2021-06-13, 01:00
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det här inlägget är så roligt i kvadrat. Skulle han ha blivit vaccinerd, trots att inget tyder på det, men om nu alla interspelare är vaccinerade och det finns rapport i media om det, så ska spelarna fortfarande ljuga om att de inte har blivit vaccinerade?

Alla interspelare var ju inte vaccinerade vad jag kommer ihåg.

Om det skulle komma fram att CE vaccinerade sig för 2 veckor sen eller whatever, tror du att det skulle göra folk mer eller mindre benägna att vaccinera sig?

Om du då sen lägger ifrån dig sossarnas partiprogram för en sekund eller två och resonerar för dig själv om det då är fullständigt omöjligt att han skulle bli pressad/"tvingad" att säga att han inte har blivit vaccinerad alternativt att säga att det inte hade med vaccinet att göra?

Skulle det här vara en biverkning av vaccinet så har jag extremt svårt att se att det offentligt skulle komma ut, men då sitter jag ju inte med sossarnas partiprogram framme heller, det är ju därför jag är rätt korkad.
Citera
2021-06-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Man KAN se en svag axelryckning ibland. Så Nej, kroppen rycker inte till.

Sluta snacka om du inte ens vet. Jag jobbar inom vården och har sätt med mina egna ögon.

Vad är de med folk att skriva helt felaktig fakta och påstå att det är absolut sanning? Lämna åtminstone lite utrymme för rättning när de är uppenbart att ni inte vet? Ditt ”jobba inom vården och kollar mkt på greys anatomy” är inte riktigt universellt. Snarare undantag.
Vid defibrillering så är det ju mer vanligt att man rycker än att man inte gör det. Bränner på 360j genom kroppen och du tror man kör en axelryckning? Har också själv tryckt på knappen flertalet gånger. Det är också vanligt att hjärtstoppspatienter har krampaktiga rörelser eller fullbordade kramper. Vad som hände ikväll är fortfarande mycket oklart. Hjärtstopp? Deffad? Vasovagal reaktion? Kramp? Who knows. Ingen här iaf.
Citera
2021-06-13, 01:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Marotta was asked if COVID could potentially have been involved in the sudden collapse.

“He did not have COVID and was not vaccinated either.

https://football-italia.net/marotta-eriksen-sent-inter-teammates-message

Marotta är alltså Inters VD. Ska vi släppa vaccintjafset nu?
Citera
2021-06-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Just därför man skall kolla upp det. Även om det är ovanligt så är det bättre att fånga upp det tidigt. Det tog läkarna runt tre år att hitta orsaken för mig och hade jag inte haft loggar från pulsbandet så hade de nog avfärdat det direkt. Skrivbordsgrannen på jobbet har liknande problem och medicineras med betablockerare. Eventuellt att jag skall få medicin också, eller så bränner de av nerver i hjärtat.

Om man har anlag för "tjockt blod" (höga halter av blodplättar, som jag har) eller blodproppar pga högt kolesterol (som jag har ärftligt betingat) så kan man få blodproppar av extraslagen. (ja, jag har dragit nitlotten i DNA-lotteriet)

Som sagt var, kolla upp det.

Som sagt, skadar inte att kolla upp det. Men om du läser en tråd som denna (en av många då detta är ett mycket vanligt förekommande symtom (FB) Har du extraslag/dubbelslag? så får i princip alla svar av läkarna att det inte är farligt, att det är vanligt förekommande och att inga åtgärder behövs.

Trist i ditt fall att det var värre, men för de allra flesta är det bara en del av livet, precis som att ha migrän eller få uppsvälld mage ibland, etc.
Citera
2021-06-13, 01:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Alla interspelare var ju inte vaccinerade vad jag kommer ihåg.

Om det skulle komma fram att CE vaccinerade sig för 2 veckor sen eller whatever, tror du att det skulle göra folk mer eller mindre benägna att vaccinera sig?

Om du då sen lägger ifrån dig sossarnas partiprogram för en sekund eller två och resonerar för dig själv om det då är fullständigt omöjligt att han skulle bli pressad/"tvingad" att säga att han inte har blivit vaccinerad alternativt att säga att det inte hade med vaccinet att göra?

Skulle det här vara en biverkning av vaccinet så har jag extremt svårt att se att det offentligt skulle komma ut, men då sitter jag ju inte med sossarnas partiprogram framme heller, det är ju därför jag är rätt korkad.

Ni får bestämma er. Antingen är han vaccinerad och laget har officiellt gått ut med det, eller så är det en altenativ teori som ni bygger halmgubbar på.

Sossarna har garanterat inget med fallet att göra.
Citera
2021-06-13, 01:07
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Du tror inte att man har läkarundersökningar och sånt? Sen nej, en läkarundersökning är inte hundraprocentig, inget är hundraprocentigt men medfödda hjärtfel och likande är något man på elitnivå undersöker på ett sätt man inte gör i exempelvis division 2, korpen eller vad det nu kan vara. Där händer den här typen av grejer naturligtvis mer ofta.

Det spelas HUNDRATALS fotbollsmatcher på elitnivå världen över dagligen, några exempel senaste 20 åren är liksom, ja, det händer inte helt enkelt.

Aldrig sagt att jag tror att det är pga vaccinet, jag har sagt att jag skulle inte tappa hakan om så är fallet. Händer det här som sagt en gång till under EM så är vaccinet storfavorit att vara anledningen.

Fast dessa spelare har ju varit aktiva redan innan EM, Om nu vaccinet skulle vara ett problem borde det väl skett tidigare? Med det sagt så är inte jag rätt person att utesluta något då ingen här har någon koll på vad som föranlede detta. Dock är inte min första tanke att det beror på corona, då ligger mitt bet på ett medfött hjärtfel som triggats av något . Vad jag hört har man inte varit med om en fotbollsspelare som tidigare har kollapsat pga covidvaccin.

Sen är just hjärtfel rätt svårt att upptäcka även ifall man söker efter dem, sen säkert många spela med ett oupptäckt hjärtfel utan problem. Det otäcka med detta är väl att det visar hur skör människan är egentligen.

Ni hoppas vi sett CE klarar sig bra från detta, kan hoppas att han kan återgå till fotbollen ifall det är hans önskan. Även ifall den spontana känsla är att det inte lär bli så mycket fotboll .
Citera
2021-06-13, 01:11
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Just därför man skall kolla upp det. Även om det är ovanligt så är det bättre att fånga upp det tidigt. Det tog läkarna runt tre år att hitta orsaken för mig och hade jag inte haft loggar från pulsbandet så hade de nog avfärdat det direkt. Skrivbordsgrannen på jobbet har liknande problem och medicineras med betablockerare. Eventuellt att jag skall få medicin också, eller så bränner de av nerver i hjärtat.

Om man har anlag för "tjockt blod" (höga halter av blodplättar, som jag har) eller blodproppar pga högt kolesterol (som jag har ärftligt betingat) så kan man få blodproppar av extraslagen. (ja, jag har dragit nitlotten i DNA-lotteriet)

Som sagt var, kolla upp det.

Blodproppar har man högre risk för vid förmaksflimmer, eftersom förmaken inte drar ihop sig och blodet i stället passivt måste rinna in till de båda kamrarna, dvs högre risk för stillastående blod (lättare att koagulera) än när det bokstavligt talat trycks in av förmakens kontraktioner.

Det har ingenting med godartade extraslag att göra. Jag förstår att du kanske är medveten om skillnaden, men rätt ska vara rätt..
Citera
2021-06-13, 01:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ni får bestämma er. Antingen är han vaccinerad och laget har officiellt gått ut med det, eller så är det en altenativ teori som ni bygger halmgubbar på.

Sossarna har garanterat inget med fallet att göra.

Inters VD har som sagt påstått att Eriksen inte har vaccinerats.
Citera
2021-06-13, 01:17
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Tyvärr så hamnar vi ju dock i en situation här att han ju liksom inte kan säga något annat.
Citera
2021-06-13, 01:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Tyvärr så hamnar vi ju dock i en situation här att han ju liksom inte kan säga något annat.

Därmed så hamnar vi en situation där inget kan övertyga dig om att Eriksen var ovaccinerad. Som jag skrev tidigare så är du en idiot.
Citera
2021-06-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Han kanske vaccinerats i det danska landslaget?
Citera
2021-06-13, 01:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Han kanske vaccinerats i det danska landslaget?

Nej, det har han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in