla.
Låter som en kommentar från en mupp bakom sin dator
Citera
2021-06-12, 10:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Cannabis --> Juridik
/Moderator
Citera
2021-06-12, 10:34
Medlem
Citat:
Dvs att då måste ju det vara lagligt att sälja det som samlarobjekt med tanke på att det är lagligt inom hela EU

Ja Om du har sökt tillstånd av eller inom EU.
Citera
2021-06-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ja Om du har sökt tillstånd av eller inom EU.
Vaddå behöver jag söka tillstånd efter jag köpt cannabisset från EU?
Vart har du fått reda på det?
Citera
2021-06-12, 13:13
Medlem
Som om jag skulle köpa från t.ex nordicmedcan.se så måste jag ju även kunna sälja det vidare.

Är era produkter lagliga?
Alla våra produkter är 100% lagliga att inneha samt bruka. Vi är godkänd av Miljösamverkan Skaraborg att sälja vår hampa både som kosttillskott och livsmedel. Tillverkningen i Falköping är Livsmedelsgodkänd och inspekteras årligen av en miljökontrollant.

Sen finns det fler sidor som uppfyller kraven för att få sälja cannabis och där säljs det många gånger som ett samlarobjekt, vilket betyder att man inte uppmanar folk att konsumera det.
Så jag måste ju kunna få sälja det vidare som samlarobjekt utan nått tillstånd eftersom jag redan köpt det utan tillstånd
Citera
2021-06-12, 13:17
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Som om jag skulle köpa från t.ex nordicmedcan.se så måste jag ju även kunna sälja det vidare.

Är era produkter lagliga?
Alla våra produkter är 100% lagliga att inneha samt bruka. Vi är godkänd av Miljösamverkan Skaraborg att sälja vår hampa både som kosttillskott och livsmedel. Tillverkningen i Falköping är Livsmedelsgodkänd och inspekteras årligen av en miljökontrollant.

Sen finns det fler sidor som uppfyller kraven för att få sälja cannabis och där säljs det många gånger som ett samlarobjekt, vilket betyder att man inte uppmanar folk att konsumera det.
Så jag måste ju kunna få sälja det vidare som samlarobjekt utan nått tillstånd eftersom jag redan köpt det utan tillstånd
Nu vet jag inte hur det fungerar just med CBD-produkter, men att man får köpa något utan tillstånd betyder inte att man får sälja det utan tillstånd. Ta alkohol, t.ex. Du kan gå på Systemet och köpa sprit för 50 000 om du vill, men du får inte sälja en droppe själv utan tillstånd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in